بازدید 4418

تغییر ساعت کار و بلاتکلیفی موسسات دولتی و بانک‌ها

در نامه‌ای که شورای هماهنگی بانک‌ها به تمامی بانک‌ها ابلاغ کرده، آمده است: با توجه به مصوبه هیأت دولت، ساعت کاری واحدهای بانکی در تهران و شعب تابعه مدیریت‌های شعب مناطق تهران برای یک دوره آزمایشی سه ماهه از امروز پنجشنبه اول مهرماه به شرح زیر تغییر می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲ 23 September 2010
تغییر ساعت رسمی باز هم دردسرساز شد. دولت ابتدای هفته جاری قانون تغییر ساعت کار ادارات و بانک‌ها را ابلاغ کرد اما با وجودی که تغییر به تصویب دولت رسیده اما آخرین خبرها حاکی است که این تغییر رسما ابلاغ نشده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، امروز روز اول مهرماه است و بانک‌ها و ادارات دولتی منتظر ابلاغ بخشنامه تغییر ساعت‌ها از سوی دولت هستند، این درحالی است که این بخشنامه هنوز به دست هیچ نهاد و موسسه دولتی نرسیده است.

با این حال محمودرضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی و رییس شورای هماهنگی بانک‌ها در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که هنوز هیچ بخشنامه یا دستورالعمل کتبی به بانک‌ها مبنی بر آغاز کار در ساعت 8 صبح ابلاغ نشده است ولی به محض اینکه ابلاغ شود این موضوع در شورای هماهنگی بانک‌های دولتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ هر تصمیمی که دولت گرفته باشد در این شوار مورد اجرا درخواهد آمد. همزمان یک مدیر بانک مرکزی هم به همین خبرگزاری گفته که مسوولان در این باره جوابگوی ما نیستند و آنچه ما می‌دانیم در حد اخبار رسانه‌هاست. هر بار که از دولت جزییات این مورد را درخواست می‌کنیم، می‌گویند صبر کنید اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

به گفته وی، تا این لحظه هیچ دستوری به بانک مرکزی ابلاغ نشده است؛ کارمندان بانک نیز بلاتکلیف هستند و دقیق نمی‌دانند که چه ساعتی باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

با این حال ساعتی بعد از این گفت‌وگو شورای هماهنگی بانک‌ها در بخشنامه‌ای اعلام کرد ساعت کار بانک‌ها در تهران از امروز به مدت سه ماه آزمایشی از ساعت 7:05 آغاز می‌شود که نیم ساعت دیرتر از روند فعلی است.

در نامه‌ای که شورای هماهنگی بانک‌ها به تمامی بانک‌ها ابلاغ کرده، آمده است: با توجه به مصوبه هیأت دولت، ساعت کاری واحدهای بانکی در تهران و شعب تابعه مدیریت‌های شعب مناطق تهران برای یک دوره آزمایشی سه ماهه از امروز پنجشنبه اول مهرماه به شرح زیر تغییر می‌کند.

بر این اساس ساعت کار کارکنان بانک‌ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:05 تا 15 و پنجشنبه‌ها از ساعت 05:7 تا 14 خواهد بود. پیش از این ساعت کار کارکنان بانک‌ها روزهای شنبه تا چهارشنبه 7 تا 14:30 و پنجشنبه‌ها 7 تا 13:30  بوده است.

محمدمصطفی نجار، وزیر کشور پیش از این اعلام کرده بود که ساعات کار واحدهای نظامی 6:30 تا 7، واحدهای صنعتی 7، مدارس 7:30 (7:15 تا 7:45 به صورت شناور)، بانک‌ها و دانشگاه‌ها 8، ادارات عمومی 30:8 و بازار تهران 30:9 تا 10 تغییر می‌کند.

با این حال علاوه بر بلاتکلیفی بانک‌ها در روز اول مهرماه سایر واحدهای مشمول این بخش‌نامه نیز تکلیف خود را تا روز شنبه سوم مهرماه نمی‌دانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی