بازدید 8389

دستور ویژه محیط زیستی رئیس قوه قضاییه در عسلویه/ عذرخواهی رسمی از مردم منطقه

طبق قانون بخشی از درآمد بنگاه‌های اقتصادی اعم از نفتی و پتروشیمی که در منطقه عسلویه مستقرند، باید در همین منطقه و استان بوشهر هزینه شود؛ مسئولان ذیربط باید در این خصوص مورد سؤال قرار گیرند و چنانچه فرد یا دستگاهی، قانون را در این زمینه اجرا نکرده، نباید در مقابل او کوتاه آمد. همچنین برای اشتغال مردم بومی وعده‌هایی از ناحیه دولت‌های مختلف داده شده که باید مطالبه شوند.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 24 January 2024

رئیس قوه قضاییه که در بیست و نهمین سفر استانی خود به استان بوشهر سفر کرده، با حضور در جمع مردم عسلویه، دستور محیط زیستی جالب توجهی صادر کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به منطقه عسلویه، در دیدار با قشرهای مختلف مردم این شهرستان و در آیین واگذاری اسناد رسمی ۴ شهر و ۱۰ روستا به نمایندگان حدود ۵ هزار خانوار این منطقه گفت: حدود سه دهه پیش به منطقه عسلویه سفر کرده و امروز پس از سه دهه، شاهد پیشرفت زیاد رخ داده در این منطقه بودم؛ این پیشرفت، مرهون اقدامات مردم و مسئولان‌امر و نتیجه وحدت میان مردم منطقه و امنیت حاکم بر آن است.

وی با اشاره به رفع مشکل صدور اسناد برای اراضی و املاک مردم عسلویه گفت: امروز من عذرخواه مردم عسلویه هستم چرا که معتقدم مشکل اسناد اراضی و املاک آن‌ها باید زودتر مرتفع می‌شد؛ ما خدمتگزار و منت‌کش مردم هستیم و دغدغه و مشکل آنها، دغدغه و مشکل ماست.

دستور ویژه محیط زیستی رئیس قوه قضاییه در عسلویه/ عذرخواهی رسمی اژه ای از مردم عسلویه

اژه‌ای در ادامه با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در منطقه عسلویه به مسئولان قضایی استان بوشهر دستور داد نسبت به شناسایی دستگاه‌ها و بنگاه‌های آلاینده‌ای که در عسلویه مستقرند و از پرداخت عوارض این آلایندگی سر باز می‌زنند، اقدام کنند و در چارچوب قانون با این دستگاه‌ها و بنگاه‌ها برخورد مقتضی را بکنند.

وی در این باره گفت: مسئولان استان بوشهر، در نخستین گام، مسئول مربوطه در سازمان محیط زیست را به منطقه عسلویه بیاورند تا او دستگاه‌ها و تجهیزات سنجش آلودگی را در این منطقه مستقر سازد و چنانچه آلایندگی بالای منطقه محرز شد، اقدامات عاجلی را ترتیب دهد.

رئیس دستگاه قضا افزود: طبق قانون بخشی از درآمد بنگاه‌های اقتصادی اعم از نفتی و پتروشیمی که در منطقه عسلویه مستقر هستند، باید در همین منطقه و استان بوشهر هزینه شود؛ مسئولان ذیربط باید در این خصوص مورد سؤال قرار گیرند و چنانچه فرد یا دستگاهی، قانون را در این زمینه اجرا نکرده، نباید در مقابل او کوتاه آمد.

وی در ادامه گفت: برای اشتغال مردم بومی در منطقه عسلویه وعده‌هایی از ناحیه دولت‌های مختلف داده شده است؛ لذا استاندار بوشهر باید این موضوع را از مقامات مربوطه مطالبه کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به مشکل مهم دیگری در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز مساله آب در اولویت است، لذا باید پروژه‌های مرتبط با توسعه منابع آبی در استان بوشهر و منطقه عسلویه و به طور کلی در سراسر کشور در اولویت قرار گیرند.

وی ادامه داد: ما از دریا و منافع و منابع دریایی استفاده بهینه نمی‌کنیم؛ باید موانع استفاده بهینه مردم از دریا برطرف و به محیط زیست دریایی توجه ویژه شود است؛ اگر حریم ساحل در منطقه عسلویه اشغال شده، باید برای رفع این مساله نیز تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

پایان بخش سخنان قاضی‌القضات هم صدور دستور قضایی خطاب به رئیس کل دادگستری بوشهر بود: با عنایت به سه ماه شریف و بزرگ رجب، شعبان و رمضان و در پیش بودن ایام الله دهه فجر و عید نوروز، نسبت به فراهم آوردن مقدمات آزادی زندانیان واجد شرایط اقدامات مقتضی را ترتیب دهید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
نزدیک انتخابت همه یادم مردم می افتند
عذرخواهی ها زیاد میشه
کاش یک فکری هم به حال حقوق بگیر و کارمند بیچاره میشد ... تورم ۴۶ درصد افزایش حقوق ۲۰ درصد . از حالا به سال آینده بدهکاریم .
یک عمر داریم تو اصفهان زندگی میکنیم 70درصد درآمد کشور از صنایع اصفهانه ولی هیچ وقت مسولین هیچ معذرت خواهی نکردن چقدر کم لطفی و بی مسئولیتی نسبت به مردم کردن و مردم هیچ اعتراضی نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
با توسعه نیروگاه شهید منتظری اصفهان آلودگی و مازوت سوزی سهم مردم اصفهان و صادرات برق به عراق و درآمد دلاری برای مسئولان!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
اون بیچاره هایی که منفی دادن پیداست که خیلی به زیبایی شهر اصفهان حسادت می‌کردند!!! نگران نباشید و خوشحال باشید،دیگه اصفهان مثل قبل زیبا نیست،حالا خوشحال باشید!!!
کاش فکری به حال کارگران روزمزد جم هم بکنید چند سال بدون امنیت شغلی و بدون هیچ مزایای دارن بار سختی رابه دوش مکشن
وای خارجکی بازی از مدل ژاپنی
عذر خواهی مسئول از مردم
نکنید بابا پیش میاد دیگه
بنده بومی منطقه هستم و ۱۵ ساله از این شرکت به اون شرکت سر کارم هنوز با و جود اینهمه پتروشیمی یک کار it که مرتبط به رشته ام هست و ۳ سال سابقه کار it دارم برام پیدا نشده که امنیت شغلی داشته باشم
به کسی که نگفته باشم نیست ولی برای من که بومی هستم ولی پارتی ندارم کار نیست ولی برای اونی که غیر بومی هست و پارتی داره با اینکه رشته اش it نیست کار در واحد it اوکی شده و سر کار با بهترین حقوق و مزایا
دردمون به کی بگیم ؟
بازار عذر خواهی داغ است
وقتي رييس سازمان محيط زيست خودش با اياديش ميان عسلويه و به پتروشيمي هاي آلاينده جايزه ميدن معنيش يعني چي؟؟
آقاي اژه اي به اين موضوع ورود كنيد
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی