بازدید 4060

مردم وجود کودکان کار و متکدیان را اطلاع دهند/ مردم نباید با دیده ترحم نگاه کرده و به معتادان متجاهر کمک کنند

با تشکیل قرارگاه اجتماعی پایتخت، یکی از مهم‌ترین دستور کارهای آن، ساماندهی کودکان کار بود؛ دستورکاری که حالا در راستای آن، مقابله با کار کودکان در عرضه های شهر به فاز جدیدی رسیده است تا جایی که شهردار تهران از مردم خواسته در صورت مواجهه با این کودکان، به مانند متکدیان و معتادان متجاهر، مراتب را اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ 03 February 2024

با تشکیل قرارگاه اجتماعی پایتخت، یکی از مهم‌ترین دستور کارهای آن، ساماندهی کودکان کار بود؛ دستورکاری که حالا در راستای آن، مقابله با کار کودکان در عرضه های شهر به فاز جدیدی رسیده است.

به گزارش «تابناک»؛علیرضا زاکانی در آیین افتتاح فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳ (پویش‌شهر) شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از اضافه شدن مجموعه‌ای جدید به ظرفیت مراکز یاور شهر، اظهار کرد: روزی که تصمیم بر این کار گرفتیم، قوه قضاییه، دادستانی، فراجا، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهزیستی و کمیته امداد، استانداری و فرمانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر نهاد‌ها نسبت به این موضوع و خدمتگزاری در این عرصه همکاری کردند.

وی با اعلام اینکه همه همکاری کردند تا در این دو سال اقدامات انجام شود، خاطرنشان کرد: دولت شرایطی فراهم کرد تا مجموعه دستگاه‌ها در کنار مدیریت شهری و گروه‌های جهادی، صفحه جدیدی را به صفحات پرافتخار جمهوری اسلامی اضافه کنند.

زاکانی با تأکید بر اینکه جوهره اصلی جمهوری اسلامی عدالت است و عدالت نیز خیر محض است، یادآور شد: برابری فرصت‌ها برای همگان، یکی از مصادیق عدالت است؛ با توجه به تفاوت استعداد‌ها باید فرصت‌های برابر برای افراد ایجاد و موانع برطرف شود. برخی افراد نیز نمی‌توانند از فرصت‌ها استفاده کنند و جامعه باید دست آن‌ها را بگیرد.

وی ادامه داد: باید همه دست به دست هم دهند تا آسیب و مشکل را در دو جهت حل کنند؛ از بین بردن زمینه‌های آسیب، یکی از این جهات به شمار می‌رود و باید در جامعه نسبت به خشک شدن ریشه‌های آن اقدام کنیم؛ جامعه‌ای که فقیر باشد آسیب اجتماعی تولید خواهد کرد.

مردم وجود کودکان کار و متکدیان را اطلاع دهند/ مردم نباید با دیده ترحم  نگاه کرده و به معتادان متجاهر کمک کنند

شهردار تهران با بیان اینکه در جامعه‌ای که ناامیدی در آن حاکم شود، آسیب از درون آن را خواهد خورد، یادآور شد: باید ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی را به درستی بشناسیم و تولید آسیب را محدود کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در کنار مجلس و سایر نهاد‌ها باید ریشه آسیب‌ها را شناسایی کند، گفت: تمام ظرفیت‌ها و امکانات باید به کار گرفته شود. بسیاری از این ظرفیت‌ها بدون استفاده بود. همین مجموعه یاورشهر ۹ تعطیل بود و سال‌ها اتفاقی در آن نیفتاده بود. تجدید حیات و تکمیل این مجموعه در مدت اخیر صورت گرفت.

زاکانی با بیان اینکه هر هفته برنامه ریزی برای اتفاقات و اقدامات حوزه اجتماعی انجام می‌شود، گفت: ما گام اول که از بین بردن ریشه فقر و فساد است، فراموش نمی‌کنیم اما گام دوم پذیرش افرادی است که پناه می‌آورند و مقاومت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار، زباله گرد و متکدیان در مرحله بعدی به سرعت دنبال می‌شود، یادآور شد: خانواده این کودکان بر گردن ما حق دارند و باید به آن‌ها رسیدگی شود. همت دولت و دستگاه قضایی و تمام دستگاه‌ها این است که چهره شهر پاک شود.

شهردار تهران افزود: این اقدام بدون حضور و اراده مردم شدنی نیست؛ امروز اقتضا و شرایط کار در شهر فراهم شده و از فشافویه تا سروش و دیگر مجموعه‌های متعلق به سازمان بهزیستی و دستگاه‌های قضایی ظرفیت‌های جدی فراهم شده است. امروز افزایش کیفیت بخشی خدمات را دنبال می‌کنیم. در این راستا از مردم تقاضا داریم به دیده ترحم به این افراد کمک نکنند.

وی با بیان اینکه مردم باید این افراد را به سمت مراکز خدمات رسان هدایت کنند تا خدمات درستی دریافت کنند، گفت: هشت هزار ظرفیت خالی در مراکز وجود دارد و تعدادی معتاد متجاهر هم در خیابان‌ها حضور دارند. مردم می‌توانند آن‌ها را به سمت مراکز هدایت کنند و در این راستا کمک رسان ما باشند.

شهردار تهران با اعلام اینکه مردم وجود متکدیان و کودکان کار در فضا‌های مختلف را به ما اعلام کنند، خاطرنشان کرد: این افراد باید در فضا‌های پیش بینی شده حضور یابند تا بتوانند به جامعه بازگردند. ما باید به اصل موضوع بپردازیم؛ حق طبیعی کودکان رشد و بالندگی است. توانمندسازی کودکان وظیفه همه ماست و همگان همت کردند تا این مسیر پیموده شود.

وی با اعلام اینکه باید ریشه‌های فقر خشک شود، ابراز امیدواری کرد، مأموریت بزرگی که قرارگاه اجتماعی برعهده گرفته، به بهترین شکل به سرمنزل مقصود برسد. مسیری که شهردار تهران با تقدیر از تمام نیرو‌ها و کادر درمان که در این مراکز به آسیب دیدگان اجتماعی خدمات‌رسانی می‌کنند، ابراز امیدواری کرد گام‌های برداشته شده در آن، به نتیجه مورد نظر منجر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۳
شما اول به مشکلات شهری برس. امروز مسیر نیم ساعته سه ساعت تو ترافیک بودیم. با یک برف و باران ترافیک شهر قفل میشه و نه خبری از شهرداری بود و نه پلیس راهنمایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
چشاتونو باز کنید سرچهارراهها پرند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اطلاع چی دقیقا باید بدیم ؟ همه جا هستن دیگه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بعد پوپولیستی این حرف زاکانی را ببینید چقدره؟؟؟؟

اینها که تو شهرشما همه جا ریخته اند
گزارش نمیخواد مرد مومن

اقای زاکانی با پرچم اتش زدن و برعلیه برجام راهپیمایی کردن در مجلس قانونگزاری شدی دکتر هسته ای و شهردار

معلومه در کشوری با ثروت ایران بچه هاش سرخیابون گدایی کنند مشکل شماهایید
خودم با چشمهاي خودم ديدم كه چطور مامورين شهرداري با كودكان كار و كودكان زباله گرد به صورت خشن و فيزيكي برخورد مي كردند
اونوقت انتظار داريد كه مردم بهتون اطلاع بدند ؟

لطفاً كمي از پشت ميزهاترن بلند بشيد و يك سر به خيابان ها و كوچه ها و معابر عمومي بزنيد كه شايد يك ذره از وضعيت جامعه مطلع شويد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
فراوان.تا دلت بخواد .مسوولین نمی بینند. و ما بهشون اطلاع دهیم
اگه بدون محافظ وخدمه وحشم تو جامعه بگردی ،خودت متوجه میشی.ادرس غلط نده
یه فکر برای حمل ونقل عمومی بکن که فاجعه برای تهرانه
خوبه توی خیابان هستند نیاز به گزارش مردم نداره آقای شهردار
راست میگن مسئولین توی ماشین شیشه دودی میشینن .... ما کودکان کار را سر چهار راه ها میبینیم اونا نمی بینند ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بعضیاشونم باامبولانس چراغ روردمیکنند
تشریف ببر شر هر چهارراه می بینی
مرد حسابی. روزی یک ساعت در شهر چرخ بزن خودت اوضاع را ببین
«وی با اعلام اینکه باید ریشه‌های فقر خشک شود،...»

چه جالب! قرار است با بازداشت کودکان کار و فرستادنشان به « فضا‌های پیش بینی شده» ریشه های فقر خشک شود.
عزیزم ... سر هر چهاراهی که برین میبینین! اینم دیگه مردم باید بهتون اطلاع بدن؟؟؟
مردم وجود افغانی ها را اطلاع دادند چه کار کردید؟ بردید خیلی خونسرد و بی تفاوت توی شهرداری تهران مشغول به کارشون کردید.
جناب شهردار بسیاری از این معتادان و متکدیان با لباسهای بسیار الوده و مستعمل و بوی مشمئز کننده در مترو و پیاده روها تردد میکنند. بسیار بسیار بوی مشمئز کننده و تهوع اوری دارند و باعث الودگی و بیماری میشوند بویژه در فضای بسته متروها لطفا اگر آنها را جمع اوری نمی کنید شرایط استحمام و تعویض لباس آنها را فراهم کنید
همه اش مردم اطلاع دهند مردم مردم...
پس عوامل اجرایی شهرداری چکاره اند؟
مردم را به جان مردم نیندازید
حالا این که کودکان کار را در ردیف معتادان متجاهر آورده کاری ندارم ولی یک معتاد متجاهر اسمش رویش هست. این ها علناً در همه جا آشکارا حضور دارند و مشخص هستند.

اگر واقعاً قصد جمع آوری آنها را دارید، و نه حیف و میل کردن بودجه های هنگفت به این اسم، نیازی به گزارش مردم نیست. خیلی ساده می توانید نه تنها هشت هزار نفر که دهها برابر این تعداد را در چند روز پیدا کنید.
نه متکدیان را جمع خواهند کرد و نه معتادان متجاهر را. هدفشان فقط حذف زباله گردهایی است که شهرداری آنها را رقیب خود در منافع این کار حساب می کند.
کودکان کار را بفرستید سوییس تا در رشته هایی کا در ایران نییت درس بخوانند
کاش شهردار تهران از شهردار مشهد یاد می گرفت و مترو رو روز بازار و محل رفت وآمد گدایان و معتادان و کودکان کار و دست فروشان نمی کرد ادم سوار مترو تهران میشه دیوانه میشه بخدا
شهرداری با عملکرد خودش به جمعیت دستفروشان و متکدیان افزوده است حالا بادمجان دور قابچینی می کند !
زنان متجاهر معتاد باید جمع آوری شوند .
پشو از پشت میزت....پیاده برو سر ۴راه....تا دلت بخواد فقیر و گدا تولید شدن.نیازی به گزارش دادن نیست
یک روز از اون ماشین ژیگولت پیاده شو بیا سر چهارراه جهان کودک یا تقاطع میرداماد با ولیصر یا تقاطع نیایش با ولعصر یا سه راه دولت یا چهار راه مسجد شهرک غرب یا تقاطع ایران زمین و دادمان بگم یا از رو رفتی
وقتی خودرو رو ۱۰ برابر قیمت اروپا می کنید و تورم شدید به مردم تحمیل می کنید ... دیگه به زباله گردا چه حسودی می کنید ؟؟؟؟؟
لابد چون زباله گردها پلاستیک ها رو می برن و می فروشن، فکر جمع کردن شون افتادین ؟؟؟ که پولی گیر زبون بسته ها نیاد و پول مربوطه بیاد دست دولت و شهرداری ؟؟؟؟؟؟
دیگه انصافا این حرفها تهوع آور شده !!
آقای ساندیس خور، سرتو بلند کن سرهمه چهارراه ولن. فقط کافیه چشماتو بازکنی. ....
خخخخ
تابناک وقت کردی یه تکونی به این شهردار بده شاید از خواب بیدار بشه.بعدا ببرش عینک سازی یه عینک دید کودکان کار در سر چهارراه ها را براش بخر
الان مدتی است تقریبا همه معتادها به جمع اوری بازیافت و پلاستیک رو اوردند مگر خیلی وضعشون خراب باشه اینایی که سرچهارراهها هستند معتاد نیستند فقیر یا از خانواده فقیرند ضمن اینکه حالا مردم گزارش به شهرداری هم بدهند اصلا شهرداری غیر از بیلبورد زنی و امثالهم برای کارهای دیگه مگه برنامه مدون و کارشناسی شده داره ؟!!!
تو مترو پرن. اگه می‌خوای واقعاً ریشه کن بشن بدون خشنونت جمعشون کن بعضیاشونو تحویل کمپ بده بعضیاشونو تحویل بهزیستی. از اون پولای یامفتی هم که از مردم می‌گیری هم به کمپ کمک کن و هم به بهزیستی. یه سری هم برو کمیته امداد یه حقوق بخور و نمیری هم برای خونوادهاشون جور کن.
هر جند این آقا نجومی هستند ولی آدرس میدهیم . در ترافیک هر خیابان در تهران - بر سر هر چهارراهی در تهران .
از حرفش معلومه که درکی از موضوع ندارد.
برو به یک چهار راه ببین ، جمع کن.
تا تو و امثال تو شهردار باشند مردم مجبورن به گدایی، تو مقصری، بفهمممم ای دانشمند
کودکانی که در سر چهاراه ها حضور دارند توسط یکنفر میانسال به محل آورده میشود و درامد همه انها به جیب این یکنفر ریخته میشود . در حین جمع اوری همانها را دستگیر کنید و به جرم بهره کشی از کودکان و تجاوز به حقوق کودکان محاکمه شوند. شهرداری مطلع است که این کودکان چه جوری مورد سواستفاده های جنسی همان افراد قرار میگیرند.
پیداست چشمهای شهردار مشکل داره .
برادر بسیجی دلاور انقلابی جهادی باز انتخابات شد و اومدی میدان ؟
حداقل 200 تا گدا تو مترو مشغول هستند.عینکتو عوض کن تا بهتر ببینی دکتر!!
ای کاش از خودت می‌پرسیدی چرا باید اینهمه کودک در خیابانها و متروها آواره باشند یک جواب وجود دارد وانهم فقر است که چهره ی شهر را زشت و غمبار کنند
یه نمونه خیابان قزوین
آقای زاکانی مثلا دکتر، لطفا از کاخ های خودتان بیرون بیایید و کودکان کار را در سر هر کوی و برزن خودتان ببینید، البته اگر چشمی برای دیدن برای شما مانده باشد. دست بردارید از این حرکات عوام فریبانه!!!
اقایون اولین مکان متکدیان


شهرداری تهران با ریساش تو شورای شهر ووووو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی