بازدید 2544
۲

نحوه اخذ مالیات از واحدهای مسکن مهر تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ ۳ میلیون ریال را برای اخذ مالیات از هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن تعیین کردند.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 23 January 2024

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه‌شنبه 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با بندهای (الف) و (ب) تبصره (10) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر این اساس نحوه اخذ مالیات از واحدهای مسکن مهر تعیین شد.

در بند (الف) تبصره (10)  ماده واحده آمده است؛ میزان مـالیات طرح(پروژه)‌های مـسکن مهـر بـابت هـر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن (شامل ساخت، آماده‌سازی، محوطه‌سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال‌های 1398 تا 1403 در ‌طرح(پروژه)‌های تفاهم‌نامه سه‌جانبه با سازندگان و تعاونی‌‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی معادل سه میلیون (3،000،000)  ریال برای هر واحد تعیین می‌گردد و هیچ‌گونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش‌افزوده بابت خرید مصالح به این ‌طرح(پروژه)‌‌ها تعلق نمی‌گیرد.

همچنین در بند (ب) تبصره (10)  ماده واحده آمده است؛ شورای برنامه‌ریزی و توسعه ‌استان‌ها مکلفند از محل عوارض ماده (39) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، سهم سکونتگاه‌های غیر‌رسمی ‌‌واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها را بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف ‌محرومیت‌زدایی و بهسازی همان مناطق نمایند. آیین‌نامه ‌‌‌‌اجرائی این بند ظرف یک‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی تهیه می‌شود و به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
از مستضعفان هم مالیات می گیرند!؟
این دولت نافشو با مالیات بریدند کلمه مالیات از زبونشون نمیفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست