بازدید 5331

واکنش ایران به بیانیه اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب را مردود خواند و گفت که ایران د ر برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت ملی و امنیت شهروندانش تردید نمی‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 19 January 2024

 

به گزارش تابناک، بیانیه اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) ۲۹ دی ماه با ابراز تأسف از صدور بیانیه اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب و مردود دانستن مفاد آن گفت که اقدام جمهوری اسلامی بر مبنای حق مشروع در مقابله با عناصر تروریستی و وابسته به رژیم صهیونیستی در اربیل عراق که امنیت ملی ایران و شهروندانش را در معرض تهدید و خطر قرار داده بودند، صورت گرفت.

وی عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد.

به گزارش فارس، شامگاه دوشنبه ۲۵ دی ماه سپاه پاسداران در پی حمله تروریستی اخیر در کرمان، اقدام به شلیک ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها (داعش) در ادلب کرد. در این عملیات‌ها ۴ نفر از مسئولان ارشد موساد و چند فرمانده ارشد داعش به هلاکت رسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و حسن همجواری با آن را از اصول ثابت و اثبات شده جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عراق خواند و افزود: در همین راستا در سال‌های گذشته خاصه از آغازین روزهای حمله داعش و گروه‌های تکفیری به عراق، جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مسئولانه خود برای حفظ امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، با تمام توان در کنار دولت، ملت و نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.

کنعانی در عین حال خاطرنشان کرد از دولت عراق انتظار می‌رود به توافقنامه امنیتی که بین دو کشور در سال گذشته امضا شده متعهد باشد و مفاد آن را به صورت کامل اجرا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه رابطه ایران و عراق را مستحکم، همه جانبه و مبتنی بر منافع و مصالح مشترک و نیز پیوندهای ناگسستنی بین دو ملت خواند و گفت: انتظار می‌رود اتحادیه عرب تلاش‌ها و توان سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را مصروف توقف حملات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و رفع اشغال ۷۵ ساله از سرزمین فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی