بازدید 5876

اسطوره فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

فرانتس بکن‌باوئر، اسطوره فوتبال آلمان درگذشت.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 08 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، فرانتس بکن باوئر، اسطوره تیم فوتبال آلمان و بایرن مونیخ در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

این خبر را خانواده او در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان تایید کردند.

خانواده بکن‌باوئر اعلام کردند: «با اندوه فراوان اعلام می‌کنیم که همسر و پدرمان فرانتس بکن‌باوئر شنبه‌شب در میان اعضای خانواده‌اش در آرامش کامل درگذشته است. تقاضا داریم این امکان را داشته باشیم که در آرامش سوگواری کرده و حریم شخصی ما حفظ شود.»

هیچکس در فوتبال آلمان، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی، همانند او نبوده است. او به عنوان بازیکن قهرمان اروپا و جهان شد (۱۹۷۲ و ۱۹۷۴) و به عنوان مربی آلمان دوباره یکپارچه را در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا به قهرمانی رساند.

بکن‌باوئر در عرصه باشگاهی هم با بایرن‌مونیخ موفقیت‌های بزرگی را جشن گرفت.

وی در سال ۱۹۷۱ کاپیتان تیم ملی آلمان شد و سال ۱۹۷۲ آلمان توانست برنده جام ملت‌های اروپا شود. سال ۱۹۷۴ بکن‌باوئر توانست برای تیم ملی کشورش جام جهانی را نیز به ارمغان بیاورد. وی سال ۱۹۷۷ بایرن مونیخ و همچنین تیم ملی را ترک کرد.

بکن‌باوئر بین سال‌های ۱۹۸۴ – ۱۹۹۰ سرمربی تیم ملی آلمان شد و سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ همین سمت را در باشگاه بایرن‌مونیخ به‌دست آورد.

او در سال‌های اخیر با مشکلات جسمانی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. بیماری چشمی، جراحی‌های قلب، پارکینسون و زوال عقل پیشرفته از جمله مشکلات قیصر فوتبال آلمان در سال‌های پایانی عمرش بودند که او را وادار کردند کمتر در مجامع عمومی حضور یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست