بازدید 19116
صد و سیزدهمین روز جنگ غزه

حمله موشکی سهمگین حزب الله به پایگاه جاسوسی اسرائیل با سبکی جدید+ فیلم/نبرد سنگین مقاومت با ارتش اسرائیل در خان یونس

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سیزدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 27 January 2024

حمله موشکی سهمگین حزب الله به پایگاه جاسوسی اسرائیل با سبکی جدید+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سیزدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

طرح پنج ماده‌ای انگلیس برای پایان دادن به جنگ غزه
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۲۳:۰۲

 نشریه فایننشال تایمز چاپ لندن روز شنبه از طرح پنج ماده‌ای انگلیس برای پایان دادن به جنگ در غزه میان رژیم صهیونیستی و جنش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد.

 این نشریه انگلیسی نوشت که دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس این طرح را که خواستار توقف فوری جنگ در غزه است، با رهبران رژیم صهیونیستی و فلسطین، در جریان سفرش به منطقه در میان گذاشته است. به گفته یک مقام بلندپایه انگلیس، این طرح برای تضمین آزادی اسرا و مذاکره در مورد آتش‌بس دائمی است.

بر اساس این طرح، «یک افق سیاسی روشن برای ایجاد یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل و تشکیل یک دولت تکنوکرات فلسطینی به منظور اداره کرانه باختری و غزه پس از پایان جنگ تعیین شود. همچنین حماس باید همه اسرای اسرائیلی را آزاد کند و درباره توقف حملات به اسرائیل تعهد دهد، مساله‌ای که از سوی کشورهای منطقه هم تضمین می شود.»

به نوشته فایننشال تایمز، طبق این طرح رهبران ارشد حماس در غزه از جمله یحیی سنوار (رئیس حماس) قادر خواهند بود که نوار غزه را به مقصد کشور دیگری ترک کنند. نماینده دولت انگلیس که فرازهایی از طرح کامرون را فاش کرده است، گفت: «ما می‌خواهیم این ایده را جا بیندازیم که وقتی درگیری‌ها متوقف شد، باید برای تبدیل آن به آتش‌بس پایدار تلاش کنیم.»

فایننشال تایمز در ادامه نوشت مقامات فلسطینی می‌گویند که این پیشنهاد یکی از چندین ابتکار مورد بحث از سوی کشورهای غربی و عربی است، زیرا فشارهای بین المللی روی اسرائیل برای پایان دادن جنگ در غزه رو به افزایش است.

اما انگلیس به نوشته فایننشال تایمز معتقد است که طرح این کشور مکمل سایر ابتکارات است و آن را با دولت های آمریکا، اروپا و عرب مطرح کرده است.

مقام دولت انگلیس در این باره گفت: به نظرم در جامعه بین‌المللی اجماع فزاینده‌ای وجود دارد که معامله اسرا و توقف موقت درگیری‌ها، کلیدی برای باز کردن فرصت آتش‌بس دائمی است. ضمن اینکه شما باید افق سیاسی بسیار روشن تری برای یک کشور فلسطین داشته باشید؛ یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه، و اینکه حماس دیگر هرگز نباید بتواند به اسرائیل حمله کند.»

دیروز هم کامرون از پیشرفت در زمینه توقف موقت جنگ در غزه سخن گفت. وی در مصاحبه‌ای مدعی شد: اسرائیل در حال بررسی پیشنهاد لندن برای باز کردن بندر اشدود به منظور انتقال کمک‌های امدادی به غزه است. اما برای رسیدن به توافق فشار زیادی لازم است.

وی در گفت‌وگوی مشترک با خبرگزاری رویترز و یک شبکه تلویزیونی ترکیه از چشم‌انداز دستیابی به توافقی سخن گفت که بر اساس آن جنگ در غزه متوقف و کمک‌های‌های امدادی به این منطقه منتقل و اسرا آزاد شوند.

درحالی که لندن از ابتدای جنگ در غزه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، کامرون مدعی شد: آتش‌بس در منطقه به نفع همه است. اسرائیل مسوول اتفاقات غزه است و ما باید از یک فاجعه انسانی بیشتر جلوگیری کنیم.

اولمرت: «اسرائیل» باید به سرعت جنگ در غزه را متوقف کند
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۲۱:۳۳

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که «اسرائیل» باید به سرعت جنگ در غزه را متوقف کرده و اسرای اسرائیلی را بازگرداند.

 ایهود اولمرت همچنین تصریح کرد که اگر من اکنون نخست وزیر بودم، نابودی حماس را به عنوان هدف اعلام نمی‌کردم.

ماه گذشته نیز اولمرت اذعان کرده بود که شکست و نابودی جنبش حماس دست نیافتنی و احتمال آن صفر است و باید تل آویو باید حمله به غزه را متوقف و اسیران صهیونیست را بازگرداند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود: اسرائیل باید در آینده منتظر روزهای سخت باشد. زیرا شکست حماس همچنان دور از دسترس است و از زمانی که بنیامین نتانیاهو نابودی حماس را هدف اصلی جنگ اعلام کرد، احتمال نابودی حماس صفر بوده است. حتی در آن زمان، برای افرادی که به این موضوع فکر می کردند، کاملا روشن بود که نابودی کامل حماس صرفا یک خیالی واهی است که حتی در شرایطی غیر از شرایط نوار غزه از نظر نظامی قابل اجرا نیست.

اولمرت افزود: اطلاعات ما قبل از هفتم اکتبر نیز برای اینکه بدانیم که شبکه تونلی در سراسر غزه وجود دارد، کافی بود. دردسری که ما در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ از این تونل‌هایی که حماس از آنها حمله می کرد، کشیدیم، کافی بود تا بدانیم که شبکه تونلی مانع عملیات نظامی سریع و کوبنده می‌شود.

وی اذعان کرد: شکست حماس آسان نیست. نتانیاهو از ابتدا می‌دانست که لفاظی های او بی اساس است و در نهایت برابر واقعیت های نظامی دچار فروپاشی می‌شود. این امر اسرائیل را مجبور می‌کند تا به نقطه پایانی در کارزار کنونی برسد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: با شکست حماس هنوز راه زیادی داریم و هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که بر جدول زمانی جنگی که از هفتم اکتبر آغاز شد، کنترل داشته باشیم. با افزایش نظامیان که کشته می شوند و صحنه های دردناک ویرانی در غزه، روزهای سختی در پیش داریم و حمایت از ما کم و صبر در قبال ما حتی از جانب کشورهای دوست نیز لبریز می‌شود.

اولمرت گفت: چه باید انجام دهیم؟ به نظر من زمان آن فرا رسیده که اسرائیل برای پایان جنگ اعلام آمادگی کند. بله جنگ را تمام کنید اگر زمان بگذرد امکان بازگشت زنده اسیران میسر نخواهد بود.

اردن: جامعه جهانی برای اجرای حکم دیوان دادگستری علیه اسرائیل اقدام کند
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۲۰:۰۱

وزیر امور خارجه اردن از جامعه جهانی خواست برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به پایبندی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف کشتار فلسطینی‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مقدار کافی به نوار غزه، اقدام کند.

«ایمن الصفدی» در دیدار با «آنالنا بربوک» همتای آلمانی خود درباره تلاش ها برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و شرایط فاجعه بار این باریکه گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه اردن، الصفدی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای فوری تدابیر اجرایی حکم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف کشتار فلسطینی ها و ارسال مقادیر کافی کمک های بشردوستانه و متوقف کردن کشتار و محاکمه عوامل تحریک به خشونت ها تأکید کرد.

الصفدی افزود: توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اولویتی است که باید فورا تحقق پیدا کند. زیرا این امر تنها راه برای پایان یافتن فاجعه انسانی به وجود آمده بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه است. همچنین لازم است مقادیر کافی کمک های بشردوستانه وارد نوار غزه شود و اطمینان حاصل شود که کمک های مذکور به تمام مناطق نوار غزه ارسال می شود.

وزیر امور خارجه اردن تصریح کرد: هر گونه تحلیل آتی درباره غزه باید در یک چارچوب فراگیر با تأکید بر یکپارچگی غزه، کرانه باختری و بیت المقدس شرقی و در چارچوب زمانبندی و طرح مشخصی برای تحقق راه حل فراگیری برای بحران کنونی باشد.

تاکید بورل بر اجرای موثر حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اسرائیل
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۸:۴۱

 «جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی و کمیسیون اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک بر لزوم اجرای فوری و موثر حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای کمیسیون اروپا منتشر شد، آمده است: «اتحادیه اروپا بر حمایت مستمر خود از دیوان بین المللی دادگستری، ارگان قضایی اصلی سازمان ملل متحد تاکید می‌کند.»

اتحادیه اروپا با بیان اینکه «احکام دیوان بین المللی دادگستری برای طرفین لازم الاجرا است و آنها باید از آن تبعیت کنند» خواستار اجرای «کامل، فوری و موثر» حکم این دیوان درباره حملات اسرائیل به نوار غزه شد.

 

حماس: آنروا باید حامی حقوق آوارگان فلسطینی باشد، نه اسرائیل
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۶:۳۹

 فیلیپ لازارینی مدیر آژانس امداد و کاریابی مهاجران فلسطینی (آنروا) تحت فشار مسئولان رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم، امروز با انتشار بیانیه‌ای به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله کرد و قرارداد شماری از کارکنان این آژانس را به اتهام «دست داشتن در حادث هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)» برکنار کرد.

جنبش حماس هم  ضمن محکوم کردن مداخلات آنروا در مسائل داخلی فلسطین، تأکید کرد: درخواست آژانس برای آزادی اسرای [اسرائیلی] نزد مقاومت، مداخله در اموری است که به آن هیچ ارتباطی ندارد و در دایره اختیاراتش هم نیست».

حماس با تأکید بر اینکه چرا آنروا، هیچ درخواستی برای آزادی هزاران اسیر فلسطینی در بند صهیونیستها مطرح نمی‌کند، گفت: اینکه در این بیانیه، از مقاومت ملت ما تحت عنوان تروریسم یاد شده، به شدت محکوم است؛ زیرا این نهاد نباید هیچ موضعگیری سیاسی در قبال جنگ داشته باشد، بلکه تنها موضعی که باید بگیرد، دفاع از حقوق آوارگان [فلسطینی] است که نماینده آنان است.

خبرگزاری سما به نقل از حماس گزارش داد، مردم فلسطین و آوارگان نوار غزه، در معرض حملات تروریستی از سوی اسرائیل قرار دارند که بنا بر ارزیابیهای دادگاه لاهه، به سر حد کشتار جمعی نیز رسیده است و حتی بیش از 150 کارمند آنروا نیز کشته شده‌اند، ولی با این وجود، این آژانس هیچ بیانیه یا موضع صریحی نگرفت که اسرائیل را به تروریسم متهم کند.

حماس با بیان اینکه آنروا به خاطر دریافت حمایت مالی از حامیان اسرائیل، تن به این «باجخواهی» داده است، در پایان خاطر نشان کرد: مسئله آوارگان، یک مسئله مالی نیست، بلکه حقوق سیاسی نیست که نباید از سوی هیچ طرفی مورد سوء استفاده قرار گیرد. جامعه بین‌الملل که مشکل آوارگان فلسطینی را به وجود آورده است باید مشکلات آنان را حل کند و آنها را بازگرداند.

پیش از این، شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل (۹دی) در گزارشی خبر داد که وزارت خارجه اسرائیل برای تحت فشار قرار دادن آنروا، قصد دارد طرحی برای اخراج کارکنان این آژانس از غزه را به کابینه ارسال کند.

طرح مذکور در گزارشی با طبقه‌بندی «فوق محرمانه» تدوین شده و شامل سه مرحله است؛ اول: کشف همکاری [ادعایی] میان آنروا و حماس. مرحله دوم: کاهش فعالیت‌های آنروا در غزه و جایگزینی یک یا چند سازمان دیگر برای ارائه خدمات آموزشی و اجتماعی به مردم غزه و در مرحله سوم: انتقال تمامی وظایف آژانس آنروا به هیأتی که قرار است بعد از جنگ بر غزه حکمرانی کند.

شمار شهدای غزه افزایش یافت
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۵:۲۷

وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ کشتار جمعی در غزه انجام داده که در پی آن، ۱۷۴ نفر شهید و ۳۱۰ مجروح شده‌اند.

همزمان با این بیانیه، شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد نیروهای اسرائیلی کارکنان یک شرکت ارتباطات فلسطینی را در غزه در حالی که قصد تعمیر شبکه‌های اینترنتی را داشتند و از پیش هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودند، هدف قرار دادند.

پیام سربازان اسیر اسرائیلی: با حماس توافق کنید
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۵:۲۶

«تمام مدت زیر آتش حملات و بمباران‌ها زندگی می‌کنیم؛ از هر جا به جای دیگر در حال فراریم و بارها نزدیک بود ما را بکشید»، این بخشی از پیام اسرای اسرائیلی در دست حماس بود.

یک سرباز اسرائیلی دیگر در این پیام ارتش اسرائیل را به «قتل دوستانش» متهم کرده و خطاب به اسرائیلی‌ها گفت «به خیابان بیایید؛ ما به اندازه کافی تا به اینجا جنگ را باخته‌ایم».

این ویدئو در حالی منتشر شده که روند اعتراضات خانواده‌های اسرای اسرائیلی از هفتادمین روز جنگ علیه غزه، شدت بیشتری گرفته و مخالفان ادامه جنگ، چندین بار در میدان کاپلان مرکز تل‌آویو تجمع کرده و یا در مقابل مقر وزارت جنگ اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند.

این سه زندانی زن اسرائیلی در غزه به نام‌های کارینا، دانیل گیلبوآ و دورون هستند که در بخش دیگری از ویدئوی منتشر شده از کابینه اسرائیل خواستند تا جنگ در نوار غزه را متوقف کرده و آن‌ها را به خانه‌هایشان بازگرداند.

این اسرا با متهم کردن کابینه بنیامین نتانیاهو به اهمال در آزادی آن‌ها، از خانواده‌های خود خواستند تا برای تظاهرات به خیابان‌ها بریزند و «دولت را با هدف توافق تبادل اسرا با حماس تحت فشار قرار دهند».

گاردین: حکم دادگاه لاهه برای اسرائیل و متحدانش ویرانگر است
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۵:۲۴

روزنامه گاردین در تحلیلی حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه را برای اسرائیلی‌ها "ویرانگر" توصیف کرده و هشدار داد زیر سوال بردن این حکم از سوی واشنگتن، ‌آمریکا را بر سر دو راهی سختی در مواجهه با دشمنانش در مورد تمکین در برابر احکام بین‌المللی قرار خواهد داد.

به گزارش روزنامه انگلیسی، ‌دادخواست آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری(ICJ) در لاهه برای بازداشتن(رژیم) اسرائیل از ارتکاب نسل‌کشی در غزه، نه تنها رفتار این رژیم با فلسطینی‌ها را به چالش کشید، بلکه کل نظم مبتنی بر قواعد پس از جنگ جهانی دوم را نیز هدف قرار داد. هر چند این دادگاه دستور آتش‌بس کامل را صادر نکرد، اما دستورات حفاظتی مهمی را صادر کرد که فراتر از پیش‌بینی کارشناسان حقوق بین‌الملل بود.

روز گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، بلندپایه‌ترین دادگاه جهان، حکم داد حقوق فلسطینی‌ها برای محافظت از نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در معرض تهدید قرار دارد. این در حالی است که مفاهیم "جنایت علیه بشریت" و "نسل‌کشی" برای نخستین بار توسط یک استاد حقوق یهودی به نام رافائل لمکین ایجاد شد.

به گزارش گاردین، در یک تلگراف محرمانه از وزارت خارجه (رژیم) ‌اسرائیل که یک ماه پیش توسط آکسیوس به دست آمد، فاش شد این پرونده می‌تواند نه تنها پیامدهای بالقوه قابل‌توجهی علیه این رژیم در دنیای حقوقی داشته باشد بلکه پیامدهای عملی ضد اسرائیلی در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی نیز در پی خواهد داشت.

نویسنده این مقاله افزود: این حکم همچنین وسیله‌ای برای آزمودن متحدان (رژیم) اسرائیل، به ویژه ایالات متحده و بریتانیا است. هرچند احکام این دادگاه الزام‌آور است، اما هیچ مکانیسم اجرایی به جز فشار متحدان به این رژیم کارساز نخواهد بود. از طرفی هیچ متحدی مهم‌تر و تاثیرگذارتر از آمریکا برای عملی کردن احکام دادگاه توسط اسرائیلی‌ها نیست.

گاردین نوشت: از طرفی ممکن است حکم مهم لاهه توسط (رژیم) اسرائیل نادیده گرفته شود اما ایالات متحده و بریتانیا به‌دلیل سوابق و ادعاهای خود در مورد مشروعیت این نهاد، ‌نمی‌توانند حکم آن را نادیده بگیرند. آمریکا به‌تازگی میلیون‌ها دلار برای مبارزات انتخاباتی هزینه کرده است تا اطمینان حاصل کند که آخرین نامزد واجد شرایط خود، پروفسور سارا کلیولند، یک کرسی در دادگاه لاهه به‌دست می‌آورد. جو بایدن در تایید نامزدی این قاضی آمریکایی گفته بود: "این دادگاه یکی از حیاتی‌ترین نهادهای بشریت برای پیشبرد صلح در سراسر جهان باقی می‌ماند". اگر واشنگتن بخواهد حکم دادگاه علیه (رژیم) اسرائیل را رد کند، ایفای این نقش حیاتی برایش سخت خواهد بود.

این بدان معنا نیست که ایالات متحده موظف است با حکم دادگاه موافقت کند، اما مسلماً به‌عنوان یکی از امضاکنندگان کنوانسیون وظیفه دارد از آن‌ حمایت کند. این امر مستلزم آن است که از متحد خود -(رژیم) اسرائیل- بخواهد به دنبال راه‌هایی برای تبعیت از احکام دادگاه باشد. انگیزه واشنگتن برای مذاکره درباره آتش‌بس نیز باید با این حکم بیشتر شود.

گاردین در پایان نوشت: حکم دادگاه لاهه برای جنوب جهانی، و به ویژه برای آفریقای جنوبی، یک پیروزی محسوب می‌شود و این موفقیتی است که آثار آن برای ده‌ها سال به یادگار خواهد ماند. وضعیت اسفبار مردم فلسطین در غزه در صحن علنی یک سازمان بین‌المللی بازگو و از سوی بسیاری از کشورهای جهان باور شد. لذا این موضوع می تواند اعتماد بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آفریقایی به نهادهای فراملی را افزایش دهد.

نبرد سنگین مقاومت در خان یونس
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۵:۲۱

 گردان های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از نبردهای سنگین در شهر خان یونس و انهدام یک دستگاه نفربر ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های عزالدین القسام اعلام کردند که یک نفربر صهیونیستی را با راکت الیاسین ۱۰۵ در منطقه الامل در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه منهدم کرده است.

خبرنگار شبکه المیادین در غزه اعلام کرد که مقاومت فلسطین هم اکنون درحال درگیری سنگین با نظامیان صهیونیست در محله های امل و البطن السمین در شهر خان یونس است.

گردان های القسام شب گذشته نیز اعلام کردند که با راکت الیاسین۱۰۵ یک تانک صهیونیستی مرکاوا را در غرب خان‌یونس در نوار غزه منهدم کرده‌ است.

همچنین گردان‌های سرایاالقدس به‌طور همزمان اعلام کرد که با حملات راکتی شهرک‌های صهیونیست‌نشین عسقلان، سدیروت، نیرعام و همچنین شهرک‌های غلاف غزه را هدف قرار داده است.

حمله موشکی سهمگین حزب الله به پایگاه جاسوسی اسرائیل با سبکی جدید+ فیلم

شبکه المیادین جزئیاتی از سامانه موشکی جدید حزب الله را ـ که دیروز (جمعه) پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد ـ فاش کرد.

شبکه المیادین فاش کرد که سامانه موشکی مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) که در هدف قرار دادن پایگاه جل العلام رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی مورد استفاده قرار گرفته، یک سامانه موشکی پیشرفته ایرانی است.

تعداد بازدید : 2854

مقاومت اسلامی لبنان طی گزارشی، صحنه هایی از عملیات هدف قرار دادن گنبد جاسوسی در پایگاه نظامی «جل العلام» وابسته به ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل را منتشر کرد.

در مستندِ هدف‌گیری که توسط مقاومت اسلامی لبنان منتشر شده، آمده که این عملیات با استفاده از موشک قابل هدایت ویژه انجام شده است.

در این زمینه، اطلاعات المیادین حاکی است، موشکی که توسط مقاومت رونمایی شده است، قادر به اصابت به اهداف نامرئی و ارائه مختصاتی است که شاید توسط پهپادها قابل شناسایی نباشد.

شبکه المیادین در عین حال افزود: این اولین بار نیست که مقاومت لبنان از این سامانه موشکی استفاده کرده است.

درباره ویژگی‌های موشک مورد استفاده، اطلاعات نشان می‌دهد که بدنه موشک توخالی و دارای یک سر حامل مواد منفجره است و این امر توانایی نفوذ بالای آن را تضمین می‌کند. سر انفجاری این موشک مانند موشک کورنت قابل اصلاح است. در همین حال این موشک در مانورهای زمینی و به هنگام عملیات درگیری قابل استفاده است.

المیادین افزود که این موشک را می‌توان از یک سکوی ثابت، یا از یک موشک انداز متحرک و همچنین از یک پهپاد ویژه پرتاب کرد؛ ضمن آنکه این موشک از طریق هدایت تلویزیونی کار می‌کند و می‌توان آن را با لیزر هدایت نمود.

اطلاعات المیادین در خصوص فیلمبرداری از موشک و مستندسازی روند پرتاب آن و عبور از دیوار حائل و اصابت به هدف نشان داد که دوربین بخشی از فرآیند کنترل موشکی بود که به سمت پایگاه صهیونیستی «جل العلام» شلیک شد.

شبکه المیادین با تاکید بر اینکه این موشک از طریق هدایت تلویزیونی به اهداف اصابت می کند و دوربین بخشی از ساختار آن است، اشاره کرد: این سامانه موشکی با هدایت تلویزیونی تعدادی از نقاط متصل به خلیج لیمان و شلومی را شناسایی و هدف قرار داده است.

خاطرنشان می شود که حزب الله تا این ساعت درخصوص نوع موشک مورد استفاده اطلاعیه ای صادر نکرده و بیانیه روز پنجشنبه آن به اعلام استفاده از موشک ویژه بسنده کرده است و این واقعیت را رد می کند که این حمله توسط یک پهپاد انجام شده است. این اقدام باعث ناتوانی رژیم اسرائیل در تخمین هرگونه اطلاعات راجع به نوع و بُرد موشک، ظرفیت تخریبی آن و ماهیت وسایل کنترلی ویژه بکار برده شده در آن یا شکل سکوی پرتاب آن می شود و ارزیابی های این رژیم را با چالش های بیشتری مواجه می کند.

با این حال، کارشناسان نظامی از جمله نظامیان رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره ویدیوی منتشره اظهارنظر کردند؛ به گمان آنها، این موشک متعلق به خانواده موشک‌های «الماس» ایرانی یا موشک‌های مشابه آن‌ ـ که توسط مقاومت اسلامی برای مقابله با موشک های «اسپایک» رژیم اسرائیل ساخته شده اند ـ است.

با توجه به آنچه در تعدادی از وب سایت ها و صفحات مربوط به امور نظامی ذکر شده، تصمیم ساخت این موشک ها در دهه گذشته گرفته شده است؛ به ویژه اینکه چندین نسل از آنها در چندین نوع و چند اندازه، طراحی و ساخته شده اند.

برخورداری از کلاهک حامل ماده منفجره به حجم ۱.۵ تا ۱۵ کیلوگرم، دستگاه ارتباطی و هدایت (لیزر - بی سیم - تلویزیون / مجزا - متصل به سکوی پرتاب) و دستگاه نظارت (الکترواپتیکی و حرارتی) و بُرد از ۵ تا ۱۵ کیلومتر از ویژگی های این موشک است.

در مورد سامانه «فلق» نیز که مقاومت لبنان برای هدف قرار دادن پادگان «معالیه گولان» از آن استفاده کرد، اطلاعات المیادین تایید می‌کند که این سامانه در دهه ۱۹۹۰ در اختیار مقاومت لبنان بوده و پیش از این نیز برای آزادسازی جنوب لبنان مورد استفاده قرار گرفته است.

مقاومت اسلامی لبنان پیشتر صحنه‌هایی از عملیات تجسسی هوایی توسط پهپادهای خود از محل استقرار سامانه های «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی را ـ که روز پنجشنبه در شهرک «کفر بلوم» در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت ـ منتشر کرده بود.

در این باره «عباس فنیش» تحلیلگر لبنانی شبکه المیادین گفت که رویکرد مقاومت لبنان بر اساس نیاز میدانی، از عملیات «مؤثر از نظر کمی» بسوی عملیات‌های «موثر از نظر کیفی» در حال تغییر است.

برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت در مورد غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد شنبه اعلام کرد، جلسه اضطراری درباره غزه برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاست شورای امنیت اعلام کرد، پس از اعلام تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه نشستی اضطراری در رابطه با جنگ در غزه برگزار خواهد کرد.

پیشتر منابع دیپلماتیک به شبکه الجزیره گفته بودند، الجزایر از شورای امنیت خواسته است تا نشستی اضطراری درباره غزه برگزار کند.

روز جمعه حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شد.

این حکم رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند، اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

۲۸ شهید و ۸۰ زخمی در خان‌یونس

منابع خبری گزارش دادند، در اثر بمباران و گلوله باران مداوم شهر خان یونس طی ۲۴ ساعت اخیر، ۲۸ شهروند فلسطینی شهید و بیش از ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع خبری فلسطینی، در اثر بمباران و گلوله باران مداوم شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، طی۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ فلسطینی شهید و بیش از ۸۰ تن دیگر هم زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته، شهرهای خان یونس و رفح را هدف قرار داده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در شرق رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

در نتیجه بمباران خانه ای در نزدیکی برج عوض در محله الجنینه در شرق رفح نیز دست کم سه تن شهید و چند تن دیگر مجروح شدند. تعدادی از شهروندان فلسطینی نیز در بمباران این خانه مفقود شده و زیر آوار مانده اند که عملیات جستجو برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.

منابع خبری همچنین از حملات توپخانه‌ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
حالا روی این گنبد خط افتاد یا بازم نه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
از نتانیاهو بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
چند روزه از اسرائیل حرکتی ندیدیم دارم نگران میشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خط و خش رو نمیدونم
ولی میدونم اسرائیلی ها تا عمق ۱۰ کیلومتری تخلیه کزدن
از ترس خط و خش
بازم دکل زدن که! کی بی خیال دکل میشن میرن سراغ ساختمون ها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
تا عمق ۱۰ کیلومتری مرز، اشغالگرا تخلیه کردن
نوشتین حمله سهمگین بعد یه تصویر نشون میدین ک انگار با کوآدکوپتر گرفته شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
باهوش
سرعت فیلم رو پایین آوردن بعد تو میگی کوادکوپتره؟!
وقتی قدرت تحلیلت در این حده فک نمیکنی بهتره اول فک کنی بد کامنت بزاری
ساعت 15:25

دلار: 56،250 تومان
سکه: 33,200,000 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خوشحالی؟
حق هم داری
شما کاسبان افزایش قیمت دلار و سکه اید
مغز براندازان هم اکنون
ما که حمله سهمگینی ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خب مگه تو دیدی؟
اگر دیدی به روانپزشک مراجعه کن چون توهم داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ایول ، دقیقا
این داداشمون خبر از قیمت روز دلار داره !؟
تا الان آمریکا و انگلیس گوش دنیا را از فریاد حقوق بشر و قوانین بین المللی و آزادی و ... کر کرده بودن حالا ببینم واقعا مسئله واقعی شون این بوده یا فقط موقعی که به نفعشون بود این قاقارها را میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اینکه شما هنوز نشستی تا ببینی این جنایتکاران چه می کنند منو نگران می کنه. این جنایتکاران از همون ابتدای جنگ جهانی و بمباران اتمی و هزاران جنایت علیه بشریت دیگه بارها و بارها ثابت کردن جان انسان ها براشون ارزشی نداره و تمام سازمان های بین المللی را هم استفاده ابزاری می کنند و هر جا به نفعشون نباشه بودجه اون سازمان را نمیدن یا تحریمش می کنند و اعضاش را مورد ارعاب قرار میدن. دیگه تا الان باید اینو متوجه شده باشی و الان منتظر. دیدن چیزی نباشی تا برات ثابت بشه.
اینا زورشون به حماس نمیرسه مردم بدبخت رو میکشن ، اسرائیل بدبخت مفلوک
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مگه حماس عین مرد رو در رومیجنگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مرزها رو باز کنن تا حماس بتونه سلاح بیاره و رودررو بجنگه
مردم غزه سالیانی ست که در باریکه غزه محاصره می باشند آنها برای تغیر این شرایط در ۷ اکتبر اقدامی را مرتکب شدند ، آنها اکنون مجبورند کشته شوند زخمی شوند ، گرسنه و بیمار شوند و کشورهای دوستدار حقوق بشر می گویند این حق شماست زیرا در ۷ اکتبر دچار خطای محاسباتی شدید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اول این که مردم غزه نبودند و حماس بود.

بعدش هم بهتر است بگویید این «اقدامی که مرتکب شدند» چه بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خود محاصره هم، جدا از این که در این جا اصطلاحی اغراق آمیز است، نتیجه اقدامات قبلی حماس بود که مرتباً هر چند ماه یک بار آتش بس را می شکست و به اسرائیل حمله می کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مردم غزه در محاصره بهترین‌مشاین‌رو سوار‌میشدن و ساختمان های عالی دارن و سرانه درامدشون چند برابر یک ایرانی‌بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ناشناس ۱۵:۴۴
داستان را از صفحه هفتاد شروع کردی
بعیده آمریکا از این حکم دادگاه لاهه تبعیت کند.
خیلی سهمگین بود وای خدا!!
حالا صحنه سه بار تکرار شده که تأثیرش سه برابر شود؟
کدوم حمله سهمگین. ما که چیزی ندیدیم. نه انفجار بود نه برخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
برخورد باعث شد دوربین هم منفجر بشه و تمام
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی