بازدید 6620

ایستگاه متروی تختی کی افتتاح می شود؟

با ساخت و تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی و پایانه در منتهی الیه بخش شرقی خط ۷ مترو، پرونده این خط که شمال غرب تهران را به شرق پایتخت متصل می‌کند، بسته خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 06 January 2024

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری، با توافق شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان، در ازای واگذاری ۷ مجموعه ورزشی از جمله ورزشگاه های امام رضا(ع) و شهید کاظمی، ۳۴ هکتار از اراضی ورزشگاه تختی تملک شد که برای اجرا و تکمیل احداث بزرگراه شهید شوشتری و همچنین خط ۷ مترو تهران مورد نیاز است. پس از طی شدن کارها و تشریفات اداری مربوط به تهاتر، این زمین برای ادامه و انجام پروژه های عمرانی شهرداری تهران شامل پروژه بزرگراه شهید شوشتری و منتهی الیه خط ۷ مترو در اختیار معاونت فنی و عمرانی و همچنین شرکت مترو تهران قرار می گیرد. به این ترتیب جدی ترین مانع بر سر راه ساخت ایستگاه ورزشگاه تختی و پایانه خط ۷ برطرف شده است.

آخرین ایستگاه خط ۷ در انتظار تامین بودجه

با افتتاح ایستگاه میدان کتاب در ۱۸ مهرماه امسال، حالا تا تکمیل خط ۷ مترو فقط یک ایستگاه و یک پایانه در محدوده ورزشگاه تختی باقی مانده است. یکی از مشکلات اصلی در راه تکمیل خط ۷ موضوع تملک زمین های مورد نیاز ورزشگاه تختی بود. در این رابطه محسن یوسفی مجری خط ۷ مترو تهران می گوید:«ایستگاه مترو ورزشگاه تختی را معطل نهایی شدن طرح تهاتر زمین بین شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان نگه نداشتیم و با اجاره زمین از مجموعه ورزشی تختی کارهای مربوط به تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی را پیش بردیم و اجازه ندادیم تا به دلیل وجود معارض وقفه‌ای در کار ایجاد شده و این پروژه تعطیل شود. برای تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی مشکل اصلی ما تزریق نشدن منابع مالی است. اگر امسال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا می‌کرد، می‌توانستیم در سال ۱۰۴۲ این ایستگاه را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم. در حال حاضر برای ساخت آخرین ایستگاه باقی مانده از خط ۷ مترو تهران، حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است. پیش بینی ما این است که تکمیل این ایستگاه حدود یکسال دیگر زمان می برد، البته در صورت تامین و تزریق منابع مالی مورد نیاز، با کار شبانه روزی این امکان فراهم است که در مدت زمان ۶ ماه ایستگاه ورزشگاه تختی را که ایستگاه بزرگی به شمار می رود را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.»

۳ سال زمان برای ساخت پایانه خط ۷

یوسفی درباره پایانه خط ۷ هم گفت: زمین تملک شده برای ساخت پایانه خط ۷ مترو مورد نیاز است. کارهای مربوط به این پروژه انجام شده و فعلا در انتظار تحویل زمین هستیم. از زمان تحویل زمین و شروع پروژه، حدود ۳ سال زمان می‌برد تا پایانه خط ۷ را تکمیل کنیم.

مدیر پروژه خط ۷ مترو تهران با اشاره به توسعه غربی این خط می گوید:با تکمیل و بهره برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی تمام ایستگاه های خط ۷ تکمیل خواهد شد. در ادامه توسعه بخش غربی را از ایستگاه میدان کتاب داریم که شامل ۳.۵ کیلومتر مسیر و ۲ ایستگاه می شود و به دانشگاه علوم تحقیقات می رسد. ساخت این بخش هنوز آغاز نشده و در انتظار صدور مجوز های مربوط به آن هستیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی