بازدید 7890
اینهمه بدهی تازه از کدام چشمه‌ی فاجعه، می‌جوشد؟

کشف ۲۶۰ میلیارد بدهی جدید برای پرسپولیس در آستانه فروش!/ فرار مشتریان از خرید سهام با قرض کردن دوپا

باید پرسید همین اندک مشتریانی که در حرف ، گفته شده برای خرید سهام دو باشگاه مقروض دولتی پا پیش گذاشته‌اند، براساس کدام اعتبار و اسناد مالی چندهزار میلیارد تومان بابت خرید بلوک عمده سهام سرخابی پرداخت کنند؟ از کجا معلوم صدها میلیارد تومان بدهی دیگر هم یک‌شبه خلق یا کشف نشود؟
کد خبر: ۱۲۱۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 28 January 2024

ظرف کمتر از ۲۴ساعت، دو بدهی با مجموع چندصد میلیارد تومان در باشگاه دولتی پرسپولیس کشف شده که کارشناسان مالی و مدیریتی را متعجب کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ درست در روزهایی که بحث واگذاری و فروش سهام باشگاه پرسپولیس در کنار استقلال داغ است و البته با همین میزان بدهی موجود هم کسی حاضر نشده مالکیت باشگاه پرطرفدار سرخ را برعهده بگیرد، منابع جدیدی از بدهی‌های پنهان این تیم کشف می‌شود که جداسازی این مجموعه پرهزینه از بدنه دولت و اداره اصولی آن توسط سازمان یا شرکتی دیگر را سخت‌تر می‌کند.

افشای حکم ۱۵۲ میلیاردی علیه پرسپولیس در نیمه شب!

مدیرعامل پرسپولیس بامداد امروز در یک برنامه تلویزیونی افشا کرد این باشگاه به دلیل شکایت یک شرکت بابت قراردادی اقتصادی در پنج سال قبل ، مبلغ ۱۵۲ میلیارد تومان با حکم دادگاه جریمه شده است!

پیگیری های تابناک نشان داده که این فاجعه با امضای مدیرعامل گمنام پرسپولیس در دولت روحانی به نام ایرج عرب اتفاق افتاده است. کسی که بعداز گرشاسبی از جایی نامعلوم به صندلی مدیر عاملی تکیه زد و با امضایش امروز باشگاه را به خاک سیاه نشانده است.

گویا پرسپولیس در ابتدای فصل نوزدهم لیگ برتر در سال ۹۸ بابت واگذاری بلیت‌فروشی خود، با یک شرکت پیمانکار مرتبط با این حوزه قراردادی امضا و مبلغ حدود ۷ میلیارد تومان تحت عنوان قرض الحسنه، دریافت می‌کند و بخشی از مخارج خود را در نقل و انتقالات و تسویه قراردادها با همین مبلغ تامین و خرج می‌کند.

عجیب اینکه مدیرعامل ناشی و ناکاربلد وقت پرسپولیس، زیر برگه قراردادی را امضا زده که اصولا اجازه واگذاری امتیاز آن را به دلایل مختلف نداشته است و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور روی این امتیاز دست گذاشت.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای دوره طولانی مدت، مشابه همین امتیاز را به برهان نوین واگذار کرده بود که آن قرارداد نیز به جنجالی بزرگ تبدیل شد.

پس از این اتفاق پرسپولیس اجبارا قراردادش را با این شرکت را فسخ کرد اما نکته مهم این است که بعداز چندماه هم پول دریافت شده را پس نداد!!

امروز ایرج عرب دیگر در پرسپولیس نیست و گرشاسبی هم این بدهی را پشت گوش انداخت و مدیران بعدی هم توجهی به حق و حقوق شاکی نکردند. این موضوع منجر به شکایت از سوی این شرکت و در نهایت با احتساب تاخیر ، حکم ۱۵۲ میلیارد تومانی علیه پرسپولیس صادر شد. 

حالا معلوم نیست چه کسب می‌خواهد این پول را بدهد و از اساس در زمان بررسی صورت‌ های مالی پرسپولیس چرا این قرارداد و شکایت مالی قدیمی آن شرکت دیده نشد؟!

 

قبض ۱۰۹ میلیارد بدهی جدید در جیب وزارت ورزش و دولت

روز گذشته پیمان حدادی عضو هیات مدیره پرسپولیس که اعلام کرد ۱۱ روز پیش استعفا داده با انتقاد تند از وزارت ورزش اعلام کرد که این وزارتخانه باید ۱۰۹ میلیارد به پرسپولیس بدهد.

این جمله شاخک رسانه‌ها را حساس کرد و همه دنبال پیدا کردن دلیل این بدهی رفتند. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم در صحبت های شب گذشته اش با برنامه زنده شبکه سه به این ۱۰۹ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت وزارت ورزش این پول را باید بدهد.

اما ماجرای این بدهی وزارت ورزش به پرسپولیس چیست؟ قضیه ۱۰۹ میلیارد تومان هیچ ربطی به پولی که این باشگاه در بورس دارد، ندارد و باز هم پای بدهی های سابق و پنهان پرسپولیس در میان است.

پرسپولیس و استقلال، قسمت زیادی از پول فروش سهام به هواداران را خورده اند و یک لیوان آب هم رویش نوش جان کرده‌اند. حالا هر روز این بدهی‌های خرد و کلان از کجا بیرون می‌زند؟

 باید پرسید همین اندک مشتریانی که در حرف ، گفته شده برای خرید سهام دو باشگاه مقروض دولتی پا پیش گذاشته‌اند، براساس کدام اعتبار و اسناد مالی چندهزار میلیارد تومان بابت خرید بلوک عمده سهام سرخابی پرداخت کنند؟ از کجا معلوم صدها میلیارد تومان بدهی دیگر هم یک‌شبه خلق یا کشف نشود؟

نویسنده: مهدی کریمی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
پس چطوری باشگاه حرفه ای تونست بگیره؟ بازهم تقلب!!!!!
به نظر شما فقط واژه سوء مدیریت کافی است؟

آیا نباید مدیرعامل وقت و مدیری که چنین مدیرعاملی را منصوب کرده مجازات شوند؟
چطوری رفت آسیا؟؟؟؟همینه که حذف میشه
فساد فساد فساد چیزی که کمر ملت را شکسته
باور کنید تمام این قراردادها صوری و برای دوشیدن پرسپولیس است هم مدیر امضاء کننده هم مدیر بعدی که پیگیری نکرده هم شرکت شاکی همه دستشان در یک کاسه است مگر می شود بابت 7 میلیارد بدهی کسی پیگیری نکند و رقم به 152 میلیارد برسد چند جای کار لنگ میزد آمدن سهل و آسان ایجاد این بدهی های سنگین و رفتن بی دردسرتر موجب تشویق اینگونه مدیران برای خلافکاری است !
این دو تیم پر خرج و بی فایده را منحل کنید هم به نفع فوتبال کشور است و هم از حیف و میل اموال جلوگیری میشه
سوء مدیریتی دولتی در ورزش ایران و به خصوص این دو باشگاه. نمونه ای کامل از مدیریت و ناکارآمدی سیستم دولتی
اگر یک ادم عادی یک همین کاری را بکند (که نمی تواند وزورش نمیرسه) چوب تو استینش میکردید ؟.
خوب این اقای عرب یک مدیر بوده وبا ندانم کاری این کار را کرده بیاریدش پای میز محاکم وچوپ تو پاچه اش بکنید که مدیران دیگر ...د ودرس عبرتی برای دیگر مسئولین ومدیران شود ؟.
بسم الله ....
خداوکیلی میشه انگشت رو چیزی بزارین فساد نباشه!!!!!!
مشکل اینجاست که مدیر عاملی که این کار غیر قانونی را انجام داده محاکمه نمیشود و مشمول مرور زمان میشود
هر کجای این مملکت را که دست بگذاری همین است. بقول دوستمان همه هم دستشان توی یک کاسه است. بنظرم دولت باید این دو تیم را به متقاضیان مجانی بدهد و یک جایزه هم رویشان بگذارد مثلا سه سال معافیت مالیاتی. اینطوری دولت نجات پیدا می کند و سالی چند هزار میلیارد هم که قبلا به این دو تیم اختصاص می داد به جیب می زنه که میشه برد برد.
پس پول های مردم توبورس چی میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی