بازدید 2676

دادگاه دانمارک حکم ۳ تروریست الاهوازیه را تایید کرد

دادگاه تجدید نظر دانمارک حکم سه عضو گروهک تروریستی الاهوازیه را که پیشتر به دلیل اتهامات تروریستی مجرم شناخته شده بودند، تائید کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ 10 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دادگاه تجدیدنظر دانمارک روز سه‌شنبه با صدور رای خود، حکم مجرمیت سه عضو گروهک تروریستی الاهوازیه را تائید کرد که پیش از این به دلیل ترویج تروریسم در ایران و جمع‌آوری اطلاعات برای یک سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی مجرم شناخته شده بودند.

این سه نفر در فوریه ۲۰۲۰ در شهر رینگستِد، واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی کپنهاگ، پایتخت دانمارک دستگیر شدند و به جرم اقدامات تروریستی در رابطه با حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غربی ایران در سپتامبر ۲۰۱۸ محکوم شدند.

دادگاه تجدید نظر در کپنهاگ در حکم خود اعلام کرد که این افراد متعلق به گروهک الاهوازیه بودند و اطلاعات افراد و سازمان‌ها در دانمارک و خارج از کشور و همچنین در مورد امور نظامی ایران را جمع‌آوری می‌کردند و آن را در اختیار سرویس اطلاعاتی سعودی قرار می‌دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سه مرد که بر اساس قوانین دانمارک نام و مشخصات آنها منتشر نشده است با ۱۲ سال زندان روبرو هستند. قرار است مجازات آن‌ها بر اساس حکم دادگاه عالی حوزه شرقی این کشور، اواخر سال جاری (میلادی) اعلام شود.

این دادگاه عالی همچنین احکام مجرمیت این افراد را پیش از این در فوریه ۲۰۲۲ توسط دادگاه منطقه‌ای در Roskilde را تأیید کرد که آنها را به تأمین مالی و تلاش برای تأمین مالی تروریسم با به دست آوردن ۱۵ میلیون کرون (۲.۲ میلیون دلار) و تلاش برای دریافت حداقل ۱۵ میلیون کرون دیگر از عربستان سعودی برای این گروه جدایی طلب محکوم کرده بود.

این دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثر این رسیدگی‌ها در رابطه با این پرونده به دلیل در نظر گرفتن رابطه دولت با قدرت‌های خارجی و همچنین ملاحظات امنیتی مرتبط با افراد، پشت درهای بسته برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست