بازدید 1899

انسداد راه ارتباطی ۸۰ روستای آذربایجان‌غربی بر اثر برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تداوم بارش ها به ویژه برف‌در مناطق شمالی و جنوبی استان به ویژه مسیرهای مرزی گفت: راه ارتباطی شاهین دژ - تکاب در جنوب استان و ۸۰‌ روستا بر اثر بارش برف و کولاک مسدود است.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 14 January 2024

به گزارش «تابناک»، ایرج دست نشان شنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انسداد محور شاهین دژ - تکاب به دلیل بارش سنگین برف و نبود ایمنی کافی بوده و تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از ۸۰ جاده روستایی مسدود آذربایجان غربی نیز ۴۰ روستا مربوط به چالدران، ۱۷ روستا مربوط به خوی، ۱۵ روستا مربوط به اشنویه، چهار روستا در شهرستان تکاب و چهار روستا در شهرستان ارومیه قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اولویت راهداری در باز نگهداشتن محورهای اصلی به محض اطمینان از این موضوع اقدامات بازگشایی راه های روستایی انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به آخرین پیگیری ها، به جز محور شاهین دژ- تکاب، تمام راههای اصلی و فرعی باز و تردد در آن برقرار است.

دست نشان افزود: در محورهای کوهستانی و گردنه زمزیران در محور مهاباد - سردشت، محور مهاباد - بوکان (برهان)، محور خوی - چالدران و همچنین راه‌های مرزی بارش برف همراه با وزش باد و کولاک گزارش شده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی گفت: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاکن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد : کارشناسان اداره کل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می گیرد، استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی