بازدید 1981

سهمیه تولیدکنندگان آفریقایی اوپک پلاس تغییر کرد

کد خبر: ۱۲۰۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 01 December 2023

اوپک پلاس به نیجریه که بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقاست، سهمیه تولید پایینتری از آنچه امیدوار بود، داد و سهمیه تولید آنگولا را هم کاهش داد.

به گزارش ایسنا، در دیدار ژوئن وزیران اوپک پلاس، با توافق پیچیده ای برای بازبینی اهداف تولید چندین کشور عضو این گروه موافقت شده بود.

اوپک از سه شرکت مشاوره مستقل آی اچ اس، ریستاد انرژی و وود مک کنزی خواسته بود آمار تولید نیجریه، آنگولا و کنگو را بررسی کنند.

اوپک پلاس در بیانیه ای اعلام کرد که بر این اساس، برای نیجریه هدف تولید ۱.۵ میلیون بشکه در روز، برای آنگولا، ۱.۱۱ میلیون بشکه در روز و کنگو، ۲۷۷ هزار بشکه در روز را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

در ژوئن توافق شده بود که با توجه به ارزیابی‌های مشاوران، آنگولا می تواند ۱.۲۸ میلیون بشکه در روز و نیجریه، ۱.۳۸ میلیون بشکه در روز یا احتمالا ۱.۵۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند. هر دو کشور به دلیل کمبود سرمایه گذاری و مشکلات امنیتی، موفق نشدند طبق سهمیه قبلی، نفت تولید کنند.

اما هدف تولید کنگو برای سال ۲۰۲۴ تقریبا با آنچه در ژوئن توافق شده بود، مطابقت دارد.

منابع آگاه، اختلاف بر سر اهداف تولید اعضای آفریقایی را به عنوان دلیل تاخیر چهار روزه نشست حضوری اوپک پلاس که برای ۲۶ نوامبر برنامه ریزی شده بود، عنوان کردند.

بلومبرگ گزارش کرد آنگولا در دیدار روز پنجشنبه، از هدف تولید سال ۲۰۲۴ خود ناراضی بود و قصد ندارد به آن پایبند باشد.

دو تحلیلگر به رویترز گفتند: تولید نیجریه سالها در حال کاهش بوده است، اما در ماه های اخیر با کمک تولید فراساحلی بیشتر که کمتر در معرض مشکلات امنیتی است، افزایش یافته است. با این حال، خاطرنشان کردند که اهداف نیجریه برای رسیدن به دو میلیون بشکه در روز در تولید نفت و میعانات گازی در سال آینده، بیشتر خوش بینانه است تا واقعی.

با توجه به محاسبات ریستاد انرژی، نیجریه در سناریوی پایه خود می‌تواند انتظار داشته باشد که تولید نفت این کشور در سال میلادی آینده، به ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند، البته با این فرض که هیچ اختلالی در تولید وجود نداشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، جیمز فوربس، تحلیلگر موسسه  FGE اظهار کرد: حداکثر تولید نفت این کشور در سال ۲۰۲۳، حدود ۱.۵۱ میلیون بشکه در روز بوده است، بنابراین، اگر همه میادین نیجریه با حداکثر ظرفیت کار کنند، احتمالا این حجم تولیدی است که این کشور می تواند به آن دست پیدا کند. با این حال، اکثر میادین نیجریه فرسوده شده و رو به افول هستند. بنابراین، بعید است که چنین اتفاقی بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی