بازدید 2342

۲ موشک جدید ‌در نیروی زمینی ارتش رونمایی می‌شود

‌فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو موشک زمین‌پایه و هوا‌پایه جدید تا پایان سال در نیروی زمینی ارتش ‌رونمایی می‌شود که در ادامه توسعه یگان موشکی و افزایش توان موشکی خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 27 December 2023

 

به گزارش  تابناک به نقل از فارس ، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، ‌فرمانده نیروی زمینی ارتش روز چهارشنبه در بازدید از گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی ارتش در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای حوزه علمی، نظامی و تسلیحاتی این گروه قرار گرفت.

‌فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه این بازدید اظهار داشت: ما در نیروی زمینی برای تداوم آمادگی‌های رزمی و نهادینه‌سازی آمادگی‌های رزمی بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب اصل بر خودکفایی با نگاه به داخل گذاشته‌ایم و در مسیر خودکفایی، طراحی و تولید انواع تسلیحات ۲۳ رسته دفاعی دارد که در این ۲۳ رسته بتوانیم به خو‌دکفایی پایداری برسیم تا پاسخگو‌ی تمام نیازهای امنیتی و دفاعی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر طرح لبیک دو را داریم که با تصویب امام خامنه‌ای و  پیگیری ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش ‌این طرح در مسیر خودکفایی و بومی‌سازی توفیقات خوبی داشتیم، تصریح کرد: در مسیر ارتقاء توان رزم و آمادگی برای دفاع از کشور توسعه یگان‌های موشکی را داریم و از همین مبداء پنج گروه موشکی را جدا می‌کنیم و به پنج نقطه حساس کشور مستقر خواهیم کرد.

‌فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز در نیروی زمینی ارتش به انواع موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و دقیق‌زن با قابلیت اتوماسیون مجهز شده ‌تا به هر تهدید دشمن در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: دو نوع موشک زمین‌پایه و هوا‌پایه جدید تا پایان سال در نیروی زمینی ارتش ‌رونمایی می‌شود که در ادامه توسعه یگان موشکی و افزایش توان موشکی خواهد بود.

وی در بیان جزئیات مشخصات موشک‌های جدید ارتش جمهوری اسلامی  گفت: یک موشک هواپایه داریم که از روی بالگرد و انواع هواپیماها قابل شلیک را داشته و ‌موشک زمین پایه در برد تاکتیکی مورد نظر نیروی زمینی تعریف شده است.

امیر حیدری با بیان اینکه در نیروی زمین ارتش چهار ویژگی "دور‌زن، نقطه‌زن، ‌هوشمند و قابلیت‌ هم‌افزایی" را برای تولید تسلیحات ‌تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت:‌ از سال ۱۴۰۰ تمامی تولیدات مبتنی بر این چهار ویژگی بوده و اگر برخوردار نیستند با کمک دانشمندان نیروی زمینی به این قابلیت می‌رسانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی