کاهش توجیه ناپذیر درآمد سپرده گذاری و سرمایه گذاری بانک ملت

بانک ملت در گزارش کدال از درآمد سپرده گذاری در آبان ماه نسبت به مهرماه 12 درصد کاهش و از درآمد سرمایه گذاری نیز 1288 درصد خبر می دهد.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 02 December 2023

به گزارش  بورس تابناک به نقل از بخش تحلیلی نبض بورس، بانک ملت با نماد "وبملت" در بورس، گزارش عملکرد ماهانه منتهی به 30 آبان 1402 را درکدال منتشر کرده است که در این گزارش مجدا از کاهش درآمد سرمایه گذاری تا میزان 1288 درصد نسبت به مهرماه خبر می دهد. همچنین این بانک در حوزه سپرده گذاری نیز با کاهش درآمد همراه بوده درحالیکه عموما سپرده گذاری در هر بانکی ناشی از جریان ورود نقد حاصل از عملیات بانکداری است که این موضوع می تواند به پایداری بانک کمک کند.

در بخش سپرده گذاری باید گفت که این بانک از درآمدِ این حوزه رقمی معادل  564 میلیارد تومان کسب کرده است درحالیکه در مهرماه این رقم 632 میلیارد تومان بوده است. اعلام این رقم  درآمد سپرده گذاری در بانک ملت در بازه 30 روزه آبان ماه درحالی اعلام می شود که در مدت مشابه سال قبل یعنی آبان 1401 این رقم 548 میلیارد تومان بوده است. توضیح بیشتر اینکه بانک ملت در آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نتوانسته است از سپرده گذاری رشد درآمد قابل توجهی کسب کند.

سپرده کوتاه مدت ویژه در آبان ماه از کاهش 25 درصدی نسبت به مهرماه برخوردار بوده است. این نوع از سپرده گذاری برای بانک ملت در مهرماه درآمدی نزدیک به 7 میلیارد تومانی داشته درحالیکه در آبان ماه به 5 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

در بخش سرمایه گذاری نیز این بانک همچنان از ریزش های درآمدی برخوردار بوده است به طوری که در بازه یک ماهه 1288 درصد کاهش  درآمد ثبت کرده است؛ این بانک در مهرماه سالجاری از سرمایه گذاری ها درآمد 328 میلیارد تومانی کسب کرده است درحالیکه در آبان ماه امسال این رقم به 24 میلیارد تومان رسیده است. 

نکته قابل توجه از سه گزینه درآمدی بانک ملت یعنی سپرده گذاری، اوراق بدهی و سرمایه گذاری ها وجود دارد که نشان می دهد میزان درآمد حاصل از این گزینه ها برای این بانک در 8 ماهه سالجاری تفاوت محسوسی نسبت به 8 ماهه سال گذشته ندارد و با یک محاسبه از مجموع درآمد ها می توان به تنها افزایش 1.5 درصدی در 8 ماهه سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل برای بانکی تجاری مانند بانک ملت رسید. این درآمد در 8 ماهه سال 1401 معادل 8376 میلیارد تومان بوده که در 8 ماهه سالجاری به 8502 میلیارد تومان رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار