بازدید 5078
۱

زندانی بی‎‌ملاقاتی بعد از ۲۰ سال آزاد شد

یکی از زندانیان زندان تهران بزرگ که به دلیل بدهی مالی از سال ۱۳۸۳ در زندان به صورت بلاتکلیف به سر می‌برد با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، تعیین تکلیف و آزاد شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 06 December 2023

به گزارش مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به فراهم شدن زیرساخت لازم برای برگزاری ملاقات‌های مجازی با زندانیان، از حضور چهار هزار و ۷۹۲ نفر از قضات در زندان‌ها برای پیگیری مسائل زندانیان خبر داد.

 جلسه ملاقات مردمی مسئولان قضائی دادگستری کل استان تهران با حضور علی القاصی رئیس کل و جمعی از معاونان و مسئولان ارشد قضائی دادگستری استان تهران به منظور «تکریم مراجعان»، «استماع بدون واسطه» مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی اصحاب پرونده‌ها و «رفع نواقص احتمالی و تسهیل فرایند‌های قضائی» برگزار شد.

در جریان جلسه دیدار مردمی مسئولان قضائی دادگستری کل استان تهران، به درخواست‌های حقوقی و قضائی ۳۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این جلسه با تعدادی از زندانیان به‌صورت مجازی دیدار کرد و ضمن استماع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مددجویان دستورات لازم را در جهت رفع آن‌ها صادر کرد.

یکی از زندانیان زندان تهران بزرگ که به دلیل بدهی مالی از سال ۱۳۸۳ در زندان به صورت بلاتکلیف به سر می‌برد و به دلیل فوت همه اقوام وی، طی ۱۰ سال گذشته هیچ ملاقاتی در زندان نداشته است، با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان ملاقات مجازی تعیین تکلیف و آزاد شد.

بنا بر دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت خیرین، مابقی بدهی وی تسویه و در همان روز از زندان آزاد شود.

همچنین، یکی از زندانیان زندان قزلحصار نیز که از سال ۱۳۹۴ به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد، با پیگیری رئیس کل دادگستری استان تهران از شعبه قضائی مربوطه تعیین تکلیف و مقدمات آزادی وی فراهم شد.

القاصی در حاشیه برگزاری برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضائی دادگستری کل استان تهران با اشاره به تأکیدات و دستورات اکید ریاست دستگاه قضا مبنی بر اهتمام ویژه مسئولان قضائی نسبت به امور زندانیان اظهار کرد: با توجه به ضرورت رسیدگی ویژه و مستمر به دغدغه‌ها و مشکلات زندانیان، پیگیری امور زندانیان در دادگستری کل استان تهران به‌عنوان یک اولویت تعریف شده و اقدامات لازم در جهت رسیدگی به مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی زندانیان در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به بازدید‌های میدانی مسئولان قضائی استان تهران از زندان‌ها اذعان کرد: به‌منظور آگاهی و بررسی میدانی از وضعیت زندانیان، مدیران واحد‌های قضائی و به‌طور خاص رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان تهران ملزم به حضور در زندان‌ها و پیگیری مسائل و مشکلات زندانیان شدند که در همین راستا از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۷۹۲ نفر از قضات در زندان‌های استان تهران حاضر شده و ضمن بررسی مسائل و مشکلات زندانیان، دستورات مقتضی را در جهت مساعدت به زندانیان صادر کردند.

افزایش ۲۸ درصدی بازدید‌های قضات و مسئولان قضائی استان تهران از زندان‌ها
وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی بازدید‌های قضات و مسئولان قضائی استان تهران از زندان‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: پیگیری مسائل و مشکلات زندانیان توسط قضات و مسئولان قضائی در محیط زندان سبب شد تا تعداد متهمان تحت قرار با کاهش چهار درصدی همراه باشد.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراهم شدن زیرساخت لازم برای برگزاری ملاقات‌های مجازی با زندانیان اظهار کرد: در کنار ملاقات‌های حضوری قضات و مسئولان قضائی استان تهران با زندانیان که به‌صورت موردی و گروهی انجام می‌شود، مقرر شد تا تدبیری اندیشیده شود که به‌طور مستمر امکان استماع مسائل و مشکلات زندانیان از سوی قضات و مسئولان قضائی فراهم گردد که در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته زیرساخت لازم برای تحقق این امر در ماه گذشته ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مکلف شدن تمامی مدیران واحد‌های قضائی، دادستان‌ها، رؤسای دادگستری‌ها و حوزه‌های قضائی به‌منظور برگزاری ملاقات‌های مجازی با زندانیان عنوان کرد: در کنار برگزاری ملاقات‌های مردمی به شیوه مرسوم، ملاقات‌های مجازی با زندانیان نیز توسط مدیران واحد‌های قضائی، دادستان‌ها، رؤسای دادگستری‌ها و حوزه‌های قضائی برگزار می‌شود که در همین راستا و طی مدت زمان یک ماه گذشته، مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی ۴۰۰ نفر از زندانیان در ملاقات‌های مجازی با مسئولان قضائی مورد پیگیری قرار گرفت که منجر به آزادی و فراهم شدن زمینه آزادی بخش قابل توجهی از آن‌ها شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در جریان ملاقات‌های مجازی با زندانیان سعی بر آن است تا افرادی که بازداشت آن‌ها طولانی شده و یا به‌صورت بلاتکلیف در زندان به‌سر می‌برند، در اولویت قرار گیرند و مسائل و مشکلات آن‌ها به‌طور ویژه پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

القاصی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر دغدغه دستگاه قضا نسبت به امورات زندانیان اذعان کرد: بر اساس تأکیدات و دستورات ریاست دستگاه قضا، پیگیری مسائل، امورات و مشکلات زندانیان به‌عنوان یک دغدغه و اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار دارد و در همین زمینه از تمامی ظرفیت‌های موجود به‌منظور رفع مشکلات و مسائل زندانیان استفاده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
برو تو کار دبش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست