بازدید 2089
۵

رد پای خرده فروشی ها در معمای گرانی تخم مرغ

قیمت عمده فروشی تخم مرغ کیلویی ۵۴ هزار تومان و حداقل قیمت این کالا در سوپرمارکت‌ ها در روزهای اخیر کیلویی ۷۵ هزار تومان بوده است.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 07 December 2023

به گزارش تابناک، قیمت تخم مرغ در بازار دوباره رو به افزایش گذاشته است. کمترین قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ در سوپرمارکت‌های پایتخت بر اساس مشاهدات میدانی روز گذشته ۱۳۵ هزار تومان بود و قیمت هر عدد تخم مرغ حتی در بسته‌بندی‌های تنظیم بازاری در روزهای اخیر به ۵.۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که تا ماه گذشته تولیدکنندگان از فروش تخم مرغ زیر قیمت مصوب خبر می‌دادند و خواستار اصلاح قیمت تخم مرغ بودند.

تولیدکنندگان: مجازیم ۱۰ درصد گران‌تر بفروشیم
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با همشهری، افزایش هزینه تولید در بخش نهاده‌ها، ریزمغذی‌ها، حمل‌ونقل و غیره را علت رشد دوباره قیمت‌ دانست و گفت: فقط قیمت سویا ظرف سه ماه گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته و به تازگی باز از ۱۶.۳۰۰ تومان به ۲۱ هزار تومان رسیده است.

ناصر نبی‌پور افزود: قرار بر این بود که اگر نرخ نهاده‌های تولید تا ۷ درصد افزایش پیدا کند، قیمت محصولات صنایع مصرف‌کننده هم اصلاح شود یا این‌که دولت قیمت‌ نهاده‌ها را تعدیل کند ولی هیچ یک از این دو اقدام انجام نشد.

با این حال به گفته نبی‌پور، قیمت فروش تخم مرغ درب مرغداری افزایش تاثیرگذاری نداشت و مرغداران تخلفی انجام نداده‌اند چراکه دولت در جلسه با تولیدکنندگان، فروش تا ۱۰ درصد بالای نرخ مصوب را مجاز دانست و امروز تولیدکنندگان با توجه به رشد هزینه‌ها و با استناد به این مجوز، هر کیلو تخم مرغ را ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان درب مرغداری می‌فروشند.

روند توزیع تخم مرغ مناسب نیست
از سوی دیگر رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، توزیع نامناسب را دلیل گرانی تخم مرغ دانست و به همشهری گفت: توزیع تخم مرغ تنظیم بازاری توسط دولت انجام می‌شود و بنکداران تنها تخم مرغ آزاد را توزیع می‌کنند، قیمت عمده فروشی تخم مرغ آزاد هم در حال حاضر کیلویی ۵۴ هزار تومان است که خرده فروشی‌ها با ۱۷ درصد سود مجاز به مصرف‌کننده عرضه کنند.

سود نزدیک به ۴۰ درصدی خرده فروشی‌ها
با توجه به اظهارات این مقام صنفی قیمت مصرف‌کننده هر کیلو تخم مرغ حتی با ۲۰ درصد سود نیز کمتر از ۷۰ هزار تومان می‌شود در حالی ‌که بر اساس مشاهدات میدانی میانگین قیمت تخم مرغ در سوپرمارکت‌های تهران در حال حاضر کیلویی ۸۰ هزار تومان و کمترین قیمت ۷۵ هزار تومان است که نشان می‌دهد خرده فروشی‌ها حداقل ۳۸ درصد سود روی قیمت خرید کشیده‌اند.

رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به تنظیم بازار شکر با استفاده از ظرفیت عمده‌فروشی‌ها، خواستار توزیع تخم مرغ تنظیم بازار از کانال عمده فروشی‌ها شد تا بازار این محصول پرتقاضا شاهد افزایش بیش از این در قیمت‌ها نباشد.

رد پای خرده فروشی ها در معمای گرانی تخم مرغ

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ و گوشت و لبنیات و شیر خشک و دارو و لاستیک و ...... اتفاقی نیست و همه با هماهنگی تیم اقتصادی دولت انجام می شوند اما ناراحت کننده تر از افزایش قیمت ها نگاه کردن خاندوزی و دیگر مسئولان به چشم مردم و گفتن مهار تورم است
تولیدکنندگان: مجازیم ۱۰ درصد گران‌تر بفروشیم؟؟؟؟؟؟؟؟


؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امام علی(ع) در نامه ۵۳ خود در نهج‌البلاغه به چهار عیب مهم که ممکن است دامن‌گیر تجار شود اشاره می‎کند.اول تنگ‌نظری که اشاره به کسانی است که انحصارطلبند و تنها به منافع خود می‎اندیشند.دوم بخل، منظور کسانی است که حاضر نیستند چیزی از درآمد خود را انفاق کنند و به حال محرومان رسیدگی کنند.سوم احتکار، که سبب می‎شود اجناس را هنگام فراوانی ارزان خریداری کنند و آن‌را انبار کنند تا روز کمیابی گران‌فروشی کنند.چهارم: تحکم بر قیمت‌گذاری‎‌ها، اشاره به افرادی‌که برای بالا بردن نرخ‌ها به‌صورت کاذب بدون توجه به منافع مردم و قدرت خرید آن‌ها تلاش می‎کنند.
با درود
رد پای بی عرضه گی و بی کفایتی دولت در معمای گرانی، تورم، اختلاس، وضعیت محیط زیست و ........
این اخبار را ول کن . ما فقط میخواهیم بدانیم پول 3/5 میلیارد دلار چای دبش را چه کسی بالا کشیده و چرا ما گرسنه ایم ؟
یعنی دم و دستگاه های حاکمیتی قدرت برخورد با خرده فروشها را هم ندارند ؟ پس به چد درد میخورند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی