بازدید 17440
ششصد و پنجاه و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادی ارتش اوکراین به پایتخت روسیه/هشدار روسیه درباره الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا

ششصد و پنجاه و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 22 December 2023

حمله پهپادی ارتش اوکراین به پایتخت روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و پنجاه و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین تحریم واردات از روسیه را یک سال دیگر تمدید کرد
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۰۱:۴۳

تاراس ملنیچوک نماینده دولت اوکراین در پارلمان گفت که کابینه این کشور روز جمعه ممنوعیت واردات کالاهای روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید کرد.

 ممنوعیت ورود کالاهای روسیه به اوکراین در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد و تاکنون چندین بار تمدید شده است.

این محدودیت شامل واردات گوشت قرمز، ماهی، قهوه، چای، شکلات، غذای کودک، غذای حیوانات خانگی، مشروبات الکلی، سیگار، خودروهای موتوری، کود و محصولات کشاورزی است.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کی‌یف هر نوع تجارتی را با روسیه ممنوع کرد. اما انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین مشمول این ممنوعیت نشد.

شرکت نفت‌وگاز اوکراین و گازپروم روسیه در اواخر ۲۰۱۹ قراردادی پنج‌ساله برای ترانزیت انرژی روسیه امضا کردند.

به رغم ادامه جنگ، اوکراین اجازه داده است که گاز روسیه از خاک این کشور به اتریش، اسلواکی، ایتالیا و مجارستان ترانزیت شود.

قصد بایدن برای بالا بردن اختیارات تحریمی آمریکا علیه روسیه
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۲۰:۵۸

یک مقام آمریکایی مدعی شد که رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با هدف بالا بردن اختیارات تحریمی دولت این کشور علیه روسیه با تمرکز بر اعمال تحریم‌های ثانویه علیه نهادهای مالی تسهیل‌کننده تبادلات صنایع دفاعی آن، یک فرمان اجرایی جدید امضا کند.

 یک مقام ارشد آمریکایی گفت که جو بایدن رییس جمهوری این کشور یک فرمان اجرایی جدید برای بالا بردن اختیارات تحریمی دولت در قبال روسیه صادر خواهد کرد که تمرکز آن بر بانک‌های تسهیل‌کننده تبادلات بانکی صنایع نظامی روسیه با وجود جنگ اوکراین خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک از قول این مقام آمریکایی نوشت: رییس جمهور بایدن قصد دارد یک فرمان اجرایی جدید را امضا کند که اختیارات تحریمی آمریکا را علیه روسیه بالا می‌برد و تمرکز آن بر تسهیل‌کنندگان مالی جنگ روسیه است. این اقدام گام مهمی در مختل کردن حمایت‌ها از بخش دفاعی روسیه و تلاش‌های آن برای بالا بردن ظرفیت و توانمندی‌های نظامی است.
به گفته او، این فرمان اجرایی جدید ابزاری برای اعمال فشار بر آن دسته از نهادهای مالی فراهم می‌کند که با صنایع نظامی روسیه کار می‌کنند یا به تامین و تسهیل مالی فعالیت‌های آن می‌پردازند.
خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که این مقام ارشد آمریکایی گفت آمریکا تدبیر جدیدی برای اعمال تحریم‌های ثانویه علیه نهادهای مالی مرتبط با صنایع مالی روسیه ارائه کرده است و هدف آن از بین امکان تولید تسلیحات روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.
او گفت: تقریبا هر بانکی در جهان که با دو گزینه فروش میزان نسبتا کمی سلاح به صنایع نظامی روسیه و متصل بودن به نظام مالی آمریکا روبه‌رو باشد، در نهایت، متصل بودن به نظام مالی آمریکا را انتخاب خواهند کرد، چراکه اقتصاد ما بزرگ‌تر است و ارز رایج ما در سراسر جهان استفاده می‌شود. اساسا، افراد این خطر را نمی‌کنند.
در ادامه، این مقام ارشد بیان کرد که مذاکرات آمریکا با متحدانش درباره تلاش برای مصادره دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه ادامه دارد اما فعلا اطلاعات جدیدی برای اعلام در این زمینه وجود ندارد.

به گفته او، دولت بایدن در هفته‌های آتی با بانک‌های آمریکایی و اروپایی درباره حدود این فرمان اجرایی جدید گفت‌وگو خواهد کرد.

در همین راستا، نیویورک تایمز روز گذشته از قول منابعی مطلع گزارش کرد که کاخ سفید مذاکرات فوری با متحدانش را درباره دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها برای کمک به اوکراین آغاز کرده است.

کشورهای غربی در حال حاضر با موافقت برای بسته‌های کمکی جدید به کی‌یف دچار چالش شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز از قول منابع آمریکایی و اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: دولت آمریکا، بی سر و صدا، در حال حمایت از درخواست استفاده از بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی مسدود شده روسیه توسط کشورهای غربی است.

این منابع مطلع همچنین اعلام کردند، برخی از مقام‌های آمریکایی نگران هستند که چنین اقدامی باعث تضعیف اعتبار آمریکا به عنوان یک مرکز مالی بزرگ شود.

روسیه گفته است هرگونه اقدامی توسط غرب برای مصادره اموال بلوکه‌شده آن نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

هشدار روسیه درباره الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۲۰:۵۳

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا سیستم داخلی این اتحادیه را تضعیف کرده و باعث فروپاشی آن می‌شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به تصمیم بروکسل در آغاز مذاکرات الحاق کی‌یف گفت: استقبال از کشوری مانند اوکراین در اتحادیه اروپا، صرف نظر از مشکلات ارضی آن، کل سیستم اتحادیه اروپا را تضعیف خواهد کرد. این باری خواهد بود که اتحادیه اروپا به سادگی نمی‌تواند آن را بلند کند و همین مساله باعث فروپاشی اتحادیه اروپا می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان روز پنجشنبه از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا نخست اندازه و جمعیت کنونی اوکراین را مشخص کنند و این مساله را مطرح کرد که آیا بروکسل مایل است کی‌یف را همراه با مناطق تحت کنترل روسیه و ارتش این کشور مستقر در این مناطق بپذیرد یا خیر.

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات اوربان همچنین گفت، مناطق جدید از روسیه جدایی ناپذیرند و ادعای مالکیت آنها پیامدهایی در پی خواهد داشت.

حمله پهپادی ارتش اوکراین به پایتخت روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز از خنثی‌سازی حمله تروریستی به مسکو با منهدم کردن پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه، امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه مسکو منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه مسکو خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: کی یف بار دیگر تلاش کرد خاک روسیه را هدف حمله پهپادی قرار دهد. پهپاد اوکراینی بر فراز منطقه مسکو منهدم شد. این رویداد ساعت ۱۴:۴۰ امروز (به وقت مسکو) رخ داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این حمله پهپادی خسارتی برجای نگذاشت.

وزارت دفاع روسیه چندی پیش هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، یک پهپاد ارتش کی‌ یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرده است.

پنتاگون منافع نظامی آمریکا از کمک به اوکراین را فاش کرد

شب گذشته، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که تخصیص بودجه اضافی به اوکراین، می‌تواند به ایالات متحده کمک کند تا ذخایر تسلیحاتی خود را دوباره پر کند. به گفته وی، واشنگتن در نظر دارد به جستجوی روزنه‌هایی برای تکمیل زرادخانه‌های تسلیحاتی ایالات متحده ادامه دهد.

وی در یک نشست خبری گفت: البته تصویب بودجه اضافی برای حمایت از اوکراین به ما کمک خواهد کرد تا این ذخایر تسلیحاتی را دوباره پر کنیم، اما ما به انجام هر کاری که لازم باشد برای اطمینان از اینکه آمادگی رزمی ما در سطح مناسب می‌ماند ادامه خواهیم داد.

همانطور که رایدر اشاره کرد، ایالات متحده حدود یک میلیارد دلار برای کمک به اوکراین در اختیار دارد. به گفته وی، واشنگتن قصد دارد آنها را تا پایان سال اختصاص دهد. وی با اشاره به اینکه پس از آن، بودجه ایالات متحده برای ارائه کمک نظامی به کی‌یف تمام خواهد شد، تاکید کرد که در این راستا به حمایت کنگره آمریکا نیاز است.

سرگرد رایدر همچنین یادآور شد، صحبت بر سر یک درگیری "پیچیده و بسیار پرتنش" است که نیازمند حمایت مالی و نظامی مستمر است.

کاخ سفید: صحبت در مورد استفاده از دارایی‌های روسیه برای اوکراین زودهنگام است

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید اعلام کرد، هنوز خیلی زود است که در مورد امکان استفاده از دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین صحبت کنیم.

او در جریان یک نشست خبری و در پاسخ به این که آیا واشنگتن در حال بررسی امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای حمایت از اوکراین است، گفت: «هنوز برای صحبت درباره روی آوردن به این کار بسیار زود است.» علاوه بر این، کربی گفت که دولت ایالات متحده همچنان منتظر است تا کنگره آمریکا درخواست دولت جو بایدن برای تخصیص پول اضافی به کی‌یف را تایید کند.

پیشنهاد جدید آمریکا برای مبادله زندانیان با روسیه 

 هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید فاش کرد که ایالات متحده در حال بررسی امکان ارائه پیشنهاد جدیدی به روسیه برای تبادل زندانیان بین دو کشور است.

جان کربی در نشست خبری خود گفت: «ما سخت کار می‌کنیم تا احتمالاً پیشنهاد دیگری ارائه دهیم که در آزاد سازی آمریکایی‌های زندانی شده در روسیه موفق‌تر باشد.»

کربی همچنین اشاره کرد که واشنگتن در پی درخواست پل ویلان برای دسترسی کنسولی تلاش خواهد کرد و همچنین در حال مذاکره با مسکو برای بازگرداندن وی به ایالات متحده است. به گفته وی، طی چند روز گذشته ایالات متحده "پیشنهاد جدی" را در مورد موضوع مبادله احتمالی ویلان ارائه نمود، اما ظاهرا طرف روسی آن را رد کرده است.

سکوت واشنگتن درباره امکان ارسال سلاح به کی‌یف از ذخایر داخلی

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در نشست مطبوعاتی شب گذشته خود توضیح نداد که آیا ایالات متحده در حال بررسی ارسال تسلیحات به اوکراین از ذخایر نظامی خود بدون امکان پر کردن آنهاست یا خیر. او گفت: ما به صراحت اعلام کردیم که آخرین بسته کمکی وجود دارد که می‌توانیم آن را به اوکراین منتقل کنیم.

ژان پیر یادآور شد که یکی از دلایل درخواست کمک‌های بیشتر این واقعیت است که دولت ایالات متحده "در حال تمام شدن بودجه لازم برای حمایت از مردم اوکراین است. اخیرا بسته‌های کمکی برای کی‌یف که توسط واشنگتن تخصیص داده شده، کوچک و کوچکتر شده است. سخنگوی کاخ سفید افزود که این دلیل درخواست بودجه مضاعف است.

نظامی سابق آمریکایی: هر آنچه واشنگتن در مورد اوکراین پیش بینی کرده بود شکست خورده است

داگلاس مک گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور سابق رئیس پنتاگون در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) به این واقعیت اشاره کرد که همه آنچه واشنگتن در مورد کی‌یف پیش بینی کرده بود، اکنون شکست خورده و در این رابطه ایالات متحده در مقابل چشم تمام دنیا ضعیف به نظر می‌رسد.

مک گرگور همچنین با اشاره به اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای در کنار هم قرار دادن دو جمله منسجم با مشکل مواجه است، تاکید کرد: «احمق‌ها، باید در درگیری در اوکراین صلح کنید؛ تنها راه این است.»

تاکتیک‌های باج خواهی زلنسکی در واشنگتن علیه او بازی کرد

شبکه خبری NBC آمریکا در گزارشی یادآور شد، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، زمانی که تصمیم گرفت از تاکتیک‌های باج خواهی متعارف خود در سفر ماه دسامبر به ایالات متحده استفاده کند، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده و شکست خورد.

کارشناسان در این گزارش گفتند: «در هفته‌های اولیه درگیری اوکراین، زلنسکی به دلیل تلاش‌های پیگیرانه برای جلب جهان به طرف کشورش تحسین شد، ولی گویا محبوبیت او با شروع خستگی از درگیری در کشورهای غربی و ادامه برخوردهایش با شرکای غربی، در حال محو شدن است.»

علاوه بر این، یادآوری می‌شود که خود زلنسکی در از دست دادن علاقه واشنگتن به کی‌یف مقصر است و «توسل او به تاکتیک اشاره دائمی به تعهد اخلاقی متحدان برای کمک به اوکراین» دارد.

کارشناسان معتقدند که زلنسکی در سفر اخیر خود به ایالات متحده می‌خواست ثابت کند، همه تلاش خود را برای ارائه کمک نظامی انجام داده است. رئیس‌ جمهور اوکراین در واشنگتن و پیش از مذاکره با جو بایدن، با نمایندگان شرکت‌های دفاعی آمریکایی دیدار کرده و از آنها مشاوره خواست.

وزارت دفاع فرانسه به خلبانان نیروهای مسلح اوکراین آموزش می‌دهد

روز گذشته، روزنامه فیگارو در گزارشی نوشت که وزارت دفاع فرانسه آمادگی خود را برای ارائه آموزش‌های اولیه به خلبانان نظامی اوکراینی قبل از ادامه آموزش در سایر کشورها اعلام کرده است. 

در بیانیه این وزارتخانه اشاره شده که اگر ارتش اوکراین به طرح آموزشی کلاسیک فرانسوی پایبند باشد، باید آموزش‌های اولیه تئوری و عملی را در یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی این کشور ـ که مرکز آموزش اولیه هوانوردی نظامی در آن قرار دارد ـ بگذرانند.

به نوشته فیگارو، فرانسه به ارائه آموزش‌های اولیه برای خلبانان خارجی عادت کرده و قبلاً هم این کار را برای بلژیکی‌ها و سنگاپوری‌ها انجام داده است.

این روزنامه یادآور شد که آموزش خلبانان اوکراینی برای F-16 توسط کشورهای ناتو در ژوئن 2023 آغاز شده است.

کی‌یف مسکو را به برهم زدن قرارداد تامین جنگنده برای اوکراین متهم کرد

ولادیسلاو بلباس، مدیر کل شرکت خودروهای زرهی اوکراین، در مصاحبه تلویزیونی یادآور شد که روسیه خرید هواپیماهای جنگنده اوکراین را در خارج از کشور مختل کرده است. به گفته وی، روسیه دایم از خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط کی‌یف در بازار جهانی جلوگیری می‌کند.

این مقام اوکراینی افزود: «نمونه‌های زیادی وجود دارد؛ در اینجا یکی از آنها را مثال می‌زنم. ما در کشوری در آن سوی کره زمین، جنگنده‌هایی یافته و شروع به مذاکره برای خرید آنها کردیم. فروشنده اعلام آمادگی می‌کند، ولی ناگهان یکی از اسناد مربوط به این قرارداد به دست روس‌ها می افتد و بلافاصله این توافق به هم خورده و طرف خارجی از این کار صرف نظر می‌کند.»

او  مدعی شد که دیپلمات‌های روسی «از این سند برای اعمال فشار بر مقامات خارجی استفاده کرده و آنها را مجبور می‌کنند به کی‌یف پاسخ رد داده و توافق را فسخ کنند.»

هفته گذشته کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیات نمایندگی روسیه در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، تاکید کرد که کشورهای غربی ممکن است پس از هشدار رسمی مسکو، نظریه اجازه دادن برای استفاده از پایگاه‌های هوایی ناتو به منظور پرواز جنگنده‌هایی با خلبانان اوکراینی را کنار بگذارند، برای اینکه طرف روسی با صراحت  آمادگی خود برای پاسخ به چنین اقدامی را اعلام کرده است.

طرح  ۵۰ میلیون یورویی فنلاند برای بازسازی اوکراین 

فنلاند طرحی را برای بازسازی اوکراین برای سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۶ به ارزش ۵۰ میلیون یورو ارائه کرده و این موضوع در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه فنلاند مشخص شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد، فنلاند تا زمانی که لازم باشد به حمایت بی دریغ از اوکراین ادامه خواهد داد. همانطور که مشخص شد، حمایت از طریق ایجاد و بهبود شرایط برای فعالیت شرکت‌های فنلاندی در خاک اوکراین انجام خواهد شد.

 

اتحادیه اروپا آخرین قسط سال به مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو را به اوکراین منتقل کرد

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا  اعلام کرد که اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۲۱ دسامبر آخرین قسط کمک مالی خود برای سال ۲۰۲۳ را به اوکراین انتقال داد که مبلغ آن ۱.۵ میلیارد یورو بود.

او در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: امروز ما ۱.۵ میلیارد یورو نهایی از بسته کمکی ۱۸ میلیارد یورویی خود را به اوکراین می‌پردازیم. اکنون ضروری است، برای ادامه دادن به اوکراین برای بازسازی، بازسازی و اصلاحات لازم به توافق جدیدی دست یابیم.

علاوه بر این، رئیس کمیسیون اروپا افزود که کشور‌های اروپایی در کنار همسایه، دوست و عضو آینده خود خواهند ایستاد.

 

اوربان: اتحادیه اروپا  نباید کشوری در حال جنگ را به عضویت دعوت کند

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان توصیه کرد که بروکسل باید مطمئن شود، اتحادیه اروپا با توجه به وضعیت فعلی این کشور، آماده پذیرش اوکراین به اتحادیه خواهد بود. وی این موضوع را روز پنجشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی بیان کرد و گفت: «تصمیم درباره مذاکرات درباره الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا  آسیب زیادی خواهد داشت. ما [اتحادیه اروپا] آماده نیستیم. آمار فعلی درباره جمعیت اوکراین را نمی‌دانیم.»

اوربان تاکید کرد که مشکلات جدی اوکراین در زمینه‌های مختلف، در صورت تبدیل شدن این کشور به عضو جدید اتحادیه اروپا، مانع از توسعه بیشتر اتحادیه اروپا خواهد شد. وی توضیح داد: «صحبت بر سر کشوری [اوکراین] است که ارتش روسیه مناطقی از خاک  آن را تصرف کرده و در آنجا مستقر هستند. آیا ما مناطق الحاق شده به روسیه را نیز در اتحادیه اروپا خواهیم پذیرفت؟ وضعیت اوکراین بسیار پیچیده است.» 

اوربان روز چهارشنبه نیز گفت که اگر اوکراین در اتحادیه اروپا پذیرفته شود، اقتصاد اتحادیه اروپا درهم شکسته خواهد شد.

مجارستان نمی‌خواهد مرز مشترکی با روسیه داشته باشد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین تاکید کرد که این کشور نباید مرز مشترکی با فدراسیون روسیه داشته باشد. وی در پاسخ به سوالی در مورد مرزهای همسایه اوکراین در آینده، تاکید کرد: مجارستان معتقد است، به نفع کشور خواهد بود که همیشه چیزی بین کشور ما و روسیه باشد و مرز مشترکی در کار نباشد.

اوربان از اتحادیه اروپا دعوت کرد، پنج سال از کمک به کی‌یف خودداری کند

رئیس جمهور مجارستان اعلام کرد که بوداپست پیشنهاد می‌کند، اتحادیه اروپا تا پنج سال آینده از کمک به اوکراین خودداری کند. 

ویکتور اوربان یادآور شد، ۵۰ میلیارد یورویی که اتحادیه اروپا قرار است به کی‌یف منتقل کند، اصلاٌ وجود ندارد و کمیسیون اروپا قرار است این پول را با استقراض دریافت کرده و بعد آن را از طریق بودجه اتحادیه تخصیص دهد.

اوربان افزود: صحبت بر سر ۵۰ میلیارد یورو پول است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا باید دوباره برای این حمایت جدید وام بگیرد. ما نمی‌توانیم زیر بار عواقب مالی و اقتصادی یک تصمیم نادرست در مورد مذاکرات الحاق اوکراین باشیم؛ بگذارید کسانی که این تصمیم بد را گرفته‌اند تاوان آن را بدهند.

وی افزود، موضع مجارستان این است که این بودجه به مدت پنج سال تامین نشود. مجارستان همیشه هنگامی که منافع ملی ما تحت تاثیر قرار گیرد، از ترمز دستی استفاده خواهد کرد. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۵
پوتین و روسیه شعبه دوم هیتلر و آلمان نازی هستند
اگر قدرت نظامی آمریکا نبود پوتین نه فقط اوکراین بلکه تمام اروپا رو ضمیمه خاکش میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ولی هیتلر آدم بدی نبود
با شوروی کمونیست و انگلیسی های فاسد آلوده می‌جنگید
این وسط یه تعداد صهیونیست کثیف آلوده رو هم سرکوب کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
در اینکه پوتین چیه یک مسأله این و اینکه دلیل این جنگ چه بود مسأله دیکر این اتفاقا روسیه جلوی توسعه طلبی آمریکا شروع به جنگ کرده است مقداری مطالعه شود خوب است
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
موشک ها و بمب های روسیه فقط مراکز نظامی و حکومتی اکراینو میزنه بعد یه عده امثال ویولن پوتینو جنایتکار خطاب میکنن
بعد بمب های آمریکا روی سر کودکان و زنان فلسطین و
یمن می باره میگن آمریکا عشقه و حافظ جان مردم
واقعا کدوم نادانی حرف شما ها رو قبول میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
حرف مردم ما
پوتین اعدام باید گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
روسیه برای باجگیری بیشتر از ایران بنفع امارات موضع می گیرد
اشتباه از سیاست خارجی خود ما است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
باهات موافقم پوتین مراکز نظامی را می زنه چون اپارتمانهای که تخریب میشه به حساب ایران نوشته می شه
اگر امریکا جای می نشست که زیرش اب بره امریکا نمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ماهایی که تا دیروز پوتین پوتین میکردیم با این وضعی که پیش امده دیگه باید متوجه شده باشیم که چه ابی در هاون کوبیدیم و چه کلاه گشادی بسرمون رفته
پوتین ایران را فقط یک ورق میدونه و اصلا بحسابش نمیاره
ملت ما پسرحاجی هستند و گذشته درخشان داشته اند اقلا باید دوست و دشمنو بشناسن
روسها هیچ شخصیتی ندارن
درجریان برجام ایران بزرگترین اشتباه را درمورد روسهای ناتو و بی عاطفه مرتکب شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دشمن ، دشمن ما دوست ماست ! این یک واقعیت در دنیای سیاست است ! شما فعلا باید نگران توطئه و طرح های توسعه طلبانه آمریکا و نوکر منطقه ای آن یعنی صهیونیستها علیه ایران باشید تحلیل مسائل روسیه حالا باشد برای بعد !!!
اوکراین مهره نیم سوخته برای غرب و ناتو است.
امروز تمام غرب در حمایت از غده سرطانی یعنی اسرائیل به میدان آمده است.
تا اینجا که سود ایران و روسيه و چین و زیان امپریالیسم جهانی بوده است.
جنگ فرسایشی روسیه و غرب نیز به سود ایران و چین است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
باباتودیگه کی هستی دانشمندبرترجهان دربیان مطالبی که هیچکس متوجه نمیشودحتی خودسراینده آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
همان روسیه و پوتین جنایتکار بدرد امثال تو می خورند که در مورد جزایر سه گانه بنفع امارات موضع گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
توهم نزن چون اون ۱۵ میلیون جهود کل دنیارو در اختیار دارن حتی روسیه و .....
احمد
| Norway |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
جناب ناشناس اگر غرب اجازه به اکرایین بدهد کل روسیه را زیر و رو می‌کند
با حمله های وحشیانه رژیم دیکتاتوری اوکراین به جمهوری روسیه دیگه نباید بازی بازی کرد باید حمله اتمی کرد به اوکراین بعدش هم حمله اتمی به واشینگتن و نیویورک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
جمهوری روسبه ؟ :-)
بگو دیکتاتوری روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آمریکا مادر پوتین رو میاره جلو چشاش
حمله اتمی ؟
خخخخخ
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
چشم اصغر آقاااا ..... ولی اول اونی که تو غزه زاییدین ر و بزرگش کنید تا بعد
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اصغر حتما خود پوتینه خخخخخخخهههههه
پوتین جانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
پوتین روانی
وضعیت امروز اوکراین همان آینده ایست که غربگداها در ایران می خواهد برای کشور رقم بزنند ، چنانچه کشور به فرض محال به دست غربگداها بیافته دقیقا وضع امروز اوکراین برای کشور ما پیش میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
با چند نفر که دوروبرتن نظرتو درمیان بگذار ببین که این یاوه ها را می تونه تحلیل کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اگه گدایی جلو غرب بده چرا باهاش مذاگره میکنی، چرا اون شرقت ۱۰۰۰ دلار نمیاد تو کشورت سرمایه گذاری کنه در خالی که مفتکی داری بهش نفت میدی
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بجز ایران و کره شمالی تمام کشورهای دنیا با امریکا مراودات سیاسی و تجاری دارند. کسی هم عووف نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
از منشی متخصص مغز وقت بگیر
فاجعه انتشار کلیپ جنگ سربازان اوکراینی در اسرائیل نشون داد که نوکر آمریکا بودن معناش چیه

درحالی که اوکراین پیرمردهای 60 ساله رو با زور به جبهه میفرسته سربازان جوان اوکراین برای خوشایند آمریکا در حال جنگ در فلسطین هستند

غربگداهای ایرانی هم عاشق این وضعیت هستن و اگر زمانی در ایران جنگ بشه مطمئن باشید که این غربگداها میرن برای امنیت آمریکا بجنگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
داری خواب دیشب رو برامون تعریف میکنی؟
آفرین ب رزمندگان دلیر،خداوند پشت و پناهیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اصلاً اوکراینی های کافر مشرک آلوده مرتد فاسد تروریست نوکر آمریکا مگر جایگاهی به غیر از آتش دوزخ دارند؟
اوکراین همزبان و همنژاد و ۴۰ سال پیش هموطن روسیه بوده. حساب کار دست ایران باشه.
روسیه متحد اصلی ماست و ما برای پایین کشیدن امریکا باید بهشون کمک کنیم و نیرو بفرستیم. #کمک_به_ارتش_پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بدو دوغتو بنوش، سر ملت رو درد نیار
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
حسین آقااین کشف بزرگ راخودت کردی یاازروی دست بغل دستیت نوشتی چون فکرنمیشد کسی جواب معمارابداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
چ کمک کنی چ نکنی
پوتین هیچ غلطی نمیتونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
چه جور متحد توعه که گفت ۳ تا جزیره مال اماراته
امان از حماقت
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
پوتین جانی رو چرا اینقدر بزرگش کردین چطور بهش اعتماد میکنید مگر نمی بینید که دو ساله نتونستید حتی از عهده ی اکراین بر بیاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دیگه چه کمکی باید به روسها بدهیم که شما راضی بشوید؟ پهباد که دادیم، چند روز پیش آقای لاوروف فرمودند که جزایر سه گانه را هم به امارات بدهید، لطفا خدمات دیگه ای که باید خدمت آقای پوتین بدهیم را لیست فرمایید تا انجام وظیفه نمائیم
اوکراین سه تا سوخوی ۳۴ رو در جنوب سرنگون کرده امروز همه جا نوشتن شما چرا خبر نمیدید
#کمک_به_ارتش_پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
#دادن_جزایر_سه_گانه_به_اعراب_به_دستور_ارباب_پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
این چجور ارتش درب و داغونیه که نیاز به کمک دیگران داره؟ مگه روسیه دومین ارتش قدرتمند دنیا نیست که قرار بود طی یک عملیات ویژه و در عرض یک هفته، سرزمین اوکراین رو تصرف بکنه؟
انشاالله که اوکراین پیروز میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
تا الان هم اوکراین پیروز میدان بوده و جز و ولز شرقگداها هم به همین علت است
یا رب مپسند گدا معتبر شود
گر معتبر شود از خدا بیخبررشود
ایول تابناک طرف اوکراین رو بگیر.
تا پوتین باشه دیگه اینجوری حرف مفت نزنه درباره جزایر سه‌گانه.
من خودم از غرب متنفرم ولی این پوتین خیلی دیگه پررو شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
پوتین را باید به جزیره ابوموسی ببریم و از دیرک پرچم سه رنگ ایران بعنوان دار استفاده کنیم و او را اعدام نماییم
پوتین همونجوری که هیچ غلطی درباره جزایر سه‌گانه نکرد.
درباره اوکراین هم خیلی نمیتونه کاری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
پوتین مثل .. از حمله به اوکراین پشیمان است
تابناک فک کنم مواضعت نسبت به روسیه عوض شده از وقتی دوباره ادعای جزایر سه‌گانه رو کرده که مال اماراته.
به روسیه پهپاد نفروشین به غلط کردن بیوفتن. پوتین بیاد تا تهران انگشت های رئیسی رو ببوسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
نه عزیزم، اشتباه می کنی. چند روز دیگه، دوباره تابناک فدایی روسیه میشه و از شکست های سنگین اوکراین در مقابل ارتش دلاور پوتین خواهد نوشت !! مگر یادتان نیست که پنج ماه پیش هم روسها با وقاحت تمام، از امارات در قبال جزایر ایرانی طرفداری کرده بودند؟
وزارت دفاع روسیه امروز از خنثی‌سازی حمله تروریستی به مسکو با منهدم کردن پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داد
جالبه روسیه به اکراین تجاوز کرده و تمام شهر های اکراین را نابود کرده به دفاع اوکراین میگه حمله تروریستی.خدایش خیلی رو‌ داره.
حالا هم طرفدار امارات شده در خصوص جزایر ایرانی .
پوتین جان تا سال ۲۰۳۰ تمام‌اتومبیل ها برقی میشوند و‌عربستان و امارات سوسمار هم برای خوردن گیرشان نمیاد.شما هم نیاز به سیفیجان ایران داری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
نگران فروش نفت عربستان و امارات برای خودرو های برقی نباش . اونها از همین الان هم دست به کار کنن برای اقتصاد بدون نفت و برعکس ایران دارن عمل میکنن حرف نمیزنن . همین الان هم امارات بدون فروش نفت دو برابر ایران درآمد از گردش گری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
تابناک عملا به سخنگوی تبلیغات ارتش روسیه تبدیل شده است
درود اوکراین
مثلث شوم اعراب و اسرائیل و روسیه علیه تمامیت ارضی ایران توسط پوتین و لاوروف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
خدا رو شکر امریکا تبرئه شد:)))
جزایر سه گانه را از دست ندید روسیه گم شه بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
روسیه غلط میکند راجع به جرایر ایران نظر بدهد
من خوشحالم میشوم از تحریم روسیه ایران دهها ساله از خیانت روسیه رنجهای بزرگی رو تحمل کرده یه نمونه بارز اینگه نیروگاه اتمی ایران بعد سی واندی سال هنوز نتیجه نگرفته میلیارها دلار به ایران خسارت وارد کرده
زلنسکی عزیز
مادر عالیجناب :-) پوتین رو به عزاش بشون .
داره از پشت به ایران خنجر میزنه
شعار مردم ما
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
روسیه آنقدر ضعیف شده است که حقیقتا حتی لایق شعار علیه آن کشور هم نمیباشد
از روسیه خیانتکار بر علیه ایران در دنیا پیدا نمیشه چقدر در مقابل این کشور ایران کوتاه میاد تمام بدبختی کشور ما خیانت روسیه است
ایران باید در مقابل ادعای روسیه در خصوص جزایر سه گانه رسما شبه جزیره کریمه رو سرزمین اوکراین اعلام کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
صد در صد موافقم چون کریمه واقعا هم جزو خاک اوکراین است
بعضی از حضرات که تا دیروز از روسیه حمایت می کردند یک شبه رنگ عوض کردند سیاست هرج و مرج یعنی همین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اینها هر روز رنگ عوض می کنند. یادش بخیر،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اگه پوتین ادامه بدده به این حرف هاش درباره جزایر سه‌گانه احتمالا تا چند وقت دیگه حتی با روسیه هم سرشاخ میشیم و فقط چین واسمون میمونه
من نمی دونم روسیه چه منافعی برایش دارد اینقدر بها به او می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مگر ندیدی که این بار، به رییسی ناهار دادند؟
خدا لعنت کند هر دو آمریکا وهم روسیه را هم آمریکا جنایتکار است وهم روسیه آب زیرکاه خیانتکار
رابطه با شرق وروسیه و چین و پیمانهای کذایی مانند بریکس و شانگهای که کوچکترین تغییری در وضع مردم ایران ایجاد نکردند بگذارید دم کوزه و آبش رو بخورید
نوع تیترها و اخبار تابناک در باره جنگ روسیه و اوکراین بسیار شبیه اخبار جنگ اسراییل و حماس است زیرا طوری می نویسد که انگار اسراییل شکست خورده و در حال عقب نشینی بسوی تل آویو است
درود بر اوکراین قهرمان به امید نابودی سرزمین ارباب پوتین زنده باد کریمه اوکراین
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی