بازدید 2688

حمایت از هیأت امنای ارزی؛ از آفات اقتصاد دولتی است

کد خبر: ۱۲۱۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 27 January 2024

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از عملکرد هیأت امنای صرفه جویی ارزی به شدت حمایت کرده و همین موضوع، با واکنش فعالان صنعت تجهیزات پزشکی در بخش خصوص مواجه شده است.

به گزارش «تابناک»، سعیدرضا شاهمرادی، معتقد است؛ هیأت امنا در قالب واسطه برای تأمین نیازهای بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کند و نقش بسیار مثبتی در این عرصه دارد.

به گفته مدیرکل تجهیزات پزشکی، بیشتر خریدهای هیأت امنای صرفه جویی، از تولیدات داخل است و مشکلی برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد نمی‌کند و بالعکس، با خرید تولیدات داخلی، از بخش خصوصی حمایت می‌کند.

حالا فعالان صنعت تجهیزات پزشکی در داخل کشور، از چنین اظهار نظری گلایه مند شده و معتقدند که بخش دولتی نباید در امور اقتصادی مداخله کند.

خدایار عینی دبیر سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سر سوزن، با انتقاد از اظهارنظر مدیرکل تجهیزات پزشکی در حمایت از عملکرد هیأت امنای صرفه جویی ارزی، گفت: آقای شاهمرادی نباید به خودش اجازه بدهد که از هیأت امنا حمایت کند.

وی افزود: وظیفه اداره کل تجهیزات پزشکی، نظارت بر تولید و واردات با تجهیزات و ملزومات پزشکی با کیفیت است.

عینی با اشاره به آثار ناگوار اقتصاد دولتی، گفت: مداخله دولت در اقتصاد، عواقب ناگواری دارد که بارها این نکته را متذکر شده ایم.

وی به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: مدیرکل تجهیزات پزشکی نباید از حمایت از هیأت امنای صرفه جویی ارزی صحبت کند. البته نباید فراموش کنیم که آقای صفوی رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی، قبلاً در جایگاه آقای شاهمرادی بوده و لذا، چنین حمایت‌هایی، خیلی عجیب و غریب نیست.

عینی گفت: دولت باید ناظر بر امور بهداشتی و درمانی باشد، اما می‌بینیم ورود بخش دولتی به حوزه اقتصاد، با مشکلاتی برای فعالیت بخش خصوص همراه شده است.

وی، یکی از آثار تضعیف بخش خصوصی توسط بخش دولتی را، شرکت آواپزشک دانست و افزود: شرکت آواپزشک که زیرمجموعه هیأت امنای صرفه جویی ارزی است، متأسفانه در فعالیت هایی ورود کرده که بخش خصوصی به خوبی از عهده کار بر آمده است. اما می بینیم که با تولیدات آواپزشک، شرایط برای تضعیف بخش خصوصی در تولید ملزومات مصرفی، فراهم شده است. 

عینی، از آواپزشک به عنوان آوار بر سر بخش خصوصی تعبیر کرد و گفت: این قبیل مداخله های اقتصاد دولتی، آسیب زیادی بر پیکره بخش خصوصی وارد می کند که با سرمایه شخصی وارد فعاليت های اقتصادی شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست