بازدید 2145

استفاده از سلاح سمی آمریکایی در جنوب لبنان

یک رسانه آمریکایی بعد از انجام تحقیقات مربوطه فاش کرد که اسرائیل در چندین حمله خود به جنوب لبنان از بمب‌های فسفری ممنوعه که توسط آمریکا تولید شده‌اند استفاده کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 12 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در پی انتشار مستندات زیادی که مربوط به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در حملات خود علیه جنوب لبنان است، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد اسرائیل در حمله به جنوب لبنان از بمب‌های فسفری آمریکایی استفاده کرده است.

تحقیقات انجام شده توسط روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نشان می‌دهد که اسرائیل از فسفر سفید تولید ‌شده توسط آمریکا در حمله به لبنان در ماه اکتبر استفاده کرده که دست کم منجر به زخمی شدن ۹ غیرنظامی شد.

این رسانه آمریکایی گزارش داد، تحقیق درباره قطعات گلوله‌های توپخانه‌ای شلیک شده از سوی اسرائیل به منطقه الظهیره در مرز با لبنان نشان می‌دهد کدهای مربوط به مهمات ارتش آمریکا روی پوسته‌های آنها بوده است و به معنای آن است که این سلاح‌ها توسط آمریکا تولید شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تسلیحاتی تاکید کردند که رنگ سبز روشن و نشانه‌های دیگر روی گلوله‌های توپخانه‌ای که اسرائیل به سمت لبنان شلیک کرده نشان می‌دهد که در این حملات از فسفر سفید استفاده شده است.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل در حملات خود به مناطق جنوبی لبنان از فسفر سفید استفاده می‌کند که به معنای جنایت جنگی است.

این سازمان بین‌المللی گزارش داد که باید تحقیقات لازم درباره حمله اسرائیل به جنوب لبنان در روز ۱۶ اکتبر که به مثابه جنایت جنگی بود انجام شود؛ زیرا در این حمله کورکورانه دست کم ۶ غیرنظامی آسیب دیدند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که اسرائیل در این حملات از سلاح سمی فسفر سفید استفاده کرده است.

در گزارشی که کارشناسان سازمان عفو بین‌الملل تهیه کرده‌اند آمده است که تصاویر و ویدئوهای مربوط به حملات اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان نشان می‌دهد که این رژیم از ۱۰ تا ۱۶ اکتبر در حملاتی که به این مناطق انجام داده از فسفر سفید استفاده کرده است.

فسفر سفید ماده‌ای سمی است که به گوشت نفوذ می‌کند و پوست و گوشت را می‌سوزاند و از بین می‌برد. همچنین استنشاق طولانی مدت آن موجب ایجاد زخم‌های شدید در دهان می‌شود و استخوان فک را می‌شکند. استنشاق کوتاه مدت این ماده نیز موجب آسیب جدی به ریه‌ها و نای می‌شود.

فسفر سفید یک سلاح آتش‌زاست که هنگام سوختن دود غلیظی از آن بلند می‌شود و ارتش‌ها برای استتار نیروهای خود از این دود استفاده می‌کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست