بازدید 12785
هشتاد و ششمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

شلیک گسترده موشک های مقاومت به سمت سرزمین های اشغالی/بمباران سنگین شهر خانیونس توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم

جنگ غزه در شرایطی وارد هشتاد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 01 January 2024

شلیک گسترده موشک های مقاومت به سمت سرزمین های اشغالی/بمباران سنگین شهر خانیونس توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هشتاد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

شلیک 5 موشک از سوریه به سوی جولان اشغالی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۳:۱۶

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که شامگاه دوشنبه دست کم 5 موشک از سوریه به سوی جولان اشغالی شلیک شده است.

روز گذشته نیز منابع خبری از به صدا در آمدن آژیر خطر در مناطق جنوبی جولان اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، دلیل به صدا در آمدن آژیر خطر، نفوذ یک پهپاد به این منطقه بوده است.

گروه‌های مقاومت طی هفته‌های اخیر در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از چند جبهه صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

یونیسف بار دیگر خواهان آتش بس در غزه شد
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۳:۱۴

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در پیامی در رسانه‌های اجتماعی بار دیگر درخواست خود برای آتش بس فوری در غزه را تکرار کرد.

یونیسف در پیام خود در رسانه اجتماعی ایکس به نقل از یک نوجوان فلسطینی ساکن غزه نوشت: «دلم برای زندگی قبل از جنگ، زمانی که به مدرسه می‌رفتم و دوستانم را ملاقات می‌کردم و برای زندگی تنگ شده است.

این نهاد سازمان ملل سپس اعلام کرد: ما همچنان خواهان آتش بس فوری در غزه هستیم.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده در میان حدود ۲۲ هزار نفری هستند که از ۷ اکتبر در غزه به شهادت رسیده اند, ۸ هزار کودک وجود دارند.

لیبرمن: کابینه نتانیاهو نمی‌داند چگونه جنگ را تمام کند
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۱:۳۲

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» از ارتش این رژیم خواست تا بار دیگر سرزمین‌هایی که اسرائیل در جنوب لبنان اشغال کرده بود و از آنها در سال 2000 عقب نشینی کرده، اشغال کند.

وی که این سخنان را در جریان نشستی در کنست مطرح می‌کرد، افزود: «شنیدم آنها قصد دارند که نیروهای ارتش لبنان را در مرز میان اسرائیل و منطقه اللیطانی مستقر کرده و افسران فرانسوی نیز بر این منطقه اشراف داشته باشند اما این امنیت نیست».

وی با حمله به کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی، گفت: «این کابینه هیچگونه مسیر و چشم اندازی ندارد. کابینه کنونی نمی‌داند چگونه جنگ را در جنوب غزه به پایان ببرد و نمی‌داند در شمال چه می‌کند و چگونه می‌تواند امنیت ساکنان را تضمین کند».

اعتراف نتانیاهو به اختلاف با آمریکا بر سر جنگ غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۰:۱۳

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به وجود اختلاف میان این رژیم و دولت آمریکا درباره جنگ غزه اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری سما، بنیامین نتانیاهو گفت: ما به مردم غزه اجازه بازگشت به شمال این باریکه را نمی‌دهیم و هیچ تصمیمی جز این وجود ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یادآوری کرد که اولین ماموریت این رژیم آن است که اسرائیلی‌ها را به شهرک‌ها بازگردانند.

وی افزود: هیچ تغییری در دستورات جنگ و نبرد وجود ندارد و ما طبق آنچه که منافعمان حکم می‌کند عمل می‌کنیم و اختلافاتی با واشنگتن داریم.

شکار ۱ بالگرد آپاچی و ۵ خودروی نظامی صهیونیست‌ها در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۸:۳۶

مقاومت فلسطین از شکار یک فروند بالگرد آپاچی و پنج خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سما، گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در این باره اعلام کرد: یگان پدافند هوایی ما یک فروند بالگرد آپاچی اشغالگران را با موشک سام ۷ در شرق غزه هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز درباره آخرین تحولات نبرد زمینی در نوار غزه اعلام کرد که پج خودروی نظامی صهیونیست‌ها را در محورهای مختلف جنگ در این باریکه هدف قرار داده است

مقام اسرائیلی: جنگ غزه 6 ماه دیگر طول خواهد کشید
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۸:۳۵

یک مقام اسرائیلی امروز (دوشنبه) بدون ذکر نام خود به خبرگزاری رویترز گفت که مرحله سوم جنگ در غزه ۶ ماه به طول خواهد انجامید.

این منبع اسرائیلی با بیان اینکه جنگ در این مرحله «بسیار  دشوار» خواهد بود، گفت که جنگ در مرحله سوم شامل عملیات‌های محدود و مشخص برای هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان مقاومت در غزه است. او همچنین خبر داد که نظامیان این رژیم برای حرکت به سمت جبهه شمالی (مرز لبنان) آماده و تجهیز می‌شوند.

این مقام اسرائیلی همچنین به خروج پنج تیپ ارتش از غزه اشاره کرد و در بیان چرایی این اقدام آن را در راستای «بازیابی فعالیت اقتصادی اسرائیل» عنوان کرد.

رادیو ارتش اسرائیل روز گذشته گفت‌ که «ارتش تصمیم گرفته است پنج تیپ رزمی فعال در نوار غزه را مرخص کند. تیپ احتیاط ۵۵۱ و ۱۴ و سه تیپ آموزشی، پنج تیپ مذکور هستند.

ورود محموله واکسن کودکان به غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۶:۵۶

وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه خبر داد هزاران دُز واکسن بیماری‌های کودکان از جمله فلج اطفال و سرخک برای مقابله با وضعیت اضطراری و بحرانی بهداشتی در غزۀ در محاصره وارد این منطقه شد.

به نوشته رویترز، جنگ زمینی اسرائیل علیه غزه به طور موثری خدمات بهداشت و درمان عادی از جمله واکسیناسیون در مقابل بیماری‌های به شدت مسری دوران کودکی را متوقف و از کنترل خارج کرده است. 

این وزارتخانه اعلام کرد محموله واکسن‌ها که تخمین زده می‌شود برای پوشش واکسیناسیون بین هشت تا ۱۴ ماه کافی باشد، از طریق گذرگاه مرزی رفح در مرز با مصر با کمک امکانات سردخانه‌ای دولت این کشور وارد غزه شد. 

رئیس روابط بین‌الملل در وزارت بهداشت در رام‌الله یاسر بوزیا گفت تخمین زده می‌شود حدود ۶۰ هزار نوزاد در غزه باشد که در شرایط عادی واکسینه می‌شوند اما تا حد زیادی از خدمات پزشکی محروم شده‌اند. 

وی افزود روند واکسیناسیون دشوار خواهد بود زیرا اغلب جمعیت غزه از خانه‌های خود رانده شده و صدها هزار نفر در چادرها و یا سایر اقامتگاه‌های موقت هستند. 

این وزارتخانه افزود واکسن‌های بیماری‌های سرخجه، فلج اطفال، سرخک و اوریون از منابعی می‌آید که وزارت بهداشت فلسطین خریداری کرده و همچنین اهدایی صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، است.

غزه سال ۲۰۲۳ را با جنگی ویرانگر که از هفتم اکتبر آغاز شد، به پایان رساند که شمار قربانیان آن تا روز یکشنبه ۳۱ دسامبر، ۲۱ هزار و ۸۲۲ شهید اعلام شده که اغلب آن‌ها زن و کودک هستند. 

استاد دانشگاه ادینبورگ در یادداشتی در خصوص تبعات بحران انسانی جاری در نوار غزه که در روزنامه گاردین منتشر شد، نوشت بسیاری از غیرنظامیان در نوار غزه ممکن است «نه تنها بر اثر گلوله» کشته شوند که در اثر مشکلات سلامتی و بهداشتی نیز جان خود را از دست بدهند.

این استاد دانشگاه انگلیسی تصریح کرد: روزانه ۱۶۰ کودک در غزه کشته می‌شوند و این خونین‌ترین درگیری در تاریخ معاصر برای کودکان است و این آمار بسیار بیشتر از تلفات غیرنظامیان در سوریه، افغانستان و اوکراین است.

وی با اشاره به جمعیت حدود دو میلیون نفری در غزه افزود: اگر تغییری ایجاد نشود، سال آینده جهان با مرگ نزدیک به نیم میلیون نفر یعنی نزدیک به یک چهارم جمعیت غزه مواجه خواهد شد.

پیش‌تر سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد جان ده‌ها هزار نفر در غزه تحت تاثیر بیماری‌های عفونی و واگیردار مختلف در خطر است.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۱۹۷۸ نفر
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۶:۳۴

وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) در هشتاد و هفتمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱ هزار و ۹۷۸ نفر خبر داد.

 اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر اعلام کرد.

وی گزارش داد که نظامیان اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند که منجر به شهادت ۱۵۶ نفر شد و ۲۴۶ زخمی برجای گذاشت.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: از ابتدای جنگ ۳۲۶ کادر بهداشت و درمان به شهادت رسیدند و ۱۰۴ آمبولانس نیز از بین رفته است.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در استانبول در حمایت از غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۵

شهر استانبول ترکیه صبح امروز شاهد تظاهرات دهها هزار نفری بر روی پل «گالاتا» بود؛ تظاهراتی که با حضور مقامات این کشور و در حمایت از مردم غزه برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این تظاهرات با شعار «رحمت خدا بر شهدایمان، حمایت از فلسطین و لعنت بر اسرائیل» از سوی مؤسسه «جوانان ترکیه» سازماندهی شده است، مؤسسه‌ای که چند شخصیت سیاسی ترکیه از جمله «بلال اردوغان» پسر رجب طیب اردوغان جزو اعضای اصلی آن هستند.

حاضرین در این تظاهرات، پس از اقامه نماز صبح در مساجد «ایا صوفیا»، «امین اونو»، «سلطان احمد» و «سلیمانیه» به سمت پل «گالاتا» حرکت کردند و پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دست داشته و شعار می‌دادند.

«عثمان اشکان پاک» وزیر جوانان و ورزش و «فخرالدین قوجا» وزیر بهداشت، «مصطفی سنتوپ» رئیس سابق پارلمان ترکیه، چند تن از نمایندگان پارلمان و «بلال اردوغان» پسر ارشد رجب طیب اردوغان و عضو شورای «موسسه جوانان ترکیه» در این راهپیمایی حضور داشتند.

 

رسانه‌های عبری: از نظر روانی در حال فروپاشی هستیم
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۵

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند مرکز روانی در اراضی اشغالی در تاریخ هفتم اکتبر ۳۰۰۰ درخواست کمک دریافت کرد و با تداوم جنگ علیه غزه برای سه ماه پیاپی، این درخواست‌های روزانه به ۱۰۰ هزار مورد افزایش یافت.

 با تداوم عملیات «طوفان الاقصی» برای هشتاد و هفتمین روز پیاپی، موارد آسیب‌های روانی در میان ساکنان اراضی اشغالی افزایش یافته و صهیونیست‌ها اذعان می‌کنند که در حال فروپاشی روانی هستند.

مراکز انجمن صهیونیستی «عران» برای کمک‌های روانی شاهد اوج‌گیری این درخواست‌ها با ۱۰۰ هزار مورد روزانه بوده و درخواست‌ها از سوی گروه‌ها و سنین مختلف مطرح شدند. 

«یوید کورن» مدیر این انجمن تصریح کرد، مراکز عران از زمان تاسیس سابقه نداشته که با سیل بزرگی از تماس‌ها روبه‌رو شوند.

کورن در ادامه گفت: گروه‌های این مراکز که به آسیب‌ها رسیدگی می‌کنند، خود دچار بحران روانی هستند.

مدیر انجمن عران تصریح کرد که آسیب‌های روانی ساکنان اراضی اشغالی بلند مدت خواهند رود و احساس امنیت در میان آنها به شدت کاهش یافته است.

روزنامه عبری معاریو نوشت مرکز عران تنها در روز هفتم اکتبر و آغزا عملیات ۳۰۰۰ تماس در رابطه با آسیب‌های روانی ناشی از جنگ دریافت کرد.

چند روز قبل هم رسانه‌های عبری به آسیب‌های روانی در میان سربازان ارتش رژیم صهیونیستی پرداختند که در عملیات زمینی در نوار غزه حضور داشتند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، یک سرباز به خاطر کابوسی که دیده بود، هراسان از خواب بیدار شد و به سمت دیوار اتاق شلیک کرد که در نتیجه آن چند تن از سربازانی که در اتاق بودند، زخمی شدند.

روزنامه هاآرتص نیز فاش کرد، از ابتدای جنگ علیه غزه بیش از ۲۸۰۰ سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در بخش بازپروری وزارت جنگ این رژیم تحت درمان قرار گرفتند، ۱۸ درصد از این سربازها دچار مشکلات سلامت روان و اختلال استرس پس از شوک هستند.

حماس همچنان از سیستم فرماندهی و کنترل مؤثر برخوردار است
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۴

"امیر بوخبوط" تحلیلگر نظامی مشهور رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به دستاوردهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در میدان نبرد با ارتش این رژیم اعتراف کرد و گفت که این جنبش همچنان از یک سیستم فرماندهی و کنترل مؤثر برخوردار است.

این تحلیلگر نظامی با اشاره به حمله موشکی شب گذشته جنبش حماس از نوار غزه به تل آویو در شب کریسمس و بعد از گذشت ۸۶ روز از آغاز جنگ اعتراف کرد که این حملات ثابت می کند که حماس همچنان از یک سیستم فرماندهی و کنترل مؤثر و قابلیت پرتاب دوربرد برخوردار است و چالش ها در غزه همچنان ادامه دارد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس یکشنبه شب و همزمان با تحویل سال نوی میلادی با موشک‌هایی از نوع "M۹۰" شهر تل آویو و حومه آن را هدف قرار دادند.

در پی این حمله، آژیر خطر در تل آویو به صدا درآمد.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز از شلیک دستکم ۲۰ موشک از نوار غزه به سمت تل آویو خبر داد.

آنروا: بیش از ۳۰۰ فلسطینی در ۱۸۰ مرکز وابسته به این آژانس در غزه شهید شدند
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۳

 آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ فلسطینی در عملیات بمباران رژیم صهیونیستی علیه ۱۸۰ تاسیسات این آژانس در نوار غزه به شهادت رسیده اند که برخی از آنها با حملات مستقیم بمب افکن های رژیم اسرائیل به این تاسیسات جان خود را از دست دادند.

 «جولییت توما» مدیر رسانه و ارتباطات آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل در گفت وگو با شبکه «بی بی‌سی» اظهار داشت که یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی به دلیل بمباران نوار غزه توسط رژیم اسرائیل آواره شده و در مراکز و تاسیسات آنروا در مناطق مختلف غزه زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد که ظرفیت امکانات ما کاملا پر شده و به همین دلیل آوارگان فلسطینی ساکن غزه در فضای باز می‌خوابند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (انروا) دیروز (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ شاهد ویرانی عمیق و غمبار برای آوارگان فلسطینی بود که در معرض جنگ، خشونت شدید، آوارگی، فقر و شرایط سخت زندگی در اردوگاه‌های پر جمعیت قرار گرفته اند.

آنروا در این بیانیه می افزاید، یادآوری وقایع امسال، ادای احترام به تصمیم آوارگان فلسطینی است که به رغم همه مشکلات دوست ندارند از سرزمین خود جدا شوند.

این آژانس وابسته در ادامه به سازمان ملل متحد بر تعهد خود به حمایت و خدمات‌رسانی به آوارگان فلسطینی در سخت‌ترین شرایط تا رسیدن به راه حل عادلانه برای درد و رنج آن‌ها تاکید کرد.

آنروا در پایان تاکید کرده که کارمندان این آژانس در طول سال گذشته فداکاری خود را به ویژه در طول جنگ علیه غزه با ادامه فعالیت قهرمانانه نشان دادند.

پیشتر در ۲۴ دسامبر «آنروا» در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «X» (توئیتر سابق) اعلام کرده بود که ۱۴۲ نفر از کارمندانش که بیشتر آن‌ها همراه با خانواده‌هایشان هستند، در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه جان خود را از دست داده اند.

پیش از این نیز «ابو حسنه» سخنگوی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه تاکید کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی به شکل عمد مراکز این آژانس را که پناهگاه آوارگان فلسطینی شده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه گفته بود که ما در ابتدا معتقد بودیم که در هدف قرار دادن مقرهای ما (توسط صهیونیست ها) اشتباهی صورت می‌گیرد، اما آنچه در میدان اتفاق می‌افتد نشان دهنده چیز دیگری است و قابل قبول نیست. ما درصدد مستندسازی همه این اتفاق‌ها و انتقال آن به سطحی هستیم که با قوانین بین‌المللی سر وکار دارد.

شهادت ۳۱۹ نفر در کرانه باختری در سال۲۰۲۳
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۳

منابع خبری آمار شهدای کرانه‌ باختری را در سال۲۰۲۳ منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری سما، مرکز آمار فلسطین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی ۳۱۹ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساند.

این مرکز اعلام کرد که ۱۱۱نفر از این شهدا، کودک و ۴ نفر زن هستند.

سازمان ملل متحد در گزارش پنجشنبه هفتم دی‌ماه درباره آنچه که وخامت سریع اوضاع حقوق بشر در اراضی اشغالی کرانه باختری خواند، ابراز تاسف کرد و از رژیم صهیونیستی خواست به خشونت علیه فلسطینی‌ها در این منطقه پایان دهد.

در گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) آمده که بیشتر جان باختگان کرانه باختری در عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی یا در مقابله با آن‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این گزارش می افزاید که دست‌کم ۱۰۵ نفر از این شهدا در عملیات حملات هوایی رژیم صهیونیستی یا تاکتیک‌های نظامی دیگری در اردوگاه‌های پناهندگان یا مناطق پر ازدحام جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم هشت نفر نیز توسط شهرک نشین‌های صهیونیست به شهادت رسیده اند.

سخنگوی دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رد این گزارش، آن را «کاملا مسخره» توصیف و مدعی شد: ما صدها نفر از مظنونان تروریستی را در آن منطقه بازداشت کردیم و برای حفظ امنیت خود به آنچه که باید انجام دهیم، ادامه می‌دهیم.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که علیه افراد مظنون در کرانه باختری اقدام می‌کند و تحقیقات درباره موارد احتمال بدرفتاری با بازداشت شدگان آغاز شده است.

کشته شدن 28 نظامی اسرائیلی توسط نیروهای خودی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۲

منابع صهیونیستی امروز دوشنبه فاش کردند که ۲۸ نظامی صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه به اشتباه توسط نیروهای خودی کشته شدند.

شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حمله زمینی به غزه تا کنون ۲۹ نظامی صهیونیست در حوادث متفرقه کشته شدند.

به گفته این شبکه، ۲۸ نفر از این نظامیان به طور اشتباه و با تیراندازی نیروهای خودی به هلاکت رسیدند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کردند: ۲۷ درصد از نظامیان کشته شده در جنگ از افسران هستند و سه فرمانده تیپ و ۴ فرمانده گردان و بسیاری دیگر از افسران ارشد ارتش تاکنون در جنگ کشته شده اند.

طبق گزارش منابع صهیونیست؛ واحد تیپ «ناحال» ارتش رژیم صهیونیستی تقریبا همه فرماندهان خود را از دست داده و گردان ۱۳ جمعی تیپ گولانی ارتش این رژیم نیز ضربه مهلکی خورده است.

احتمال مرگ یک چهارم جمعیت غزه در سال جدید
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۱

استاد دانشگاه ادینبورگ در یادداشتی در خصوص تبعات بحران انسانی جاری در نوار غزه که در روزنامه گاردین منتشر شد، نوشت بسیاری از غیرنظامیان در نوار غزه ممکن است «نه تنها بر اثر گلوله» کشته شوند که در اثر مشکلات سلامتی و بهداشتی نیز جان خود را از دست بدهند.

این استاد دانشگاه انگلیسی تصریح کرد: حملات اسرائیل به غزه به دلیل کشته شدن شمار زیادی از خبرنگاران و کارمندان سازمان ملل در کنار غیرنظامیان، به عنوان خونین ترین درگیری طی سی سال گذشته در تاریخ ثبت شد. روزانه ۱۶۰ کودک در غزه کشته می‌شوند و این خونین ترین درگیری در تاریخ معاصر برای کودکان است و این آمار بسیار بیشتر از تلفات غیرنظامیان در سوریه، افغانستان و اوکراین است.

وی با اشاره به جمعیت حدود دو میلیون نفری در غزه، نوشت: اگر تغییری ایجاد نشود، سال آینده جهان با مرگ نزدیک به نیم میلیون نفر یعنی نزدیک به یک چهارم جمعیت غزه مواجه خواهد شد.

حمله وزیر نتانیاهو به ارتش
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۰

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله اعضای کابینه «بنیامین نتانیاهو» به ارتش، خواستار انحلال کابینه شد.

«یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات «اوریت استروک» وزیر شهرک سازی کابینه علیه مقامات ارتش و سکوت نتانیاهو ثابت می کند که دوره این کابینه باید هرچه زودتر پایان یابد.

وی گفت: ارتش و اسرائیلی ها شایسته داشتن کابینه ای بهتر از کابینه نتانیاهو هستند.

وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست کابینه با فرماندهان ارتش، این سئوال را مطرح کرده بود که آیا موضوع تمرد خلبانان از حضور در جنگ (علیه غزه) درست است؟

 اگرچه اظهارات استروک توسط مقامات ارتش و کابینه رد شد و آنها ادعا کردند که بین نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی برای عملیات در غزه هماهنگی کامل برقرار است،اما سئوال مطرح شده از سوی استروک نشان داد که هنوز بسیاری از خلبانان چپ‌گرای این رژیم حاضر به همکاری با کابینه راست‌گرای نتانیاهو نیستند.

بسیاری از خلبانان چپ‌گرای رژیم صهیونیستی بعد از مطرح شدن لایحه تغییرات قضائی از سوی کابینه نتانیاهو، پیش از شروع جنگ غزه اعلام کرده بودند که با این کابینه همکاری نخواهند کرد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز اخیرا درباره تنش بین سران رژیم صهیونیستی درباره چگونگی مدیریت جنگ علیه غزه نوشت که تنش ها بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآف گالانت» وزیر جنگ در بالاترین حد قرار دارد.

این رسانه صهیونیستی به سردرگمی ارتش رژیم اسراییل و تلفات سنگین نظامیان این رژیم در جنگ علیه غزه هم اشاره و اضافه کرد که این نظامیان صهیونیست هستند که تاوان تنش بین مقامات را می پردازند.

معاریو به نقل از «گادی شامنی» فرمانده سابق لشکر غزه، از دستور نتانیاهو به روسای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمان امنیت داخلی این رژیم (شین بت) برای به اشتراک نگذاشتن اطلاعات با گالانت خبر داد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

شلیک گسترده موشک های مقاومت به سمت سرزمین های اشغالی

 رسانه‌های اسرائیلی از شلیک شبانه 20 راکت توسط حماس به اراضی اشغالی همزمان با ورود به سال نوی میلادی خبر دادند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد، همزمان با ورود اسرائیل به سال 2024، حماس 20 راکت به مناطق جنوبی و مرکزی اسرائیل پرتاب کرد.

صهیونیستها مدعی هستند که سامانه گنبد آهنین بیشتر این راکتها را رهگیری کرده است.

براساس این گزارش، صدای آژیر خطر در اشدود، سدیروت و دیگر شهرهای جنوبی اراضی اشغالی نیز به صدا درآمده است و ارتش این رژیم از ساکنان 15 شهرک درخواست کرده است که به پناهگاه بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که هیچکس در این حملات مجروح نشده است.

مقاومت عراق از حمله پهپادی به بندر ایلات خبر داد

 مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به بندر ایلات رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم غزه خبر داد.

براساس گزارش الجزیره، مقاومت اسلامی عراق در پیامی گفت: ما بندر ایلات در اراضی اشغالی را با پهپاد و در حمایت از برادران فلسطینی خود هدف قرار دادیم.

شبکه مصری «القاهره الاخباریه»، روز شنبه، با انتشار تصاویری ماهواره‌ای از بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد که هیچ کشتی‌ای در این بندر وجود ندارد.

کتائب القسام یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را به تصرف خود درآورد

 کتائب القسام روز یکشنبه (دیروز) با انتشار فیلمی اعلام کرد که یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی نوع «اسکای لارک ۲» را در حین جاسوسی در شهر بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه، به تصرف خود درآورده است. 

بنابر گزارش شبکه الجزیره، کتائب القسام روز شنبه نیز تصاویری از یک پهپاد دیگر را منتشر و اعلام کرد این پهپاد را در حین جاسوسی در غرب بیت حانون واقع در شمال نوار غزه، به تصرف خود درآورده است. 

روز جمعه نیز این گروه اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی را در حین جاسوسی در تل الزعتر واقع در شمال نوار غزه سرنگون کرده است. 

بمباران سنگین شهر خانیونس توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم

همزمان با ادامه نبرد زمینی رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست بویژه در شرق شهر خانیونس، جنگنده ها و واحدهای توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات شدید خود قرار دادند که در پی آن چندین فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

به گزارش رسانه های فلسطینی، در پی گلوله باران اطراف مسجد "بلال" در غرب شهر خانیونس توسط صهیونیست ها، تعدادی فلسطینی شهید و شمار دیگر زخمی شدند که تعدادی از آنها کودک هستند.

تعداد بازدید : 332

همزمان با حملات توپخانه ای اشغالگران به مناطق مختلف شهر خانیونس، درگیری های شدیدی در شرق و شمال این منطقه بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست درگرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف مسجد "ابو داوود" در اردوگاه "النصیرات" واقع در مرکز نوار غزه را نیز هدف حملات خود قرار داد.

شبکه خبری "المیادین" نیز از افزایش شمار شهدا در محله "قیزان رشوان" در جنوب شرق خانیونس خبر داد.

یک انفجار شدید هم منطقه مرکزی نوار غزه را لرزاند.

نظامیان صهیونیست همچنین مناطق "جبالیا البلد"و "التفاح" در شمال نوار غزه را هدف حملات توپخانه ای شدید و پی در پی خود قرار دادند.

همزمان گزارشگر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که نظامیان صهیونیست ۱۰ نفر از آوارگان فلسطینی اهل شهر غزه را که اصرار داشتند از جنوب نوار غزه به شمال این منطقه برگردند، به شهادت رساندند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
سران گروههای حماس وجهاداسلامی فلسطین وحزب الله لبنان وانصارالله یمن خیلی آدمهای خیلی خوبی هستند وهمانطورکه سعدی گفته عبادت جزخدمت خلق نیست اینها نیز کارشان صرفا خدمت به خلق الله درفلسطین ولبنان وسوریه وعنداللزوم جاهای دیگراست. مخاطبلن محترم توجه فرمایند کامنتهایشان غیراین مضمونی دیگرداشته باشد چاپ نمیشود. با تشکر فراوان ازسایت تابناک
تابی جون چرا مصاحبه سرگئی لاوروف وزیرخارجه پوتین را در مورد روابط خاص با اسرائیل واهداف وتاریخ مشترک!! با اسرائیل وتشبیه جنگ روسیه با اکراین به جنگ اسرائیل درغزه را منتشرنکردی؟
پربیننده ترین بخش تابناک ازبس پیامهارو حذف کرد وفقط تعدادی پیام تکراری منتشرکرد دیگه کسی رغبت کامنت گذاری دراین قسمت رو نداره
«رسانه‌های عبری به آسیب‌های روانی در میان سربازان ارتش رژیم صهیونیستی پرداختند.»

آسیب های روانی جنگ هم مثل جراحت های جسمی یک پدیده رایج بین نظامیان یا غیر نظامیانی است که جنگ را تجربه می کنند. بعضی کشورها این آسیب ها را شناسایی و معالجه می کنند و بعضی ها هم آن را کلاً ندیده می گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اسرائیل این آسیب‌ها را لیست می کند تا بعداز جنگ فاکتور گدایی را به کنگره آمریکا ارائه کند
چندتا نکته:
اسرائیلی ها دارن خودشون سربازی خودی رو میزنن.
هنوز از نوار غزه به سمت اسرائیل موشک شلیک میشه.
اسرائیل وحشتناک تلفاتش رفته بالا.
سربازان حماس به نظامیانی که برای انتقال مجروحانشون میان، شلیک نمیکنن. فیلمهاش هست. میتونید ببینید و قضاوت کنید.
حماس تانک و نفربر و بولدوزر میزنه، اسرائیل زن و بچه و پیر و جوون.
در آخر: نتانیاهو مثل خر تو گِل گیر کرده و حماس از قبلش هم قدرتمندتر شده.
زنده باد مقاومت، زنده باد حماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مهم ترین نکته را ننوشتی: ساعت چند از خواب پریدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
،خوشحالمان کردی، دوست من. با این فرمان که می روی اسرائیل سه ماه آینده را نخواهد دید و آمریکا سه سال آینده را.
Matsuri
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به اون دوتا دوست عزیز ۱۵:۲۴ و ۱۵:۴۹
به جای جواب منطقی دادن فقط چرند تحویل آدم می‌دین. معلوم کی هستین و چکاره این. میشناسمتون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
نامرده کسی که حرف از آتش بس بزنه!حماس داره اسراییل را محو میکنه،بذارید کارشو انجام بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دقیقا
آبودان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آقای متصوری. خوب چی بگن بندهای خدا راست میگه دیگه اینم تحلیله. تازه من فکر کنم از خواب که پرید هیچ تب خال هم زده.هههههههههه.
حدود ده درصد مبادلات دریایی اسرائیل از طریق بندر ایلات و نود درصد از طریق دریای مدیترانه انجام می شد که با بسته شدن دریای سرخ طبیعتاً فعالیت بندر ایلات متوقف شده است.

اگر مقاومت عراق قصد دارد واقعاً به اسرائیل ضربه بزند بهتر است به بندرهای فعال حمله کند وگرنه این شبهه به وجود می آید که آنها هم مثل حوثی ها صرفاً می خواهند که از نمد غزه برای خود کلاهی بدوزند.
علی کریمی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چقدر میپرسی؟؟غرب،کنار فرزندان و نوه های مسئولین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آمریکا خواهرش زندان
بالاخره متوجه نشدیم: در جریان آتش بس موقتی که برقرار شد اسرائیل به دلیل این که «به اهداف خود نرسیده بود به مذاکره با مقاومت روی آورد» یا اینکه، یک سطر بعد، « زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات» شد.

نمی شود که همزمان هم مذاکره نشانه ضعف باشد و هم شکست مذاکرات علامت زیاده خواهی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تو شاید هیچوقت متوجه نشوی! درخواست اتش بس بخاطر غیر نظامیان است . اسرائیل هواپیما را کنار بگذارد حماس تا اخر با ان میجنگد و نیاز به اتش بس هم نیست
هنیه تو قطره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خواهر علی کریمی زندانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مثل اینکه بگی چرا پوتین تو کرملینه هنیه رییس دقتر سیاسی

هست خداییش الان بزن نت ببین چقدر از اهل و فامیلش
شهید شدن من جمله نوه پزشکش ....
منصف باشیم اگر حامی نیستیم
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی