بازدید 7526

رئیس‌جمهور آرژانتین عضویت در بریکس را رد کرد

رئیس‌جمهوری آرژانتین از اقدام برای پیوستن به پیمان اقتصادی بریکس عقب کشید.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 29 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، «خاویر میلی»، رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین امروز (جمعه) در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» و «شی جینپینگ»، همتایان روس و چینی خود به صورت رسمی اعلام کرد که قصد عضویت در گروه بریکس را ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میلی چندین روز قبل این نامه را به رهبران روسیه و چین ارسال کرده و همچنین رهبران آفریقای جنوبی، برزیل و هند را نیز از تصمیم خود مطلع کرده بود.

خاویر میلی ۵۳ ساله، سیاستمدار راست افراطی آرژانتینی است که به «ترامپ آرژانتینی» معروف است. او چهره‌ای پوپولیست و انزواگرا (پروتکشنیست) است که دارای عقاید و ایده‌های جنجالی، چون جایگزینی دلار با پول ملی (پزو)، فروش آزادانه اسلحه و فروش قانونی اعضای حیاتی بدن بوده و در رقابت‌های انتخاباتی کشورش با نمایش عملکردی بهتر از انتظارات، ۵۶ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

گروه بریکس که متشکل از بزرگ‌ترین اقتصادهای درحال‌توسعه جهان - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست امسال خود را در اوایل شهریور در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی، مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار