بازدید 53821
حباب در قيمت‌ پيشنهادي فروش مسكن

آپارتمان در پاسداران، ونك و جردن، متري چند؟

اگرچه برخي فروشنده‌ها سطح قيمت را بالا برده‌اند، اما قيمت‌هاي حبابي خريدار ندارد
کد خبر: ۱۲۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴ 25 September 2010
مريم عليزاده در گزارشی در «دنیای اقتصاد» نوشت:

بازار فروش آپارتمان‌هاي مسكوني در برخي مناطق تهران به حالتي تبديل شده كه در آن، فروشنده‌ها تصور مي‌كنند مي‌توانند «قيمت پيشنهادي» را افزايش دهند.

در اين مناطق كه ظاهرا تعداد واحدهاي مسكوني نوساز در مقايسه با ساير محله‌ها كمتر است، فروشنده‌ها به نوعي بازار را تحت اختيار دارند كه همين موجب شده حباب قيمت مسكن البته در مرحله قبل از فروش به‌وجود بيايد.
اين در حالي است كه خريداران ملك در مقابل حباب قيمت برخورد كاملا طبيعي و به‌دور از عجله يا نگراني را دارند.

نمونه‌اي از حباب قيمتي در برخي محله‌هاي منطقه 3 تهران به خوبي رويت مي‌شود. در اين منطقه كه جردن، ونك، پاسداران، دروس و ظفر را شامل مي‌شود، در حال حاضر بر اساس اطلاعاتي كه سامانه ايران‌فايل ـ بازار مجازي معاملات مسكن ـ منتشر كرده، متوسط قيمت پيشنهادي فروشنده‌هاي آپارتمان متر مربعي 3 ميليون تومان است. اين نرخ در شرايطي است كه در همين محله‌ها خريداران، بودجه خريدي در حدود متري 5/ 2 ميليون تا 3 ميليون تومان را در اختيار دارند.
سامانه ايران‌فايل به آدرس اينترنتي www.iranfile.ir در اين باره گزارش داده است: روند تعيين قيمت پيشنهادي از سوي فروشنده‌هاي واحد مسكوني در منطقه 3 نشان مي‌دهد نرخ‌ها از تابستان 87 تا كنون شيب منفي داشته و از متري 5/ 4 ميليون تومان كاهش تدريجي داشته و هم‌اكنون به حدود 3 ميليون تومان رسيده است. در اين مسير از پاييز 88، قيمت تغيير محسوسي نداشته است.

محله‌هاي شاخص در منطقه 3 اغلب جزو محله‌هاي بالانشين محسوب مي‌شود كه به‌خاطر اين وضعيت بايد سطح قيمت‌ مسكن در آنها در مقايسه با ميانگين قيمت در كل شهر تهران بيشتر باشد، اما در حالي‌كه متوسط قيمت مسكن در پايتخت بين يك ميليون و 500 هزار تا يك ميليون و 700 هزار تومان است، نمي‌توان انتظار داشت اين رقم در منطقه 3، دو برابر آن باشد.

به گزارش دنياي‌اقتصاد، بر مبناي آنچه ايران‌فايل -بازار خريد و فروش اينترنتي معاملات مسكن- از روي اطلاعات مشتريان خود در منطقه 3 جمع‌بندي كرده و قيمت‌هايي را كه متقاضيان آپارتمان به عنوان قيمت دلخواه خود اعلام كرده‌اند مبنا قرار داده، مشخص شده است، هم‌اكنون افرادي كه به عنوان خريدار در اين منطقه به دنبال آپارتمان هستند به‌طور متوسط توانايي خريد به قيمت مترمربعي 5/ 2 ميليون تا 3 ميليون تومان را دارند. همچنين تعداد افرادي كه قدرت خريد آنها حدود متر مربعي 2 تا 5/ 2 ميليون تومان است با تعداد افرادي كه قدرت خريد آنها در حد متري 3/3 تا 5 ميليون تومان است، تقريبا برابر است.

براساس اين گزارش نتايج تحليل‌ها از رفتار متقاضيان مسكن در منطقه 3 حاكي است محله ظفر رتبه اول بيشترين جست‌وجو را براي خريد آپارتمان به خود اختصاص داده است كه بعد از آن به ترتيب پاسداران، ميرداماد، جردن، دولت، دروس، ديباجي، اختياريه، شيخ‌بهايي و ونك در رتبه‌هاي بعدي بيشترين متقاضي قرار دارند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۰
مدتی هست که تقاضا کم شده و به دلیل هزینه بالای زندگی در تهران عده ای مهاجرت از تهران را شروع کرده اند و از طرفی خانه های 99 ساله در آستانه تحویل است و وام ساخت نیز به راحتی داده میشود و خانه های خالی در تهران زیاد شده و در کل قیمت مسکن کم کم از حالت رکود خارج و با وجود فشارها شروع به کم شدن میکند
باسلام وخسته نباشيد ممنوع ازاين ليست كه فرستاديد لطفا متراژ كوچك هم بنويسيد تا به بودجه ماهم مطابقت داشته باشد تا بتوانيم استفاده كنيم بودجه از100 تا 140ميليون ميباشد
بله ! خوشبختانه بازار مسکن تحت کنترله !!! ببخشید متوسط درآمد مردم چقدره ؟
از ارقام بالا می توان نتیجه گرفت که یک کارمند با حقوق متوسط 400 هزار تومان در ماه برای خرید یک واحد 70 متری (متری 2 میلیون تومان) می باید 3329 سال پس انداز نماید. البته در این 29 سال ایشان می باید در خیابان زندگی کرده و نه چیزی بعنوان غذا میل نمایند.
مطلع هستید که مترازها 70 تا 100 متری گرونتر هستند. لطفا قیمت این محدوده را هم بنویسید
با توجه به ارقام مذکور، یک کارمند دولت با حقوق 400 هزار تومان در ماه برای خرید یک واحد آپارتمان 70 متری (متری 2 میلیون تومان) می باید 29 سال همه حقوق خود را پس انداز کند. البته ایشان می باید 29 سال غذا نخورده و در خیابان زندگی کند تا امکان پس انداز همه حقوق فراهم شود. البته این هم از تو طئه های استکبار جهانی است.
ممنون كه قيمت ها رو به مردم نشون داديد. اين قيمت كف بازاره كه در واقعيت 30 درصد بيشتر از اينهاست.
من زبونم لال می خواستم می خواستمو می خواستم سمت غرب تهران خونه بخرم متری 2 میلیون کمتر پیدا نکردم
اینقدر رو اعصاب مردم راه نرید از 100 فحش هم بدتره این مقاله های به اصطلاح علمی شما مفت خورا.
اگر رسالت شریف روزنامه نگاری درای وجدان داری چاپ کن.
نیازی به کنترل کردن نیست روال طبیعیشه.
آقا لطفا بپرسيد آپارتمان 4 متري هستش من 10 ميليون پول جمع كردم بعد از شش سال كار
ببخشيد مبالغ به رياله يا تومان؟اگه ريال باشه شايد بشه بعد از 5 سال خريد!!!!
با سلام
من با 6 سال سابقه با چندين عمليات وام گيري حداكثر 90 تومان مي تونم جور كنم بنظرتون حموم دستشوييشو و يك اتاق كوچك مي تونم بخرم البته به دستور آقاي دكتر جديدا يه نفر هم اضافه شد و 4 نفر شديم خوب يه ميليون هم اضافه بشه ميشه 91 ميليون.
با تشكر
سیاست های وزارت مسکن و اهتمام دولت در بازار مسکن قابل تمجید است اما دقت کنید که وزارت مسکن در فصل چیدن میوه تمهیداتش انگار خوابش برده است.

مگر هدف خارج کردن مسکن از لیست کالای سرمایه گذاری و تبدیل آن به یک کالای مصرفی نیست؟ چرا اجازه داده اید که نرخ رهن را جابه جا کنند، چرا وارد فاز مالیات گیری از خانه داران نمی شوید؟؟

به نظر من اقدامات دولت اگر نیمه کاره رها شود هزینه بیشتری بر مردم تحمیل خواهد شد. کاش کسی کاری بکند
همه امارهای فوق حداقل دیده شده.
قیمتها بالاتر از این حرفهاست.
مشاورین املاک عمرا نگذارند مالکین با این قیمتها بفروشند
ميرداماد کوچه هاي نقت شمالي نوساز متري 4 ميليون تومان
بازم به شما که اینها رو یادآوری می کنید تا مسولین شاید به خودشون بیاند.
تهران خیلی خوبه قیمتها هم واقعا می ارزه .تو پنج سال گذشته چند تا پروژه تو تهران افتتاح شده چند ایستگاه و خط مترو چند تونل زیر گذر چند پل و ... حالا بیا اولین مرکز منبع نفت و گاز ایران امیدیه رو ببین تو همین پنج سال هنوز جاده سی کیلومتری از امیده به طرف اهواز که طراحی 40 سال پیش است هنوز تکمیل نشده جاده ای که روزانه هزاران سفر کاری و غیر کاری کارکنان شرکت نفت و سایر مردم در آن انجام می شوند بخدا مردم با جونشون تو این جاده بازی می کنن .به خدا قیمتا می ارزه.برین خدا رو شکر کنید که تو تهرانید.
دارید نرخ تعیین می کنید؟!!!!!!!!!!! هدفتون از این مقاله چیه؟
یه آپارتمان 150 متری درمیاد به عبارتی عرشم به خدمت شما که شیرین 500 میلیون. یعنی اندازه وثیقه یه جاسوس آمریکایی واسه رهایی از زندان.
فکرشو بکن. هرکدوم از این بالا نشین ها میتونستند این خدمت رو به آمریکا بکنند
پول یک مترش را هم ندارم! لذت می‌برم از عددهایی که دیگران خرج می‌کنند و من تماشا!
تهران خیلی خوبه قیمتها هم واقعا می ارزه .تو پنج سال گذشته چند تا پروژه تو تهران افتتاح شده چند ایستگاه و خط مترو چند تونل زیر گذر چند پل و ... حالا بیا اولین مرکز منبع نفت و گاز ایران امیدیه رو ببین تو همین پنج سال هنوز جاده سی کیلومتری از امیده به طرف اهواز که طراحی 40 سال پیش است هنوز تکمیل نشده جاده ای که روزانه هزاران سفر کاری و غیر کاری کارکنان شرکت نفت و سایر مردم در آن انجام می شوند بخدا مردم با جونشون تو این جاده بازی می کنن .به خدا قیمتا می ارزه.برین خدا رو شکر کنید که تو تهرانید.
اگر استکبار جهانی اجازه بده بعد از اجرای طرح تحول اقتصادی متوسط قیمت مسکن تو تهران میشه متری 3.500.000 تومان !!!!!! حالا ما باید چطور از پس این تورم بر بیایم!!!!
معنی انقلاب مستضعفین یعنی این ؟
سايت ايران فايل فكر كرده با حلوا حلوا دهن شيرين ميش. يه سر به بنگاهها بزنيد آن وقت قيمت ها را بنويسيد. در منطقه 22 قيمت يك و هفتصد در پونك 2و نيم حداقل نوساز. قيمت ها پاي معامله مشخص ميشه نه در ايران فايل.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی