بازدید 2320

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان وارد بندرعباس شد

ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به نشانه صلح و دوستی با جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بندرعباس پهلو گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 13 January 2024

 

به گزارش تابناک از ایرنا، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی کشور پاکستان متشکل از ۲ فروند ناو رزمی، با هدف گسترش روابط دوستانه و ارتقای سطح تعاملات آموزشی بین نیروی دریایی ۲ کشور و همچنین پیغام صلح، دوستی و افزایش روابط در منطقه، وارد آبهای جمهوری اسلامی ایران شد و مورد استقبال رسمی فرماندهان نیروی دریایی ارتش در استان هرمزگان قرار گرفت.

ناوگروه پاکستان در مدت سه روز اقامت در بندرعباس، ضمن بازدید از اماکن توریستی، فرهنگی و تجاری بندرعباس، با فرماندهان منطقه یکم دریایی امامت نداجا دیدار و با حضور در گلزار شهدای بندرعباس، به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام خواهند کرد.

برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن با حضور کارکنان منطقه یکم امامت نداجا و کارکنان ناوگروه پاکستانی از دیگر برنامه‌های این ناوگروه است.

تمرین رزمی دریایی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، در محدوده آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار خواهد شد.

جانشین منطقه یکم امامت نداجا در حاشیه آیین استقبال از ناوگروه نیروی دریایی پاکستان، با ابراز خرسندی از حضور و پهلوگیری ناوگروه رزمی آموزشی پاکستان به اسکله منطقه یکم دریایی امامت، گفت: این دید و بازدیدها ارتقای تعاملات آموزشی و تبادل تجربیات و انجام یک سری تمرین‌های تخصصی دریایی بین ۲ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان انجام می‌شود.

امیردریادار دوم فرهاد فتاحی ابراز کرد: حضور ناوگروه رزمی آموزشی نیروی دریایی پاکستان در منطقه یکم دریایی امامت، افزایش سطح تعاملات رزمی آموزشی و تبادل تجربیات دریانوردی را برای ۲ طرف، به همراه خواهد داشت.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان، با قدردانی از استقبال گرم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناوگروه پاکستانی گفت: امروز شاهد پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی پاکستان متشکل از ناو امنیت دریای ذوب و ناو پشتیبانی مددگر هستیم.

دریادار دوم بلال تصریح کرد: برای روابط حسنه دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ارزش قائلیم و آن را ارج می‌نهیم.

وی افزود: امیدوارم که از مدت بازدید سه روزه ما از شهر زیبای بندرعباس استفاده کافی را ببریم و باعث ارتقاء و گسترش سطح روابط دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با انتقال تجربیات و تعاملات آموزشی باشیم.

این ناوگروه دیماه سال گذشته نیز سفری سه روزه با اهداف ذکر شده به جمهوری اسلامی ایران داشته است.

هدف از این روابط بین ۲ کشور ایران و پاکستان، صلح و دوستی، تعاملات آموزشی، تعاملات فنی و انتقال تجربه، تخصص، مهارت و در عین حال توسعه دیپلماسی دفاعی و نظامی در تنگه هرمز و دریای عمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست