بازدید 2144
۱

یک نماینده مجلس به مازوت‌سوزی اعتراف کرد

موضعی که امروز وزیر محترم صمت در خصوص خودروهای برقی دارد بسیار درست است و ما باید به این سمت برویم. چرا که اساس خودروهای برقی به سمت کاهش مصرف سوخت است؛ ضمن آنکه قیمت کمتری دارند.
کد خبر: ۱۲۰۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 09 December 2023

 به گزارش تابناک، بیان فردا نوشت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: من معتقدم طی دو تا سه سال می‌توانیم مصرف سوخت را به شدت کاهش دهیم و آلودگی را ریشه کن کنیم و به سمت خودروهای برقی برویم.

لطف الله سیاه‌کلی در پاسخ به سوالی در خصوص علل آلودگی شدید هوا گفت: مازوت سوزی حتما وجود دارد. ما امروز درگیر همین داستان هستیم که در نیروگاه شهید رجایی قزوین مازوت سوزی انجام می‌دهند و این دارای ایراد است. دولت باید کاری کند که نباید مازوت سوخته شود.

وی افزود: دومین عامل آلودگی نیز مصرف بیش از حد سوخت‌های فسیلی چون، بنزین، گازوئیل و خودروهایی است که استاندارد نیستند و مصرف بالایی دارند. در دنیا میانگین مصرف خودرو ۴ تا ۵ لیتر است، اما در کشور ما میانگین ۱۳ لیتر است و این خسارت زیادی به همراه دارد. موضعی که امروز وزیر محترم صمت در  خصوص خودروهای برقی دارد بسیار درست است و ما باید به این سمت برویم. چرا که اساس خودروهای برقی به سمت کاهش مصرف سوخت است؛ ضمن آنکه قیمت کمتری دارند.

وی در همین زمینه افزود: برخی می‌گویند برق از مصرف سوخت به وجود می‌آید؛ در صورتی که این‌گونه نیست و برق از راه‌های مختلفی به وجود می‌آید. ما برق را از طریق آب، باد، خورشید، اتمی و... نیز می‌توانیم تولید کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس متولی این امر را وزارت صمت دانست و افزود: متولی امر در این موضوع وزارت صمت است و باید مسئولیت بپذیرد و در شهرها نیز مسئولیت با شهرداری است. خوشبختانه توافقی بین شهرداری، وزارت صمت، سازندگان خودرو و واردکنندگان خودرو صورت گرفته است و به زودی ما شاهد خودروهای برقی در تهران و کلان شهرها خواهیم بود‌. من معتقدم رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند و مردم را تشویق کنند که به این سمت بروند.

وی افزود: در باب تاکسی‌ها آنچه که پیش بینی شده و امیدواریم محقق شود، این است که برای کسانی که می‌خواهند تاکسی خود را تبدیل به تاکسی برقی کنند، وام با سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است که اصل وام را وزارت نفت و سودش را صاحب تاکسی به صورت قسطی می‌پردازد که بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال ۲۰۰ میلیون تومان وام به او می‌دهند که اصل این مبلغ را وزارت نفت می‌دهد و سود ۱۸ درصد را صاحب تاکسی؛ تا تاکسی را تبدیل به تاکسی برقی کنند. وزارت نفت هم در این میان بسیار سود می‌کند، زیرا مصرف بنزین پایین می‌آید.

وی ادامه داد: بنزین به این گرانی را با این کیفیت مصرف و حتی اسراف می‌کنیم. اگر مصرف بنزین را نصف کنیم، می‌توانیم سالانه‌ یک و نیم میلیون خودروی بالای پانصد میلیون تومانی را رایگان به مردم دهیم. پس چرا باید اینقدر بی‌توجه باشیم؟! چرا باید سوخت و ثروت را بسوزانیم و آلودگی هوا و بیماری را ایجاد کنیم؟! باید با تکنولوژی این مشکل را ریشه‌کن کنیم.

سیاه‌کلی در پاسخ به این سوال که آیا با پیش‌بینی برنامه موجود می‌توان این مشکلات را برطرف کنیم؟ گفت: من معتقدم طی دو تا سه سال می‌توانیم مصرف سوخت را به شدت کاهش دهیم و آلودگی را ریشه کن کنیم و به سمت خودروهای برقی برویم. البته اینگونه نشود که به دلیل اینکه تولید داخلی داریم، بگوییم وارد نکنیم؛ بلکه واردات و تولید باید با هم صورت بگیرد. ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم از واردات دست بکشیم، اما واردات و تولید معکوس همدیگر هستد. وقتی تولید بالا می‌رود، واردات کم می‌شود و وقتی هم که تولید پایین می‌آید، واردات بیشتر می‌شود. این‌ها همدیگر را کنترل و تنظیم  می‌کنند و مردم در آسایش قرار می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
خودروی برقی اونم با قیمت کزایی بدیم دست مردم اونوقت برای تأمین برقش بیایم تو مسیر باد نیروگاه بزنیم مصرفش هم مازوت و گازوئیل باشه
شما لطفا حقوقتونو بگیرید منزل تشریف داشته باشید نمیخاد نظر بدین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی