بازدید 133204

تعطیلی «دو روز» در هفته / کاهش ساعت کار کارمندان

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کاهش ساعت کاری کارمندان در هفته به «۴۰ ساعت» و افزایش روزهای تعطیل به «دو روز» خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 19 January 2024

به گزارش «تابناک»، «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه «افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات» در مجلس اظهار کرد: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که ساعت کاری کارمندان دولت از ۴۴ ساعت در هفته، به ۴۲ و نیم ساعت کاهش یابد و دو روز در هفته هم در سراسر کشور تعطیل باشد چراکه در حال حاضر فقط جمعه در همه جای کشور، تعطیل است.

وی افزود: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که در کل کشور، ۲ روز تعطیل شود اما روزهای تعطیلی را مشخص نکرده بود. این لایحه برای بررسی کارشناسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد و ما پس از بحث و بررسی، اصلاحاتی را در آن اعمال کردیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان بررسی این لایحه مصوب کرد که ساعت کاری کارمندان در هفته، به ۴۰ ساعت کاهش یابد و دو روز تعطیلی را هم مشخص کردیم که علاوه بر جمعه، شنبه هم تعطیل شود.

اسماعیلی گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی آماده شد و درخواست دادیم تا در صحن مجلس مطرح شود اما برخی از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس درخواست تجدیدنظر دادند و خواستار آن شدند که این موضوع مجدداً در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس این لایحه را مجدداً بررسی کرد و این بار پیشنهاد داد که به جای جمعه و شنبه، پنج‌شنبه و جمعه تعطیل شود که این پیشنهاد رأی نیاورد؛ در نهایت ما این موضوع را در اختیار دولت قرار دادیم که خودش در این مورد تصمیم بگیرد که چه روزهایی در سراسر کشور تعطیل شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس و مطابق با مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، مقرر شد که ساعت کاری ادارات در هفته به ۴۰ ساعت کاهش یابد و دو روز هم تعطیلی آخر هفته داشته باشیم اما روزهای تعطیلی را مشخص نکردیم و در اختیار دولت گذاشتیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات در کمیسیون اجتماعی مجلس به اتمام رسیده و گزارش کمیسیون جهت بررسی در صحن مجلس در اختیار هیأت رئیسه مجلس است؛ نمایندگان در پیشنهادات خود برای تعطیلی آخر هفته، هم پنج‌شنبه و هم شنبه را مطرح کرده‌اند که احتمال دارد یکی از این روزها در صحن مجلس رأی بیاورد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی این لایحه در صحن مجلس رسیدگی می‌شود، گفت: این لایحه در نوبت بررسی در صحن مجلس است؛ البته نمایندگان با بیش از ۱۳۰ امضا درخواست بررسی اولویت‌دار این لایحه در صحن مجلس را مطرح کردند که اگر مطرح شود و رأی بیاورد، این لایحه به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۱۳
آقا چرا به خودتون زحمت میدید؟چهارساعت وبیست دقیقه در هفته هم کافی که نه زیادیه؟عزت زیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
نظر ندی نمیگن تو لالی
والا ماکه 12ساعت توبانک کار میکنیم بقیه رو میبریم خونه اضافه کار هم برامون تعریف نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دوست عزیز اگر خودت کم کاری داری دیگران هم مثل خودت نبین
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دولت و ملت بی مصرف
اینکه تا حالا رسما 44 ساعت بوده تو کدوم اداره یا شهربوده ماخبرنداریم؟ روزی فوقش 6 ساعت وپنجشنبه ها هم کمتراست.فوقش هفته ای 35 ساعت است. حالا که میخوان 40 ساعت کنند حداقل محکم رعایتش هم کنند مردم در ادارات سرگردان نشوند.درواقع اگر 40 ساعت دقیق ومنظم رعایت بشه خیلی بهتر از44 ساعت با وضع فعلی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
حضور ۴۴ ساعته در محیط کار ملاک محاسبه هست ، نه ساعات پاسخگویی به ارباب رجوع
مانیا
| Russian Federation |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
دقیقا، الان دولتی ها کمتراز 40 ساعت درهفته کار میکنن
ولی عوضش شرکتای خصوصی ، بعضی از این شرکتای خصوصی اصافه کاری اجباریه، مثلا بعضی از جاها نیرو رو مجبور میکنه روزی ده ساعت کار کنه، یکم از جاهای دولتی بیشتر میدن ولی واقعا نیرو رو اذیت میکنن
کارشناس محیط زیست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
چرا اینطور قضاوت می کنید ما که تمام شش روز را از ساعت هفت و نیم تا ساعت دو و نیم سر کار هستیم و با کمترین حقوق ماهی 10میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
سلام از قرار معلوم شما اصلا کارمند نیستید یا اهل تهران هستید که پنج شنبه ها تعطیل می باشد. در ادارات سایر استان‌ها کارمند باید ساعت ۷ونیم صبح وارد اداره وساعت ۱۴ونیم خارج شود وپنج شنبه ها ۱۳ونیم پایان کار اداری می باشددر جمع می شود ۴۸ساعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
خدا شفات بده
Saleh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
وقتی از ساعت کار کارمتدی سر در نمیاری بیخود نظر نده
از ۷ تا ۲:۳۰ میشه ۷/۵ ساعت ضربدر ۵ روز میشه ۳۷/۵ ساعت ، پنجشنبه هم ۶/۵ساعت میشه ۴۴
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
اون موقع که حضرتعالی خواب هستین کارمندان سر کار هستن و
اون موقع که مشغول چرت بعد از ناهار هستین بازم کارمندان سر کار هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
الان ادارات ما تا ساعت ۴ عصر است شنبه ها هم تا چهار و ربع. شروع کار هم از ۷/۴۵ دقیقه است به عبارتی ما بیشتر از هشت ساعت در روز تو اداره هستیم که کاملآ زیاد و به درد نخور هست. کاش ساعت کاری از ۹ صبح تا ۲ ظهر باشد اما با بهره وری بالا. نماز و ناهار هم تو خونه ها باشد بسیار بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
نظام اداری احتیاج به مهندسی دقیق و گذر زمان داره.مهمترین عامل در نظام اداری بهره وری هست. بهره وری یعنی بالاترین راندمان در مقابل کمترین هزینه. متاسفانه مسئولین گذشته هزینه رو فقط در موارد مالی و بودجه های جاری می دیدند. در صورتی اصل هزینه در صرف وقت هست. کشورهای اروپایی با بالا بردن بهره وری و مجبور کردن کارمند به سریع تر کار کردن در زمان محدودتر و کمتر هزینه های جانبی رو پایین آوردند و ساعات کاری رو تا ۳۵ ساعت در هفته پایین آوردند. کارمند حتی یک ساعت هم حق نداره بیکار بمونه.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ادارات دولتی که از ۸ تا ۲ سرکارن اونم که کارشونو درست انجام نمیدن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دولت کجا کار می‌کنه که کارمندانش کار کنه همش سرشون تو گوشیه از نماینده گرفته تا کارمند عادی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
برادر من ، تعدادی از کارمندان خصوصا سطح مدیریتی روز جمعه هم سر کار هستند
شب و روز هم ندارند یعنی دقیق بخوای حساب کنی چیزی برا زندگی با خانواده براشون نمیپونه، ۴۴ ساعت برا ما فقط روی کاغذه، عملا شب و روز نداریم
بدبخت کارگران.کارمندان که کاری نمیکردن حضورشون کمتر شد که ی موقع ناراحت نشن
یعنی چه که اختیار تعطیلی را به دولت دادند؟ این هم می شود شبیه تغییر ساعت تابستانی و زمستانی. یک دولت جمعه و شنبه را تعطیل می کند و دولت بعدی در مخالفت با استکبار و جهان، پنجشنه و جمعه را تعطیل می کند! باید تعطیلی جمعه و شنبه که قبلا مطالعات زیادی هم در باره آن انجام شده بود، در صحن مجلس به رأی گذاشته می شد تا تکلیف دولت و ملت مشخص شود.
کاش زودتری اجرایی بشه
در کشور ما متاسفانه به مناسبتهای مختلف ماه ها تعطیلی داریم دیگر تعطیلی دو روزه برای چیه فقط برای کارمندای مفت خور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
من خودم کارمندم . ۶صب بیدار میشم ۵غروب میرسم خونه . هر روز . لطفاً ظاهری قضاوت نکنید ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
مفتخور شما شغل آزادیها هستین که تا لنگ ظهر میخوابید. بدبخت اگه همین حقوقهای دوزاریه کارمندها نباشه اصلا کسی پول نداره که بیاد مغازه های شما که شما جیبش رو خالی کنید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
اگه تو روزای گذشته یه بار بنزین زده باشی یا معلومه ...مفت خور خودتونین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
تو خیلی از کشورهای دیگه مجموع تعطیلی ها از ایران بیشتره . بعدشم کارمندا حقوقی ندارن که مفتخور باشن .ماهی 10 میلیون حقوق میدن. شما خودت با این حقوق حاضری کار کنی .
خب خدارو شکر همینطوری وقتی وارد ادارات میشی کارمندها ساعت 9 صبح نان بربری به دست تازه تشریف میارن حالا تا صبحانه میل کنند با هم گپ بزنن با موبایل و اینترنت ور برن میشه نزدیک ظهر ....حالا دو روز هم تعطیل باشه دیگه چه شود
چند ساله دارید اینو میگید کی اجرایی میشه؟ پایان دولت؟
از لحاظ اقتصادی و تعاملات بین‌المللی تعطیلی شنبه بهترین تصمیم می‌باشد
آقا همینجوری اداره ها تعطیل هستن شما ساعت ۱۲ برو تو اداره دارایی تامین اجتماعی اداره دارایی ببین آماده رفتن خونه آن. یا میگن برو فردا بیا.
پنج شنبه ها اگه تعطیلی کامل باشه خیلی از کسبه وخصوصا کارهای اداری وبانکی خودشون موکول به پنج شنبه میکنن وبا تعطیلی این روز باعث میشه در ساعات اداری مواجه با مرخصی روزانه ویا روزانه بیشتری در بین کارمندان باشیم واین خیلی بد هست لااقل تا ساعت ۱۲ پنج شنبه ها به کارهامون میرسیم
کارمندان‌محترم‌درادارهای‌دولتی‌همیشه‌تعطیل‌هستن‌شمامراجعه‌کنیدچقدرحضورپرکاری‌دارند!
امیدوارم این طرح شامل کارگران و تمام نهادهای آموزشی کشور هم بشود . خدا کند که فقط برای کارمندان خودشان نباشد !
به سرنوشت طرح ساماندهی کارکنان دچار خواهد شد چون به نفع مردم است. اگه به ضرر مردم بود سه سوته تصویب و اجرایی میشد.
اراجیف گفتن کنار بگذارید، ادارات ۷صبح شروع میشه تا دو ونیم شنبه تا چهارشنبه پنجشنبه هفت تا یک ونیم خودتون حساب کنید چند ساعت می شود
کار تا ساعت 4بدون صرف صبحانه نهار کار مفید دو روز تعطیلی لطمه هیچ جا نمیخورد
لطفا دو روز تعطیلی تصویب بشه . ما خانواده داریم میخوایم فرصت بیشتری کنار خانواده باشیم.
این همه بررسی مجلس وپاس دادن لایحه به یکدیگر ودولت چیست ؟ برای منافع ملی واقتصاد کشور با دنیا جمعه و شنبه تعطیل گرددوبخش اداری وخدمات بیمارستانها شامل شود
وقتی به ۷۰ درصد کارکنان حقوق درست حسابی نمیدین کامل تعطیلش کن
همش ظاهرسازی
توو اداره ای که من کار میکنم (آب و فاضلاب)
دولت کارمندارو به استثمار کشیده
بیچاره ها هر روز خدا بعد از اتمام وقت اداری میرن ناهار میخورن و اجباری باید تا شب بیان برای اضافه کاری
داریم به سمتی میریم که زندگی می‌کنیم برای کار نه کار برای زندگی
همش الکی و سیاه بازیه
هرچه ظلم برا کارمندان والا بقیه آزادند
متاسفانه فعالیت کاری و اداری کوثر در ایران ، کمتر از آمارهای رسمی است.
مرکز پژوهش های مجلس چندی قبل علام کرد که در خوشبینانه ترین حالت ساعات کار مفید در ایران در هر روز تا 2 ساعت است که میزان هفتگی آن به بیشتر از 11 ساعت نمی رسد. البته برخی آمارهای دیگر نیز این میزان را 6 تا 7 ساعت در هفته برآورد کرده است ، بنظر می رسد آموزش های اصولی و کاربردی بعد از استخدام می تواند در افزایش راندمان کاری موثری واقع شود.
کسی رای نمیده
'نه که قبلا خیلی کار میکردن حالا میخوان کمتر هم کنن
سلام
گفته اند 40ساعت کارمندان کار کنند با سر کار باشند نگفته اند 40ساعت به مشتریان خدمات بدهند نیم ساعت اول ویک ساعت آخر را کسر کنید ساعت خدمت دقیق به مشتریان در طول 5روز هفته به دست می آید
توکار بکن ساعتش مهم نیست
الان ادارات حداقل 44 ساعته ما تو بانک بیشتر از 50ساعت خدمات به مردم میدیم
نگه داشتن کارمندان به مدت ۴۴ ساعت در ادارات، هم به ضرر دولت کریمه است، هم کارمند، هم خانواده کارمند چون عملا بعد از ساعت ۱۲ کار مفیدی انجام نمیشه. فقط میشینیم آقای رئیسی رو دعا می کنیم.
هفته ای نیست مبنای محاسبه بلکه ماهانه است و اشتباه حساب کردید از اولش 176 ساعت در ماه نه 176 ساعت کار در 4 هفته
به نظرم بشینن تو خونه فقط حقوق بریزید واسشون . بهتر نیس؟؟؟؟?
سه شنبه و چهار شنبه و پنجشنبه و جمعه تعطیل باشه عادلانه هست با این حقوق هایی که دارین میدین به کارمند ها . از صبح آفتاب نزده باید تا بعدازظهر با یه سری ملت سر و کله بزنند
ایران هم دولتش هم ملتش همشون کلا تعطیلن
دولت ورشکسته ملت بدبخت
همچین می گن انگار کارمندان چقدر کارمی کننده. کارگران دریابید
انشاالله هر چه سریعتر تصویب بشود چون این مسئله واقعا توی خیلی موارد تاثیر گذاره .
باگرفتن وخوا بیدن مملکت پیشرفت میکنه.یه دفه تعطیل کنید .کدوم کشور بدون زحمت وکارپیشرفت کرد که ایران دومیشه.ننگ بر این کج رویها
باسلام ودرود خدمت سروران گرانقدر.متاسفانه هیچ تعطیلی شامل گمرکات اجرایی نمیشه ۲۴ساعت پای کار یا اگرم طرف بره خونه استندبای . ازطرفی با حقوق ناچیز کاش دولت برای حقوق کارکنان هم ترتیب اثری میداد که شرمنده خانواده نباشیم
مجلس بی ارضه
چون خودتون تهران هستید و وضعیت استانها را نتوانستید درک کنید و بی خیال هستید الان۱۰سال این موضوع تو‌مجلس و کاری نکردن
مگه تعطیلی تهران تو مجلس تصویب شده که الان برای شهرستانها باید بیاد تو مجلس
کاشکی هر سال انتخابات داشتیم
عمرا یه عده نماینده تند رو اجازه تعطیلی شنبه بدن . اونا کاری به اقتصاد و همگامی با تعطیلی دنیا و ای حرفا ندارن فقط حرف حرف خودشون هست
بابا خودتون را کشتید بااین تصمیماتون ۴ساله فقط شعار دوروز تعطیلی را میدین ولی هنوز اجرا نشده اگه بتونین اجراکنید اسممو عوض میکنم
یک ساله مردمو‌ سرکارگذاشتین
این لایحه به نفع تمام جامعه‌استت
چطور تهران و بعضی از استانها پنج شنبه ها تعطیل هستند حالا میخوان کل کشور و تعطیل بشه اینهمه روش بحث می کنند ،این تعطیلی دو روزه برای بانوان شاغل خیلی مفیده
همینجوری که درسال چندین روز رابخاطر مناسبتهای عربی تعطیل هستند الان باز ۵شنبه را میخواهید تعطیل کنید اونوقت توقع پیشرفت دارید
ساعت کار
کارگر بدبخت چی؟
کارگر مگه انسان نیست
کارگر خانواده نداره؟
تا کی تبعیض؟
به نظر من این همه هیا هو بخاطر اینه که با کشورهای دیگه همسو بشن مگه کشورهای دیگه بانکها تعطیل نیستن که تو ایران بانکها رو استثنا قاعل شدن خوب وقتی کشور های دیگه بانکها تعطیل هستن ولی تو ایران تعطیل نیستن چه فایده داره
هر تصمیمی قراره بگیرید لطفا زودتر، چند ماهه این طرح بین کمیسیون اجتماعی و صحن علنی در رفت و آمد هست ، آخرش هم عمرش به این مجلس فکر کنم نرسد و هوا بشه ...
به هر حال شنبه یا پنجشنبه هر روزی را میخوایید تعطیل بکنید فقط خواهشا زودتر انجام بدید چون در حال حاضر فقط تهرانی ها دو روز تعطیل هستند و این ظلم به استان‌های دیگر کشور هست مثل قانون ۳۵ خدمت تامین اجتماعی که به نفع خودتون بود این را هم هر چی زودتر تصویب کنید فرض کنید به نفع خودتونه
تصویب غیر شرعی و غیرقانونی افزایش سن بازنشستگی سریع انجام میشه و شورای نگهبان هم برخلاف شرع و قانون اون رو تایید میکنه ولی افزایش تعطیلات به دو روز که سالهاست در دنیا اجرا میشه هر دفعه به آینده ای نامعلوم ارجاع میشه. به این نتیجه رسیدیم که هر چیزی که به نفع مردم و کارمندان باشه و باعث آسایش و رضایت مردم باشه اجرا نخواهد شد
مثلا الان بااین مقاله چی اضافه کردین سه ماه همین داره تکرار میشه حاهشا تا خبر جدیدی نشده تکرار مکررات نکنید
ماکه همیشه اداره رفتیم یک به بعدتعطیل بوده
سلام بااین وضعیت اداره ها که به کارگرا نه ایام چیزی میدن ،نه رو کارگروه اضافه کاری،نه تعطیل کاری ۴۰ساعت هم زیاده روزی ۸ساعت بایدبه ۷ساعت شایدها گرایی که مثل کارمندانی ایام ندارن کافی با
یه ساعت واسه نماز وقت تلف میکنن نیم ساعت اخر که جواب رجوع اصلا نمیدن همین الان ۳۹ ساعت بیشترکارنمیکنن همون جمعه هم باید بیان سرکار
کار کنن و نکنن تاثیری نداره همش تو پیچند مخصوصا کارمند های اجرایی
این مشکل ملت نیست ملت خواهان معشیت ارزان هستن وارزش پول ملی خودشون با اینکارها مورد قبول واقع نمگردد وسلام
با سلام و عرض ادب
روز تعطیل در کل کشور های خارجی جمعه و شنبه است ای کاش ما هم مثل اونا باشیم تا به اختلاف نخوریم
یعنی این طرح فقط برای کارمندان دولته که پشت میز میشینن و هیچ کار مفیدی هم انجام نمیدنن؟ پس کارگرای که تو کارخونه ها عین ..کار میکنن چی؟
هر طرحی که به نفع مردم باشد در درجه آخر اولویت است .و تمام طرحهای آبکی مثل تقسیم استان‌ها و .....اولویت بیشتری دارد .
سلام .اینطور که پیش میره نمابندهای مردم داخل مجلس تمام مشکلات جامعه از اقتصاد و طرح ساماندهی که کارگر بنده خدا منتظر تصویب اون هست حل کردن وفقط این مانده که پنج شنبه تعطیل باشه یا شنبه .این حرفها نشان میده بیکاری هم به مجلس سرایت کرده .
سلام این طرح درشرایطی که نظم ودقت قانونی در روزهای کاری شود خوبه وگرنه نه باتشکر
درود بر شما واقعا ساعت کار ادارات زیاد هست و ما کارمندان ا ۷ صبح تا ۳و نیم بعدظهر از پای در آمدیم از طرفی خانواده ها نیاز به تفریح دارند یک روز جمعه رفع خستگی هم نمیشه
از ساعت ۱۲ به بعد هم دیگه نای کار کردن نیست ارباب رجوع هم دیگا نمیاد فقط بشینی باید چرت بزنی الکی
این خوبه است که حداقل دربعصی ادارات کشیک بزارن کارضروری مردم انجام شود. مانند دادگاه بانک و
خیلی کار میکنیم... مملکت چرخ پیشرفتش میچرخه... تعطیلی رو زیادشم میکنید؟ ۱۰۰ سال از دنیا عقبیم عوض اینا حقوق منصفانه بدن. کارمندا مسعولیت پذیر باشن و کار مردم راه بندازنن ... عجب
تکلیف نیروهای پیمانی و حجمی چیه؟
کارمندا ۲روز تعطیل با حقوق خوب نسبت به کارشون و بدون استرس اخراج شدن اما نیروی شرکتی...
چرا در تهران دو روز تعطیل است در بقیه شهرها یک روز ؟مگر بقیه مناطق نوکر و بنده تهرانی ها هستند و باید برای تهران کار کنند؟ یک کشور به ما نشان دهید که پایتخت دو روز در هفته تعطیل باشد بقیه شهرها یک روز ؟
امکان دارد بفرمایید چه کارشناسی انجام شده که نمی توانید مشخص کنید پنج شنبه یا جمعه؟ یکی از ابعاد این پیشنهاد روز آن هست که از گذشته دور بحث آن بوده است هنوز اول خط هستید . عجب کارشناسی !!!
باسلام نظر بنده این است که ااداره ات استان های جنبرقوبی 40ساعت زیادی هست بخاطر اینکه در جنوب تابستان بعد از ساعت 12ظهر بعلت گرما کسی به اداره مراجعه نمی کند و فقط فقط برق زیادی هزینه می‌شود اداره امروز در جنوب کمتر از 30کولر ندارد ولی ما که. کنار اداره هستیم بخاطر برق درمضیقه هستیم خواهشمند است ساعت کار را کاهش دهید کار مفید در جنوب تا ساعت 12ابی13می باشد سپاسگزارم
چند سال قبل مجلس میخواست طرح کاهش تعطیلات را تصویب کند چون تعداد تعطیلات ما در سال زیاد است و باعث کاهش رشد اقتصادی میشود ولی اکنون به فکر افزایش آن است
خیلی کار میکنند دو روز هم تعطیل کنید
هر چی براتون منفعت داره تصویب میکنید.اونم فوری مثل افزایش سن بازنشستگی.چرا ؟چون خالیش کردین
الان فک نمیکنن از ساعت ۷ تا ۴ برن سر کار از گرسنگی هلاک میشن
کلاً تو همه کارها اگه از ایرانی جماعت استفاده بشه دوست داری که کل هفته
بهترین قانونی که تو این چند ساله تایید شده
مگه شنبه ها روز تعطیلی یهودیا نیست؟
مگه ما چقدر یهودی تو ایران داریم که میخوان براشون سنبه ها و هم تعطیل کنن؟
نه حالا خیلی کار می‌کنند هر وقط به اداره‌ای بخصوص شهرداری‌ها مراجعه میکنید می‌گویند جلسه دارند تا ساعت ده شیرینی وچای وجلسه الکی ساعت ۱۰ خسته وکوفته از جلسه نگاهی به پروندها می‌کنند برید فردا بیایید روزهای بعد همین اش وکاسه خدا نمی تواند این مملکت درست کند چون وجدان کاری کم شده
چرا ساعت کار تقلیل یابد باید 48ساعت باشد با دو روز تعطیلی البته بین ساعت کار وقت ناهار وغیره نباشد
وگرنه لغو بشه بهتره
همینطوری کارمندان کار نمیکنن
بخدامسولی ومعلمان خیلی خیلی کارمیکنن اگه میشه هفته یک ساعت بزارین کارکنان حجالت نمیکشید کدام اداره رفتین که مسولش یاباگوشی صحبت نکندیابازی کند یاروزنامه بخواند یا باخدکارش بازی میکند
والا چه کاری می کنن صبح که وارد محل کارشون میشه ۲ یاعت وقت صبحانه خوردن هستن ۱ ساعت در حال تمیز کردن تا وقت ناهار خودشونو به یک چیز بی خود سرگرم میکنن بعد هم ناهار و نماز بعد هم رفتن به خانه چه کار مفیدی انجام میدن همش هم تو مرخصی مخصوصا این کارمند های بانک مرکزی
کاهش ساعات کاری با افزایش بهره وری و راندمان کار بهترین راه جلوگیری از فرسایش کارمندان هست
به نظر من کارمندای دولتی با این تعطیلی و کسر ساعت کار میتونن به کارای خودشون هم رسیدگی کنن . بخصوص شهرستانهایی که پنجشنبه ها تعطیل نیستن . عالیه .
خداوکیلی مملکت رو کلا تعطیل کنید کمتر خسارت میزنید به این کشور در حال احتضار .
ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید
کارمند داریم تا کارمند
کارمند معلم داریم که همیشه خدا سرش شلوغه
کارمند بانک هم داریم که همیشه سرش تو گوشیه البته نه همه شون
به نظر من دو روز خیلی کمه من اگه جای شما بودم هفته ای سه روز یعنی چارشنبه و پنج شنبه و جمعه رو تعطیل میکردم .و روز شنبه رو اختیاری اعلام میکردم یعنی میگفتن هرکی دلش خواست بیاد . مملکت مملکت تعطیلی
الان چند ساله نمایندگان این مجلس داره در مورد این تعطیلی دو روزه هی نظر میدن و میگن این کارو می کنیم اون کارو می کنیم و ....چیزی واضح و ساده رو هیچ کاری نتونستن بکنن یا دلشون نخواسته یا حق نداشتن و هرچیزی ....
بعد ما بریم به چه چیز اینا دل خوش کنیم
آقا مگه الآن سالیان ساله که تهران علاوه از جمعه، پنجشنبه‌ها تعطیله، مشکلی پیش اومده؟؟؟!!!!!
یا اصلا نیازی به مصوبه و قانون نمایندگان مجلس بوده که الان چند ساله دارن وقت مملکت و مردم را صرف این خزعبلات می کنند؟؟؟؟؟؟!!!!!
مملکت که فقط تووتعطیلاته کجاکارمنداخیلی کارمیکنن پنجشنبه که تهران تعطیله اکثراپول مفت میگیرن پرووهم هستن هرکی دوس نداشت استعفابده جایگزین زیاده
توروخدا زودتر تعطیل کنید به والله عین تراکتور کار میکنیم حداقل یه خاطره خوب تو ذهن مردم بزارید
مگر درایران کار میکنند بهره وری دارند؟؟
این چه وضعش. بیماران را بیشتر بیکار نکنید
با سلام و عرض ادب خدمت تمام مردم عزیزم یران.در مورد اینکه سن بازنشستگی رو از سی سال به سی و پنج سال تغییر دادن هیچ کس صداش هم در نیومد و فورا هم به تصویب کلیه نهاد ها رسید الان چند وقته میخوان تعطیلی رو دو روز در هفته بکنن نمیتونن تصمیم بگیر واقعا که در عجبم
شرکت بیمه "ما" یا همون "ملت ایران" وابسطه به بانک ملت. ساعت اداری‌ش شنبه تا چهارشنبه ۷ونیم تا ۱۵ونیم و پنجشنبه ۷ونیم تا ۱۲ونیم است که اگر حساب کنید از هفته ای ۵۰ساعت تجاوز می‌کنه. تجربه نشون داده مصوبات دولت فقط برای خودش محترمه نه برای سایر ارگان ها. وهیچ ضمانت اجرایی نداره. همین الان دارن بیش از قانون کار از ما کار میکشن، و کسی ککش هم نمیگزه. شمایی که قانون تصویب میکنی چرا یک شرکت بزرگ باید بتونه به راحتی پا روی قانون بگذاره؟
این تعطیلی غیر جمعه را شامل کتابخانه های عمومی هم بکنید که با حقوق پایین شیفت صبح و عصر با هرجور ادمی سروکله می زنیم البته نهاد اگر حقوقمان را برای روز تعطیلی کم نکنند
پنجشنبه و جمعه خوبه واسه تعطیلی
دوستانی که مدعی هستند کارمندا کار نمیکنن یا پول مفت میگیرن، آیا حاضرند روزی 400 تومن بگیرن بیان کار کنن؟
یا کدوم شغل آزاد، با این قیمت راضی میشه کار کنه.
پول یه روز کارمندا رو. تو یکساعت درمیارن.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی