بازدید 2484
۳

‌خسارت ۱۵ میلیارد دلاری خودروسازان به صادارت بنزین

«به پمپ بنزین رفتم ولی خبری از بنزین نیست، جایگاه‌دار می‌گوید که فقط می‌توانیم به نیمی از خودروها بنزین بدهیم»، این جمله می‌تواند بخشی از مصاحبه صداوسیما با صاحبان خودرو در سال 1412 باشد، آینده‌ای که چندان دور نیست و طبق برآوردها در آن زمان تقاضای بنزین به دو برابر میزان تولید خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ 10 January 2024

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از ناترازی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین در سال جاری خبر داد که خسارتی حدود 3 میلیارد دلار در پی دارد، معادل درآمد نفتی یک ماه ایران؛ عددی که با ادامه تولید خودروهای بی‌کیفیت سالانه 3 میلیارد دلار بر آن افزوده خواهد شد.

  مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، جلیل سالاری با اشاره به 2 برابر بودن مصرف سوخت خودروهای داخلی نسبت به استاندارد جهانی می‌گوید: اگر خودروهای داخلی، استاندارد بودند الان مصرف بنزین در کشور 60 میلیون لیتر در روز بود و می‌توانستیم بیش از 50 میلیون لیتر در روز، بنزین صادر کنیم.

طبق محاسبات، صادرات این میزان بنزین درآمدی معادل 15 میلیارد دلار برای کشور به همراه دارد، یعنی خودروسازان سالانه 5 برابر ارزی که بابک زنجانی اختلاس کرد به کشور خسارت می‌زنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
خودت رو خسته نکن. تا وقتی جیب همه سازمانها و ارگانها و در راسشون دولت از فروش لگنهای داخلی پرمصرف پر میشه هیچ تغییری ایجاد نمیشه
25 میلیون فرغونی هم که به مردم فروخته اند بطورمتوسط 500 میلیون حساب کنید ببینید به مردم چقدر ضررزده اند؟ یکسوم تلفات رانندگی راهم از غیراستانداردی خودرو حساب کنیم سالانه 7000 نفرراهم به کشتن داده اند.آلودگی هوا که خودسالانه هزاران نفررامیکشد وسایرضررها راهم حساب کنید که خودروسازان داخلی با حمایت قدرتی نامعلوم که گردنکلفت مابانه مردم رااز خودروهای روزدنیا را محروم کرده واینهمه خسارات مادی وجانی و محیط زیستی و.......
البته خسارت کشتار ماشینهایی بی کیفیت در جادها قابل محاسبه نیست چقدر خانوادها بی سرپرست وبچه ها یتیم میشوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار