بازدید 1732
با هدف پاسداری از زبان و ادبیات فارسی؛

همایش «قند پارسی» فراخوان داد

نخستین فراخوان همایش ملی «قند پارسی» در سه بخش منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 07 January 2024


به گزارش تابناک، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قوانین بالادستی از جمله بندهای ۱۶ و ۲۱ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه با هدف پاسداری از زبان و ادبیات فارسی و ارتقای نقش و کارکرد آن در عرصه تبلیغات در نظر دارد نخستین همایش ملی قند پارسی را در دوم بهمن ۱۴۰۲ در تالار رودکی تهران برگزار کند.

دبیرخانه همایش در بخش مسابقه و تجلیل از آثار برتر از تمام فعالان و هنرمندان خلاق و نوآور حوزه تبلیغات، دعوت کرده آثار و طرح‌های تبلیغاتی خود را شامل تهیه و تولید نماد، نشان، نشان‌واره (لوگو) و سایر عناوین مشابه در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی با رعایت جنبه‏‌های خلاق و نوآورانه و درخور فرهنگ غنی پارسی، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ویژگی‌های الزامی آثار شامل استفاده از زبان فارسی سلیس و روان و نام ایرانی در نام‌گذاری محصول یا نشان، تناسب آثار با موضوع تبلیغ، استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان فارسی، زیبایی و خلاقیت طراحی است و آثار باید در قالب‌های چاپی، دیجیتال یا ترکیبی از این دو باشند.

آثار ارسالی باید توسط خالق اثر، صاحب نشان تجاری یا کانون آگهی و تبلیغاتی ارسال شود. تمام آثار دریافتی، توسط هیئت داوران متشکل از صاحب‌نظران و متخصصان حوزه زبان و ادبیات فارسی، تبلیغات، بازاریابی و گرافیک ارزیابی شده و از پدیدآورندگان آثار برگزیده در هر بخش قدردانی خواهد شد.

نظر به اهمیت گسترش گفتمان فرهنگی- تبلیغاتی در پاسداشت زبان فارسی، از تمام هنرمندان و خالقان اثر علاقه‌مند به فرهنگ ایرانی و زبان فارسی، دعوت شده آثار خود را به همراه کاربرگ پیوست تا پایان تاریخ ۲۵ دی‌ماه به نشانی پست الکترونیکیinfo@ad.gov.ir ارسال کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی