بازدید 3274
۱

ادعای نتانیاهو درباره مرز لبنان

نتانیاهو در دیدار با مشاور بایدن مدعی شده است که اسراییل متعهد به انجام تغییرات اساسی در مرز لبنان شده است.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 05 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ای ۲۴، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «عاموس هوخشتاین»، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا بر تعهد و عزم اسرائیل بر تغییرات در مرز با لبنان تاکید کرد.

این گفتگو که در دفتر نخست وزیری در تل آویو برگزار شد، بر وضعیت غزه متمرکز بود. نتانیاهو در این دیدار تاکید کرد: «ما در ایجاد تغییرات اساسی در مرز خود با لبنان، تضمین امنیت شهروندان و بازگرداندن صلح به منطقه شمالی خود مصمم هستیم.»

نتانیاهو در گفتگوی خود با مشاور بایدن مدعی شد: «امنیت مردم ما در درجه اول اهمیت قرار دارد. ما تا تحقق این هدف، چه از طریق دیپلماتیک و چه از طریق دیگر، پافشاری خواهیم کرد.»

در حالی که تل آویو دچار اختلافات داخلی است، نتانیاهو با اشاره به وقایع اخیر، اتحاد و عزم تزلزل ناپذیر اسرائیل را مدعی شد و گفت: «در پی حوادث ۷ اکتبر، اسرائیل مصمم‌تر و متحدتر از هر زمان دیگری است و همسایگان ما عزم ما را در جنوب، شمال و در سراسر جهان شاهد خواهند بود.»

انتظار می‌رود مشاور بایدن پس از پایان سفر خود به تل آویو، به بیروت سفر کند.

روز گذشته هم، یک سناتور آمریکایی از اشغالگران قدس خواسته بود تا بمباران غزه را متوقف کند. «الیزابت وارن» سناتور آمریکایی در این خصوص اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه‌اش در حال ایجاد یک «فاجعه انسانی» در نوار غزه هستند.

به گزارش آناتولی، سناتور آمریکایی در رسانه اجتماعی ایکس در این باره گفت: نتانیاهو و کابینه جنگی او یک فاجعه انسانی ایجاد کرده و هزاران غیرنظامی فلسطینی را کشته‌اند. اسرائیل به مقامی نیاز دارد که گروگان‌ها (اسرای حماس) را به خانه بازگرداند، نه ماه‌ها جنگ.

«الیزابت وارن» در این ارتباط اضافه کرد: بمباران غزه را متوقف کنید. آتش بس را ازسربگیرید. برای صلح دائمی تلاش کنید.

به اظهارات این سناتور آمریکایی پس از آن بیان می‌شود که نتانیاهو گفته بود که تا «ماه های دیگر» جنگ در پیش خواهد بود.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان هم حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای خود به منطقه‌های مختلف نوار غزه را ادامه می‌دهد و یک پهپاد صهیونیستی منطقه معن در شرق خان‌یونس را هدف قرار داد و یک فلسطینی را به شهادت رساند.

همچنین در نتیجه بمباران یک خانه در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نیز چند فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی خربه العدس در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کرد. بر اثر این بمباران یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که از دیروز صبح ۱۵ فلسطینی در نتیجه بمباران مداوم خان‌یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی شهرک خزاعه در شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را نیز به شدت بمباران کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
اینقدر هزینه نگهداشت این بچه لوس برای غرب زیاد خواهد شد که مثل حمایت ریگان از رژیم آپارتاید بدلیل جنبش های ضد آپارتاید ناچار خواهد شد دست از حمایت این جانیان بردارد. این خط و این نشان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست