بازدید 2953

امدادرسانی به حدود ۵۰۰ نفر در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه روز گذشته به ۲۴۰ حادثه دیده در برف و کولاک استان توسط امدادگران و نجاتگران خدمت رسانی صورت گرفت. همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از نجات ۱۰۵ نفر متاثر از برف و کولاک در محورهای تکاب-دندی و تکاب-شاهین‌دژ خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 15 December 2023

 امدادرسانی به ۲۴۰ حادثه دیده در برف و کولاک چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه روز گذشته به ۲۴۰ حادثه دیده در برف و کولاک استان توسط امدادگران و نجاتگران خدمت رسانی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از جمعیت هلال‌احمر؛چهارمحال و بختیاری؛ مسعود‌ مثنوی اظهار کرد: به دنبال فعالیت سامانه بارشی به صورت برف و باران در چهارمحال و بختیاری، شهرستان مختلف و همچنین گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر استان سپید پوش شد.

وی افزود: در این مدت، ۹ حادثه شامل ۵ مورد برف و کولاک، ۲ مورد جاده ای، ۱ مورد خدمات حضوری و ۱ مورد نیز سیل و آبگرفتگی در محورهای بروجن به لردگان و سه راهی امام قیس، کوهرنگ، مسجد سلیمان به گردنه چری، بره مرده به سرخون، بروجن به لردگان گردنه گوشنگلی‌ به وقوع پیوست.

مثنوی اضافه کرد: ۲۴۰ حادثه دیده در این حوادث در چهارمحال و بختیاری برجا ماند و دو مادر باردار به مرکز درمانی منتقل شد و ۵ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند‌.

وی بیان کرد: ۴۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۳ تیم عملیاتی با ۹ دستگاه آمبولانس جهت خدمت رسانی به این حوادث اعزام شدند.

مثنوی گفت: ۵۰ تخته پتو، ۱۶ عدد بطری آب معدنی، ۱۶ بسته غذایی، نان، خرما، بیسکویت و.... از جمله اقلام توزیع شده در بین‌ حادثه دیدگان است.

امدادرسانی به ۲۲ گرفتار در برف و کولاک در زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم های عملیاتی شب گذشته اقدام به امدادرسانی به ۲۲ سرنشین خودروهای گرفتار در برف و کولاک کردند.

به گزارش مهر، حکمت‌الله هاشمی گفت: تصادف زنجیره‌ای چهار خودرو در کیلومتر ۳۲ جاده ابهر به قیدار ساعت ۲۲:۴۶ شب گذشته توسط اورژانس به ندای امداد اطلاع داده شد.

وی تاکید کرد: در نتیجه برخورد خودوری ال ۹۰، پژوپارس و ۲ دستگاه نیسان، سه تیم‌عملیاتی ۹ نفره از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای دوتپه و قره آقاج همراه با ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تصادف زنجیره‌ای پنج مصدوم و ۲ فوتی در صحنه حادثه داشت.
هاشمی خاطرنشان کرد: با تلاش تیم‌های عملیاتی حاضر در صحنه سه هموطن محبوس در خودروهای تصادفی رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی اقدام به انجام کمک‌های اولیه و انتقال یک مصدوم به مراکز درمانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، پایان عملیات در این تصادف زنجیره‌ای را ۱:۱۲ بامداد بیان کرد.

هاشمی از واژگونی پژو پارس در کیلومتر ۵ آزادراه زنجان-قزوین خبرداد و اظهار کرد: این سانحه ساعت ۱۸:۷ توسط هموطنان به ندای امداد گزارش داده شد.

وی افزود: ۲ تیم عملیاتی پنج نفره از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شمالغرب همراه با آمبولانس و ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: این سانحه یک مصدوم داشت که توسط تیم‌های عملیاتی فیکس و اقدامات اولیه انجام و تحویل اورژانس شد و عملیات ساعت ۱۸:۱۹ پایان یافت.

هاشمی از برخورد پراید با کوئیک در کیلومتر ۷۸ جاده آب بر - زنجان در ساعت ۱۱:۵۰ خبرداد و یادآوری کرد: برای امدادرسانی به مصدومان حادثه ۲ تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سرخه دیزج همراه با آمبولانس و ست نجات اعزام شدند.

وی تأکید کرد: این سانحه ۲ مصدوم داشت که تیم‌های عملیاتی اقدام به رهاسازی یک مصدوم محبوس در خودرو کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مصدومان حادثه پس از انجام کمک‌های اولیه تحویل عوامل اورژانس داده شد و این عملیات ساعت ۱۳:۳۶ ظهر روز گذشته پایان یافت.

هاشمی به امدادرسانی مسافران گرفتار در برف و کولاک خبرداد و تاکید کرد: ساعت ۲:۳۰ بامداد روز جاری سرنشینان ۹ خودروی عبوری در کیلومتر ۱۵ آزادراه زنجان-قزوین و جاده سلطانیه به خدابنده در برف و کولاک گرفتار شدند.

وی خاطرنشان کرد: سه تیم عملیاتی همراه با آمبولانس و ست نجات برای امدادرسانی به در راه ماندگان اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی اقدام به بستن زنجیر چرخ و توزیع پتو به در راه ماندگان کردند.

هاشمی از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

امدادرسانی راهداران شهرستان بروجن به گرفتاران در برف

برف معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: یک دستگاه اتوبوس به علت نقص فنی و ۱۳ دستگاه خودرو سواری در مسیر گرفتار شدند که نیروهای راهداری به کمک رانندگان این دستگاه‌ها رفتند و اقداماتی از قبیل کمک در بستن زنجیر چرخ، نجات خودروهای منحرف شده از جاده و ... را انجام داند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری،) امین قوامین گفت: شب گذشته  یک دستگاه اتوبوس مسیر خوزستان به اصفهان به علت نقص فنی در محور بروجن زمین‌گیر شد که با کمک نیروهای راهداری این شهرستان مشکل حل شد و مسافران به مسیر خود ادامه دادند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۱۳ دستگاه خودرو سواری در مسیر گرفتار شدند که نیروهای راهداری به کمک رانندگان این دستگاه‌ها رفتند و اقداماتی از قبیل کمک در بستن زنجیر چرخ، نجات خودروهای منحرف شده از جاده و ... را انجام داند.

وی بیان کرد: سرنشینان یک دستگاه سواری در گردنه گوشنگلی و سرنشینان دو دستگاه سواری در گردنه دوراهان اسکان موقت پیدا کردند و بعد از بهبود شرایط جوی به مسیر خود ادامه دادند.

قوامی اظهار کرد: همه محورهای شهرستان بروجن از جمله محورهای چغاخور و گردنه دره مروارید تا دوراهان شاهد بارش برف بودند و بیشترین برف در گردنه گوشنگلی با حدود ۲۰ سانتی‌متر ارتفاع به زمین نشست.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: از ابتدای فعالیت این سامانه بارشی ۶ راهدارخانه، ۳۲ دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین، ۳۸ نفر پرسنل راهداری مشغول خدمت‌رسانی شدند و مقدار ۱۵۰ تن شن و نمک در ۳۱۰ کیلومتر در محورهای اصلی و فرعی شهرستان  مورد استفاده قرار گرفت.

 نجات افراد گرفتار شده در برف و کولاک محورهای تکاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از نجات ۱۰۵ نفر متاثر از برف و کولاک در محورهای تکاب-دندی و تکاب-شاهین‌دژ خبر داد.

به گزارش فارس از ارومیه، حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از امدادرسانی به ۵۰ خودرو گرفتار در برف و کولاکِ محور تکاب_دندی و محور تکاب-شاهین دژ توسط نجاتگران پایگاه امدادی شهرستان تکاب خبر داد.

 وی اظهار داشت: ساعت ۲۱ پنجشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲، به دلیل بارش برف و کولاک، تردد در محور تکاب به دندی و شاهین دژ به تکاب به سختی انجام گرفت.

محبوبی افزود: نجاتگران‌ پایگاه امداد و نجات تخت سلیمان و مائین بلاغ جمعیت هلال‌احمر شهرستان تکاب بلافاصله به محل حوادث اعزام شدند و تعداد ۵۰ خودروی گرفتار شده در محور های مواصلاتی تکاب_دندی و تکاب_شاهین دژ را رها سازی و ۱۰۵ نفر سرنشین متاثر از این برف و کولاک را امدادرسانی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار