بازدید 1948

بارش برف راه دسترسی ۱۱ روستای پیرانشهر را مسدود کرد

فرماندار پیرانشهر گفت: بارش برف با ارتفاع یک متر راه دسترسی ۱۱ روستای مناطق کوهستانی این شهرستان را مسدود کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶ 15 January 2024

به گزارش «تابناک»، خضر کاک‌درویشی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات بازگشایی راه دسترسی روستاهای این شهرستان که به علت بارش برف و کولاک سنگین مسدود شده بود توسط تیم‌های راهداری در حال انجام است اما با وجود تلاش های شبانه روزی هنوز هم راه ۱۱ روستای این شهرستان مسدود است.

وی اضافه کرد: به علت ارتفاع زیاد برف تیم های راهداری با استفاده از بولدزر مشغول بازگشایی راه دسترسی این روستاها هستند و امروز بولدزر راهداری در مسیر روستای ۲ خانواری «یاقوش» که ۴۵ کیلومتر با پیرانشهر فاصله دارد، در حال عملیات برف‌روبی بود.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه طبق اعلام هواشناسی این سامانه باشی از فردا منطقه ما را ترک می کند، ابراز امیدواری کرد روز دوشنبه به تدریج راه دسترسی روستاهای محصور در برف این شهرستان توسط تیم های راهداری بازگشایی شود.

وی افزود: عوامل راهداری این شهرستان ۴۵ کیلومتر از محورهای پیرانشهر - تمرچین و پیرانشهر - میرآباد را در چندین نوبت برفروبی و نمک پاشی کردند تا تردد خودروها در این مسیرها بدون مشکل انجام شود.

کاک‌درویشی اظهار کرد: هم اکنون ۳۲ نفر از عوامل راهداری پیرانشهر با استفاده از ۳۲ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین در محورهای بین شهری و روستایی این شهرستان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی از شهروندان خواست طی این مدت که بارش ها تداوم دارد از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد در جاده ها وسیله نقیله خود را به سوخت کافی و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با ورود سامانه بارشی به منطقه، بارش برف و باران بویژه در شهرستان های نوار غربی استان تا روز دوشنبه (فردا) تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شهرستان های پیرانشهر و میرآباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارند که کانون اصلی بارش های برفی و زمستانی در استان به شمار می رود و در شبانه روز گذشته در پیرانشهر ۸۳ و هفت دهم میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی