بازدید 11890
فوتبال ایران جولانگاه متخلفان قلدر و طلبکار/ ناتوانی نهادهای قضایی و نظارتی ورزش

افشای دومین اتهام جعل علیه خطیر و استقلال در سکوت محض وزیرورزش و تاج/ با شکایت عضو هیات‌مدیره، پای سمیعی هم گیر است/ گردن‌کشی متخلفان تا کی ادامه دارد؟

پدیده تازه ورزش و فوتبال؛ مدیرانی متخلف که مقابل مقامات بالاتر و نهادهای نظارتی، صف‌آرایی کرده و با کلفت‌کردن صدای خود در پاسخ به خبرنگاران، علیه معدود مدیران سالم و افشاگر باقی‌مانده خط و نشان می‌کشند! شگرد تازه مفسدان در مرعوب ساختن هر کسی که بخواهد مانع فسادشان شود...
کد خبر: ۱۲۱۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 22 December 2023

فساد اداری و "جعل" در بالاترین سطح فوتبال ایران پیاپی فاش می‌شود و نهادهای قضایی فدراسیون فوتبال توانایی برخورد صریح و سریع با شکایات مستند را ندارند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعداز افشای جعل مدیران استقلال از سوی مقام ارشد فدراسیون فوتبال، و ارجاع پرونده به همراه مستندات آن به کمیته اخلاق که تنها با یک دستور موقت مبنی بر محرومیت ۲۰روزه مدیر درجه سه این باشگاه، فعلا ماست‌مالی شد، حالا ماجرا بیخ پیدا کرده و عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال هم علیه مدیرعامل آبی‌ها، دادخواستی در محاکم عمومی طرح کرده است؛ اتهام منتسب به علی خطیر هم واضح اعلام شده؛ جعل امضا و اثر انگشت!

به نظر می‌رسد فقدان جسارت و عزم لازم نزد قضات فوتبال برای برخورد بدون تعارف با سرمنشا تخلفات، و بازی با مهره های رده های پایین ، نوعی فرافکنی و باعث تقویت اقدامات غیرقانونی شود که حالا می‌بینیم چنین شده... 

خطیر اینبار می‌خواهد چه کسی را متهم کند؟ آیا باز هم انکار جعل و انداختن توپ به زمین عوامل پرسپولیسی و حمله به دبیرکل جای پاسخگویی درباره اتهام‌ها و اسناد، کارساز و کافی خواهد بود؟

افشای دومین اتهام جعل علیه خطیر و استقلال در سکوت محض وزیرورزش و تاج/ با شکایت عضو هیات‌مدیره، پای سمیعی هم گیر است/ گردن‌کشی متخلفان تا کی ادامه دارد؟

به این ترتیب تنها دو روز بعداز شاخ و شانه کشیدن علی خطیر برای مقامات ورزش و فدراسیون، و واکنش او از موضع طلبکار با صدای کلفت شده و دماغ پرباد، ثابت شده که در پرونده نخست هم پای شخص مدیرعامل جنجالی گیر است و نباید با دخیل کردن مهره‌های کوچک‌تر آدرس غلط داد.

هنوز پاسخ روشن و قانع‌کننده‌ای به افکارعمومی درباره شکایت دبیر کل فدراسیون فوتبال‌ با موضوع جعل امضا داده نشده بود که حالا خبرگزاری‌های داخلی پیاپی با انتشار سند از تخلف دیگری پرده برداشته اند که در داخل باشگاه استقلال رخ داده است. 

سند دیگری در رسانه‌های ایران منتشر شده که بر اساس آن، علیرضا خانی عضو کنونی هیات‌مدیره باشگاه استقلال، با طرح شکایت در مراجع قضایی عمومی، علی خطیر مدیرعامل و فرشید سمیعی عضو هیات‌مدیره این باشگاه را به جعل امضا و اثر انگشت خود متهم کرده است.

فرشید سمیعی با تحصیلات وکالت، همان فردی است که در دوره مصطفی آجورلو به عنوان معاون حقوقی، در فضای خبری کشور و صداوسیما ناگهان چهره شد و با موضع‌گیری‌های عامه‌پسند و راه‌اندازی پروپاگاندا خیلی سریع در دل هواداران جا باز کرد اما در حوزه مسوولیت او اتفاقات عجیبی رخ داد که موجب کنار گذاشته شدن او شد. سمیعی سپس با روی کار آمدن خطیر، در قامت عضو هیات مدیره به استقلال برگشت و حالا خود یک متهم در پرونده جعل است.

تازه‌ترین توجیهات سمیعی در واکنش به اتهام جعل نامه فدراسیون، در تلویزیون این بود که نامه مذکور پیش‌نویس بوده و به جایی ارسال نشده بود!

هنوز کسی از سرنوشت ماجرای خیانت در پاک کردن ایمیل ارسالی عزیزبک آمانوف خبر ندارد. پرونده ای که گفته می‌شد برای رسیدگی به پلیس فتا و کارشناسان اینترنتی ارجاع شده و خبری از سرنوشت آن در دست نیست. 

حالا خطیر همراه سمیعی متهم به جعل امضای همتای خود در هیات مدیره باشگاه دولتی استقلال هستند! و باید دید این مرتبه چه توجیهاتی در جواب به قاضی مطرح خواهند کرد؟ جایی که دیگر مثل قضات کمیته های انضباطی و اخلاق فدراسیون، با مهربانی با اتهامات کیفری برخورد نمی‌شود.

خانی در شکایت خود نوشته است: باشگاه استقلال با انعقاد قراردادی به عنوان مستاجر با فردی به عنوان موجر، امضا و اثر انگشت خانی را در این قرارداد ثبت کرده، در حالی که او از انعقاد قرارداد مطلع نبوده و هرگز آن قرارداد را امضا نکرده و اثر انگشتی را هم ثبت نکرده است. خانی در این شکایت صراحتا علی خطیر و فرشید سمیعی را به جعل متهم کرده است.

پس از ادعای دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی بر جعل امضایش از سوی مسئولان استقلال، اکنون این پرونده یک جعل دیگر در باشگاه محسوب می‌شود و قطعا نشان از عمق بی‌قانونی و رواج تخلفاتی است که در ورزش و به خصوص فوتبال عادی شده است.

نهادهای حراستی و نظارتی در ورزش کشور به شدت در پایش فضای فساد و تخلف در این حوزه ضعیف عمل کرده‌اند و رسیدگی به موارد کشف شده هم در نهادهای قضایی ورزش با سستی و وقت‌کشی زیاد رسیدگی و برخورد می‌شود و اغلب احکام صادره، فاقد قدرت بازدارندگی است و تازه همان آرای نیم بند و ملایم، در میانه راه از طریق استیناف و تجدیدنظر خواهی های مشکوک و بودار، با حمایت امرای فوتبال و مقامات ذی‌نفوذ ، رد و نقض می‌شود.

نتیجه انبوه شکایات در محاکم انضباطی و به اصطلاح ضدفساد فوتبال، اغلب نامعلوم است و سرنوشت شکایت‌ها برای مردم و رسانه ها مشخص نیست.

علیرضا خانی عضو هیات مدیره استقلال با این ادعا که اثر انگشت و امضایش از سوی فرشید سمیعی دیگر عضو هیئت مدیره جعل شده، از او و علی خطیر مدیرعامل باشگاه شکایت کرده است. این ماجرا مربوط به قرارداد منزل گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال است و از وقوع آن زمان زیادی نگذشته است.

در این قرارداد نام، نام خانوادگی، کد ملی و تمام مشخصات خانی آمده، اما فرشید سمیعی پای برگه را امضا زده و اثر انگشت او وجود دارد در حالی که خانی در شکایت خود اعلام کرده چنین اجازه‌ای نداده و البته در محل امضای سمیعی کلمه «از طرف» نیز به چشم نمی‌خورد. دیگر امضای این قرارداد مربوط به خطیر است.

در صورت اثبات این اتهامات، قطعا پروانه وکالت و صلاحیت شغلی سمیعی در اولین گام ابطال خواهد شد و در پی آن ، در نخستین تغییرات از کرسی هیات مدیره باشگاه آبی برکنار خواهد شد.

 تصاویر مربوط به عقد قرارداد منزل بلانکو و شکایت خانی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

افشای دومین اتهام جعل علیه خطیر و استقلال در سکوت محض وزیرورزش و تاج/ با شکایت عضو هیات‌مدیره، پای سمیعی هم گیر است

 

افشای دومین اتهام جعل علیه خطیر و استقلال در سکوت محض وزیرورزش و تاج/ با شکایت عضو هیات‌مدیره، پای سمیعی هم گیر است

همه این افشاگری‌های هولناک در سکوت محض وزیر ورزش و جوانان، و رئیس فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد و خبری از کیومرث هاشمی و مهدی تاج نیست. تاج که همچنان مشغول سفرهای خارجی خود و حضور در کنفرانس ها و نشست ها و جلسات کنفدراسيون فوتبال آسیا است و تعداد سفرهایش به وزیر خارجه پهلو می‌زند.

کیومرث هاشمی هم که با آمدن او بارقه امید برای برخورد جدی با متخلفان در دل اهالی ورزش زنده شده بود، تا کنون تلاشی در جهت اصلاح و ترمیم هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس نکرده است و واکنشی به فساد قراردادهای ورزشی و تخطی مدیران قانون گریز نشان نداده است. 

این مماشات نمی‌تواند دنباله‌دار باشد و قطعا با فراگیری فساد و خلاف، ورزش کشور بیش از پیش غرق در فجایع مدیریتی و رشد دلالی و اختلاس و تخلفات مالی خواهد شد.

نویسنده: بهنام شریفی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۸
درمتن خبرنوشته شده است که اثر انگشت و امضای شخص دیگری از هیات مدیره در زیر قرار داد است. این جعل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
پسر خوب تو دست چک من برداری بعد پایین چک های من رو امضا کنی و اثر انگشت بزنی بدی باهاش جنس بخری، جعل امضا هستش یا نه؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
یه کم سواد داشته باش و الکی تز نده.اول خوب بخون بعد نظر بده.رفته بجای یکی دیگه امضاء کرده.افتاد
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نظری ندارم لطفا روز جمعه ای مصدق اوقاطهای بنده نشویت
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
درسته میگه جعل انجام نگرفته . جعل یعنی امضای فرد اصلی رو تقلید کنه . اینجا سو استفاده از مدارک قانونی وجعل عنوان هستن
وقتی آدمای بی سر و پا به پست‌های مدیریتی دست پیدا می‌کنن، کارایی میکنن که توی یه اداره معمولی هم انجام دادنش مایه خجالت هست. یه نهاد نظارتی نیست اینا رو از خمره روغن کشیدن بیرون، دمشونو بگیره و پرت کنه جایی که دیگه جلو چشم مردم نباشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
.مزاحمشون نشو!!!!نهاد هایه نظارتی کارهایه خیلی مهمتری دارن
فرهنگ مهمتر از تربیت است
باشگاه فرهنگی ورزشی که نه فرهنگی میبینی و نه ورزش
این ورزش و این فوتبال جولانگاه افراد فاسد و دزد شده
فقط باید این دوتا تیم به بخش خصوصی واگذار گردد.اگر هم بخور بخور میکنند از بیت المال نباشد. هرچند بخش خصوصی هم پسرخاله آقایون هست والا من که پول ندارم بخرم.. والسلام
پاسخ ها
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
و اون هم جعلی نباشهاگه خصوصی وجود داشته باشه
وقتی رئیس فدراسیون فوتبال خودش از اون هفت خط های روزگاره و پرونده سرمربی سابق ویلموتس هنوز گندش ادامه داره ،و دوباره ایشون رئیس فدراسیون میشه، دیگه چه انتظاری میره فوتبال ایران عاقبت خوبی داشته باشه، این موضوع در تمام سطوح جامعه به دفعات بسیار قابل مشاهده هستش...
اراده قوی برای قهرمان نشدن دوباره وچندباره پرسپولیس وجود داره
مطمئن باشید این موضوع هم مثل داستان عدم رعایت سقف پرداخت به بازیکنان و کسر امتیاز فرجامی نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
این سوگلی علی پروین و کعبه آمال شما که ابو الفساد ورزس است. از خرید داور و پنالتی اهدایی و زدن گل با دست بگیر تا آخرش...این تیم بی افتخار هیچی نمیشه هیچی.
فردی که جاعل است و مستندات دارد با چه مجوزی و بر مبنای چه اخلاق کاری، ادامه کار می‌دهد؟
چرا سازمان بازرسی و وزیر ورزش بوظیفه ‌خود عمل نمیکنند؟ باندبازی و روابط کثیف در ورزش ریشه دوانده
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اگر اون زمانی که جعل قرارداد بازیکن که نقش حیاتی در قهرمانی یک تیم که همان پرسپولیس بود با مدیران و باشگاه و فرستادن اون به لیگ پایین تر قانون اجرا می شد حالا یک قرار دارد اجاره مجتمع تفریحی که جعل امضا شدنش یا نشدن هیچگونه ضرری برای هیچ باشگاهی در لیگ برتر نداره اتفاق نمی افتاد
جالبه . فصل قبل هم استقلال در اوج و صدر جدول بود که ناگاه غول چراغ جادو از سازمان خصوصی سازی اومد و کاسه کوزه ی استقلال رو به هم ریخت و حالا نامه و ... دنبال تطهیر استقلال نیستم اما آیا کسی هست به ناسالم بودن جامهایی که پرسپولیس پیاپی گرفت ، شک نکند .اگر هست لطفا درمان فوری .
عوضش خوب از خجالت سپاهان و نهایتا مدیرش در آمدند!
یکی بگه اگه پرسپولیس سوگولی است، چرا کسی وجود نمیکنه گندکاری های استقلال را جمع کنه؟!!
چندی پیش در خبر دیگری نوشتم که لعنت بر کسی که دروغگویی در روز روشن و عوامفریبی و سپس هوچی‌گری را در مملکت مد کرد. منظورم یکی رییس جمهورهای سابق بود که دروغگویی و سپس مسئولیت ناپذیری و سپس گردنکشی از ثمرات ایشان است. اگر همان زمان با ایشان برخورد میشد دیگر کار به هر کس و ناکسی نمی‌رسید که این رفتار را تکرار کند.
اراده قوی وجود داره که با زدن خطیر و ایجاد حاشیه برای استقلال، سوگلی بی افتخار علی پروین را مجدد به قهرمانی برسانند. ان شاالله که کور خوندن.
صدر جدول بودن خیلی ها رو به جنب وجوش انداخته
وززش و باشگاههای قوتبال ما خصوصا استقلال و پرسپولیس باید اسلامی شوند در گام دوم انقلاب باید در هر باشگاه یک روخانی بر وضعیت فرهنگی بازیکنان نظارت کند
انقدری که تابناک پیگیر سپاهان و استقلال است، مدیران پرسپولیس نیستند، ضمناً هر چیزی در جای خود برخورد می شود یعنی جعل امضا هم حکم و قوانینش در کشور مشخص است
این جناب استاد خطیر ، همون شخصی هستن که با ارسال نامه به باشگاه های عربی و همکاری باهاشون ، باعث محرومیت پرسپولیس شده !!!
نمیدونم چرا همه این رو یادشون رفته !!!!!!!
باز تیم پرسپولیس تو لیگ عقب افتاد و امپراتوری مافیایی رسانه ای آقایان به راه افتاد . آقایان مردم می بینند چطور تیمی را که هر سال به ضرب و زور قهرمان می کنید بدون کمک داور و فدراسیون و رسانه چطور هر سال از مقدماتی آسیا هم نمی تواند بالا بیاید . به فوتبال رحم کنید .
نمی‌دونستم تابناک مرجع قضایی شده،!!!!
فعلا حکمی ندادن اتفاقی نیفتاده چطوری اینقدر سریع موضع می‌گیرین !!!!! اگر معلوم بشه جعلی اتفاق نیفتاده با همین صراحت عذرخواهی میکنین؟!
تابناک واقعا هدفت از انتشار این اخبار مضحک علیه استقلال چیه؟ اول اینکه هیچ تیمی نمی تونه نامه جعلی برای فبفا بفرسته و باید از طریق فدراسیون باشه. لطفا بگو چطور استقلال به ایمیل فدراسیون دست پیدا کرده؟ دوم اینکه متن پیش نویسی که بوده مستقیما از طرف استقلال برای فدراسیون ارسال شده. حالا جعل در کجای قضیه بوده؟ مورد اخیر هم که کاملا آشکاره، اسناد با امضای یک عضو هیات مدیره و خود مدیرعامل معتبر هستند. هر عضو هیات مدیره ای می تونسته امضا کنه و در ضمن کسی به جای کسی امضا نکرده، آقای شاکی امضا نکرده و کسی دیگه اون هم نه روی امضای طرف بلکه در مکان دیگری امضا کرده. این حجم از هجمه علیه استقلال همزمان با نتیجه نگرفتن پرسپولیس کاملا مشکوک هست. تو که سریع تیتر یک می زنی حداقل توضیحات باشگاه رو هم بزن تا افکار عمومی توجیه بشن
از توانایی‌شان تو هرکاری بگو!!!!تو چه کاری دولت و قضا و مجلس توانایی دارن ؟؟؟؟!!!@
هیچ کاری!!!؟؟؟؟
ببخشید یادم نبود تو بدبخت کردن مردم ایران واقعا توانایی دارن واقعا!!!!؟؟؟
همه مملکت همین بساطه.
اینجا -در فوتبال و البته باقی جاها- فقط گاه و بیگاه دست همدیگرو رو می کنن.
حالا خطیر باید جواب بده چرا باشگاه پرسپولیس رو مقصر دونسته. این جماعت برای اینکه ثابت کنند ضد پرسپولیس هستند دست به هر کثافت کاری می زنن.
باشگاه استقلال باید از لیگ برتر اخراج و لیگ دسته یک را با 100 امتیاز منفی شروع کند
وقتی همه خودی باشند این اتفاقات کاملا عادیه!
استقلال رو دور افتاده دوباره دستن انکاران شروع به فعالیت کردن مردمvمیفهمن شعور دارن دست بردارید از این کارهای تکراری بگید مشکلتون اسم استقلاله هرچند نگید هم مردم میدونن
یک موقع فکر نکنید اینها نشانه وجود فساد سیستماتیک است در کشورها
استقلالی ها ایمیل به فیفا بزنید که پرسپوليس مالکیت مشترک داشته ولی وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال ایران نامه جعلی و به دروغ پرسپوليس رو مالکیت جدا معرفی کردن اونیکه اولیایی گفت
سایت لنگی تیم رب گوجه به بن بست خورده،شروع کردی برا استقلال حاشیه درست کنی،دیگه به خبرهای غیر ورزشی ات هم اطمینان ندارم چون صداقت خبری نداری
طرف از سوییس پا نشده بیاد ایران که به باشگاه استقلال خدمت کنه. باید به فکر خرج خانم بچه ها باشه.
اولا که شلوغش نکن بیخودی بعد اگر پیروزی بود که صدات درنمیومد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم