بازدید 8150

وضعیت متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی

متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراین علاوه بر حبس به پرداخت دیه در حق اولیای دمی که مطالبه دیه داشته‌اند، محکوم و دادگاه برای این متهم مجازات تکمیلی نیز در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ 09 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، یکی از وکلای خانواده‌های جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی، در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده که متهم ردیف اول این پرونده با قرار وثیقه آزاد شده است.

این در حالی است که پیگیری‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم ردیف اول این پرونده به اتهام قتل شبه عمد از ابتدای تشکیل پرونده در بازداشت به سر می‌برد و برای وی تاکنون قرار وثیقه که منجر به آزادی شود، صادر نشده است.

گفتنی است، پرونده هواپیمای اوکراینی شامل ۲ بخش است که بخش اول پرونده در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و منجر به صدور رأی شده است.

رأی صادره پس از اعتراض وکلای خانواده قربانیان حادثه به دیوان عالی کشور ارسال شده است و در این دیوان در حال بررسی است.

حکم بخش دوم پرونده نیز صادر و دادگاه در مرحله انشای رأی است و دادگاه به زودی حکم صادره را ابلاغ خواهد کرد.

قابل ذکر است بر اساس رأی صادره از سوی دادگاه بدوی، متهم ردیف اول پرونده به اتهام مباشرت در قتل شبه عمد سرنشینان هواپیمای اوکراینی مستند به مواد قانونی به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این متهم همچنین به دلیل لغو دستور ابلاغی و با توجه به گستردگی آثار و تبعات این اقدام به حداکثر مجازات (۱۰ سال حبس تعزیری) نیز محکوم شده است.

بر این اساس مجموع حکم حبس صادر شده در مورد متهم ردیف اول (فرمانده سامانه دفاعی تور ام یک) ۱۳ سال حبس تعزیری می‌باشد که اشد مجازات (۱۰ سال حبس) بقایل اجرا خواهد بود.

متهم ردیف اول علاوه بر حبس به پرداخت دیه در حق اولیای دمی که مطالبه دیه داشته‌اند نیز محکوم و دادگاه برای این متهم مجازات تکمیلی نیز در نظر گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
خوبه خودتون میگید مباشرت در قتل. یعنی به تنهایی این کارا نکرده بلکه شریک داشته.
یکی آمر بوده و یکی مامور و از آنجایی که قانون عینه تارعنکوبت فقط حشرات کوچک را به دام می اندازد پس فقط این شخص محکوم شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این پرونده را هم با سو مدیریت خراب کردند
تا سه روز اول حادثه مردم متاثر و عزادار شدند بعد از سه روز كه موضوع قصور سپاه روشن شد عده قليلي كه متاسفانه رسانه هم دارند به يكباره چنان داغدار شدند و ماتم زده كه تعجب خانواده هاي كشته شده را هم برانگيخت و خواستار اشد مجازات براي عاملان و مقصران بودند . ولي همين جماعت در حادثه تروريستي 13 دي امسال كه مردم عزيز كشورمون به خاك و خون غلطيدند حتي دريغ از يك استوري و محكوميت عاملان جنايت . راستي خون هم وطن با هم وطن فرق ميكند؟ جواب خير ولي براي كاسه ليسان غرب و گرين كارت بگيران بله. يه سوال ديگه اگه هواپيماي مذكور به جاي اوكراين عازم نجف بود و مسافرانش هم كه مشخصا معلوم است افراد مذهبي براي زيارت ميرفتند باز هم اين حجم از واكنش و درمندي از طرف بعضي ها بود؟ جواب در حادثه چند روز قبل متوجه شديم آنها اصلا برايشان حتي سرنشينان هواپيماي اوكرايني هم پشيزي ارزش نداشتند فقط و فقط منافع شخصي ملاك است ولاغير. احتمالا اين كامنت بنده هم مثل خيلي از كانتهاي ديگه توسط تابناك محترم منتشر نخواهد شد ولي وظيفه دانستم بنويسم
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
حالا تابناک این کامنتت رو منتشر کرد ولی خب قیمه رو ریختی تو ماستا ، چرا همه چیز رو با هم قاطی میکنی ؟اون دو تا تروریست کرمان که خودشون منفجر شدن ، همدست ها هم که دستگیرند و حکمشون رو می بینی از اینهایی که هواپیما رو زدن بیشتر خواهد بود ! خیلی ساده تو همین کامنت بالایی بخون ، یعنی همه تقصیر زدن هواپیما کار و تصمیم یک نفر بود ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اتلاش کن برای جاهای دیگه هم که ظلمی صورت میگیره هم اعلام نظر کن.نه اینکه سرتو مثل کبک زیر برف قایم کنی و خودتو به ندیدن بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
ممنون از کامنت قشنگت برادر عزیز ساندیس خور..
متهم ردیف اول ترامپ است.
ولی وکیل خانواده ها می گوید آزاد شده
یعنی هر کسی پشت سیستم باشه میتونه هر هواپیمای مسافربری رو بزنه!!! واقعا اینجوریه؟؟
این یارو موشک از کجا آورده زده به هواپیما
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی