بازدید 22862

نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲

افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان در حالی قرار است اعمال شود که برخی از فعالان در این حوزه می‌گویند این میزان افزایش حقوق با تورم موجود در جامعه تناسب ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 30 December 2023

 به گزارش  تابناک به نقل از اقتصاد آنلاین، با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲، بحث در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران داغ شده است. حقوق کارمندان در سال جاری ۲۰ درصد و در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده بود و با توجه به تورم موجود، کارمندان انتظار دارند حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۳ به میزان بیشتری افزایش یابد.
 

 با پایان یافتن بحث‌های پرحاشیه در خصوص افزایش مجدد حقوق کارمندان و کارگران در سال جاری، حالا بحث افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۳ آغاز شده است. در شروع فصل پاییز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده افزایش علی الحساب ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت را در دستور کار قرار داده است. با این حال مدتی بعد داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد میانگین افزایش حقوق کارمندان ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد است که به‌صورت پلکانی اعمال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده کارمندانی که درآمدشان در سطوح بالاتری است افزایش حقوق کمتری خواهند داشت و کارمندانی که حقوق کمتری دارند نیز درصد افزایش حقوقشان بیشتر خواهد بود.

این در حالی است که محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در واکنش به تعیین افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده، می‌گوید: پیش‌بینی من آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی در پیشنهاد دولت اعمال کنند تا میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده، حداقل به ۲۰ درصد برسد.

نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲
دبیر کمیسیون تلفیقی برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۱۸ درصد افزایش می‌یابد، توضیحاتی ارائه نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال جاری ارائه کرد.

محمدرضا دشتی‌اردکانی گفت: در تبصره ۱۳ لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان متوسط ۱۸ درصد و ضریب حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و تمام صندوق‌های بازنشستگی کشور و لشکری ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گفته نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی کسانی که حقوق بالایی دارند این افزایش از ۱۸ درصد بیشتر نخواهد بود و کسانی که حقوق کمتری دارند احتمالا افزایش حقوق آنان از ۱۸ درصد بیشتر باشد.

دشتی با بیان این‌که تأکید کرد که این پیشنهاد نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال آینده هنوز در لایحه مشخص نشده و مجلس با کلیات بودجه مخالفت کرده است، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه برای بازنشستگان افزایش ۴۰ درصدی حقوق در سال آینده دیده شده که در لایحه دولت فقط ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

افزایش ۱۸ درصدی حقوق‌ها کارمندان را راضی می‌کند؟
افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان در حالی قرار است اعمال شود که برخی از فعالان در این حوزه می‌گویند این میزان افزایش حقوق با تورم موجود در جامعه تناسب ندارد.

رئیس کمیته مزد شورای عالی کار می‌گوید: در صورتی که تلاش بر این است دستمزد کارگران به حقوق کارمندان گره زده شود، از نمایندگان مجلس می‌خواهیم درصد حقوق کارمندان برای سال آینده را به اندازه تورم افزایش دهند تا این افزایش شامل حال کارگران نیز شود.

محسن باقری عنوان می‌کند: در بحث دستمزد غیر از افزایشی که سال گذشته اعمال شد و درصد اندکی بود معتقدم اگر همان سبد معیشت سال گذشته را مبنا قرار دهیم حدود ۲۴ درصد تورم امسال به آن خورده است.

رئیس کمیته مزد شورای عالی کار بیان می‌کند: در ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص حقوق کارمندان گفته شده به اندازه تورم افزایش داده شود، ولی در ماده ۴۱ قانون کار عنوان شده با توجه به تورم دستمزد سالیانه تعیین شود. ما امسال مبنا را بر دفاع از حقوق کارکنان دولت می‌گذاریم که شامل حقوق و دستمزد کارگران هم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۸
رئیسی وقتی رئیس قوه قضائیه بود ، مدام دم از افزایش حقوق حقوق بگیران قوه قضائیه میزد و عامل عدم افزایش حقوقو دولت روحانی اعلام میکرد . بعدا دولت خودش خیلی راحت افزایش حقوقارو رد کرد
اگه کارمند غرب زده باشه باید اخراجش کنید نه افزایش حقوق نیروهای اطلاعاتی چیکار میکنن؟ خیلی شل گرفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
شرق گدا بود چی؟
خودشون رو مسخره کردن.انگار افزایش حقوق فقط برای تامین اقلام خوراکیه!آقاین مسئول تا بحال لاستیک خودرو در پنچرگیری انجام دادی یا برای تعمیر آیفون خونه ات تعمیر کار آوردی؟خیر هیچ کدوم از این کارها را انجام ندادی. جماعت کارمند بویژه نیروهای مسلح قادر به تامین زندگی شان نیستن و این روزگاران بهشون سخت میگذره.حداقل در آمد مشاغل آزاد در ماه بیش از پنجاه میلیون تومان است
بالاخره باید اون 4 میلیارد چای دبش را از جیب مردم تامین کنند.
با همین دست فرمون بریم جلو... هیچ چی ولش کن اصلا.. بریم چای دبش بخوریم
افزایش دستمزد کار نادرستی است چون افزایش قیمت ها و گرانی همراه دارد و وضع مردم بدتر می شود چون هیچ وقت دستمزد ها در حد نرخ تورم افزایش نمی یابد
دولت ناکارآمد
زیاده بابا پول خفمون میکنه ... 18 درصد !!! با این همه پول چه کنیم ؟
در هیچ سالی افزایش حقوق با تورم تناسب نداشته است و این چیز جدیدی نیست. همچنین لازم نیست فعالان این حوزه بگویند. از رئیس جمهور تا حقوق بگیر میدانند.
ولی برای قشر محروم حقوق بگیر همینه که هست
نمایندگان محترم فقط قیمت یک کالا را مثال بزنند که در مدت یک سال کمتر از 18 درصد بیشتر شده باشد.
دولت محروم ساز خودش سالی چند بار همه چی رو گرون میکنه بعد به اضافه حقوق که میرسه اینجوری حساب کتاب میکنه
ببخشید آقای دشتی اردکانی چیزی در خصوص میزان افزایش حقوق نمایندگان زحمت کش و مستضعف مجلس بیان نفرموده اند؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ایول
با توجه به نرخ رسمی تورم باید عنوان و متن خبر را تغییر بدهید و بنویسید میزان کاهش قدرت خرید کارمندان در سال آینده!!
کارمندی که عمر گرانبهای خود را صرف خدمت به ملت و دولت می کند...سزاوار بالاترین حقوق و در آمد است...همین کارمند وقتی در حین کار گرفتار بیماری صعب العلاج می شود باید مجانی درمان و مداوا شود...که نمی شود...اول هزینه عمل را می گیرند بعد عمل می کنند..هیچ جای دنیا اینجور نیست...پس کمی مدارا کنید با قشر کارکنان دولت
کمتر از 40 درصد افزایش حقوق تورم زاست بیشتر از 40 درصد نرماله.یک بار امتحان نمی کنند اگر افزایشات حقوق ها بیش از تورم باشه باعث رونق بازار و افزایش مقدار پول در کشور و تولید بیشتر و چرخش بیشتر پول وسود آوری بیشتر خواهد شد. انبساطی فکر کنید.
این افزایش18درصدی جبران افزایش اجاره مسکن را نمیکند.افزایش کالاهای دیگه رو کارمند و کارگر برای جبران باید بره گدایی بکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست