بازدید 16990

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث سال 1402، از 12 بهمن ماه آغاز شد!

کد خبر: ۱۲۱۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 01 February 2024

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث سال 1402، از 12 بهمن ماه آغاز شد!

مطابق اعلام محمود حق‌وردیلو، معاون نظارت بیمه مرکزی، طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از روز پنجشنبه 12 بهمن تا 11 اسفند ۱۴۰۲، با مهلت ۳۰ روزه و شرط خرید بیمه یکساله برای کلیه وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه اجرایی شد. اگر بیمه خود را تمدید نکرده اید، این بهترین فرصت برای خرید بیمه است.

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث سال 1402، از 12 بهمن ماه آغاز شد!

در راستای ترویج فرهنگ بیمه‏‌ای و به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، صددرصد مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌ از روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ تا پایان روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ به مدت ۴۸ روز و برای سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ تا پایان روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ به مدت ۳۰ روز مورد بخشودگی قرار گرفته است.

این طرح بخشودگی برای دارندگان وسایل نقلیه یک فرصت عالی است. با خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام در مدت اجرای این طرح، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • عفو جرایم دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث
  • حفظ کامل تخفیفات بیمه‌نامه
  • پرداخت عوارض آزادراهی توسط بیمه دات کام
  • اعمال بخشودگی برای تمام وسایل نقلیه
  • صدور بیمه‌ به صورت آنی و آنلاین

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث سال 1402، از 12 بهمن ماه آغاز شد!

از آن جایی که طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه اعمال می‌شود، تمامی موتورسواران نیز می‌توانند از این فرصت مناسب استفاده کنند. از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در حال تردد در کشور در سال 1402، حدود 90 درصد فاقد بیمه موتورسیکلت هستند. با توجه به نرخ بالای تصادف در بین موتورسواران و دیه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی در ماه های حرام، موتورسواران باید برای پرهیز از خسارت‌های احتمالی در تصادفات، در اولین فرصت بیمه‌نامه شخص ثالث را خریداری کنند.

جریمه دیرکرد تمدید بیمه ثالث یکی از هزینه‌های اجباری در صورت عدم تمدید به موقع بیمه‌نامه است. مبلغ این جریمه به شکل زیر محاسبه می‌شود.

حق بیمه کامل بدون تخفیف تقسیم بر تعداد روز سال یعنی ۳۶۵ روز = جریمه دیرکرد

 برای تخمین حدودی مبلغ جریمه، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

مبلغ  جریمه روزانه

نوع خودرو

بین 8 تا 13 هزار تومان

سواری

بین 2 تا 30 هزار تومان

موتور

بین 10 تا 25 هزار تومان

بارکش

با وجود این اعمال این جرایم، در طرح بخشودگی نیازی به پرداخت این هزینه اضافی ندارید. اما در صورت تمدید نکردن بیمه شخص ثالث، با عواقب زیر مواجه خواهید شد:

  • عدم صدور کارت سوخت و شارژ سهمیه ماهانه
  • جریمه، توقیف و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ پلیس
  • جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث
  • عدم پوشش بیمه‌ای در هنگام تصادف
  • عدم امکان فروش و تعویض پلاک وسیله نقلیه

طرح بخشودگی کلیه وسایل نقلیه از تاریخ ۱۲ بهمن ماه مصادف با سالگرد بازگشت امام خمینی (ره) تا 11 اسفند ماه مصادف با ولادت حضرت قائم (عج) به مدت ۳۰ روز با شرط صدور بیمه‎نامه به صورت یک‌ساله اجرایی شود. طرح بخشش جرایم موتور سیکلت‎ها و وسایل نقلیه کشاورزی تا تاریخ ۲۹ اسفند به مدت ۴۹ روز ادامه خواهد داشت.

این طرح زمان بسیار خوبی برای خرید بیمه شخص ثالث بدون نیاز به پرداخت جریمه و سایر هزینه‌های اضافی است. اگر قصد خرید یا تمدید بیمه برای وسیله نقلیه‌تان را دارید، می‌توانید از سایت بیمه دات کام اقدام کنید. پس از خرید بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین، بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی