بازدید 2653

تغییر تصاویر هشداری پاکت‌های سیگار از ۱۴۰۳

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از تغییر تصاویر هشداری پاکت‌های محصولات دخانی از سال آتی خبر داد و تاکید کرد: تاکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲ 20 January 2024

به گزارش «تابناک»، مهندس بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین اخبار از استانداردسازی بسته بندی محصولات دخانی، گفت: ۸ تصویر از میان تصاویر طراحی و ارزیابی شده، در جلسات مشترک با ارگان های عضو ستاد کشوری کنترل دخانیات و نهادهای ذیربط انتخاب شد (۶ تصویر برای بسته‌بندی سیگار و ۲ تصویر برای بسته‌بندی تنباکو) و به زودی برای هماهنگی درج روی بسته بندی‌های محصولات دخانی به وزارت صمت ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای سیاست استانداردسازی بسته بندی محصولات دخانی به عنوان یکی از راهکارهای موثر بر کاهش میزان تبلیغات و جذابیت بسته‌بندی این محصولات، که می‌تواند منجر به پیشگیری و افزایش تقاضا برای ترک مصرف دخانیات شود، اظهار کرد: در این جلسات پیش‌نویس تنظیم شده برای دستورالعمل استانداردسازی بسته بندی محصولات دخانی، بارها مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت فرصتی در نظر گرفته شده که وزارت صمت نظرات نهایی خود را اعلام کند. امیدواریم همراهی و حمایت لازم در اجرای مصوبات دهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات انجام شود تا الزامات بسته‌بندی هم با تغییر تصاویر و پیام‌های هشدار دهنده عملیاتی شود.

ولی‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر بسته‌های متنوع و رنگی محصولات دخانی را در بازار می‌بینیم که مصرف‌کنندگان از جمله زنان و جوانان را ترغیب به خرید این نوع از محصولات می‌کند و ما به دنبال ضابطه‌مند شدن این موضوع هستیم تا بسته‌بندی به صورت استاندارد و همانگونه که در ۲۲ کشور جهان، از جمله عربستان و عمان اجرایی می‌شود را دنبال کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، تاکید کرد: در این زمینه تاکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند. در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد. برخی گروه‌های سنی به خاطر نوع بسته و شکل نخ سیگار اقدام به خرید سیگار می‌کنند.

وی افزود: افراد نباید با این باور غلط که «سیگارهای باریک کم‌ضررتر است» گمراه شوند. سیگار در هر شکل و ابعادی برای سلامت افراد مضر است.

ولی‌زاده تاکید کرد: پس از طی فرایندهای مربوطه، وزارت صمت هماهنگی لازم را با صنایع تولیدی برای تغییر تصاویر پاکت‌های محصولات دخانی انجام خواهد و می‌توان پیش‌بینی کرد که پس از درنظر گرفتن مهلت مشخص (۶ ماه) برای صنایع که محصولات تولید شده قدیمی به فروش برسد، از سال ۱۴۰۳ تصاویر هشداری روی پاکت‌های محصولات دخانی تغییر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی