بازدید 1730

کره شمالی: حق حاکمیت پیونگ یانگ مذاکره پذیر نیست

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی با رد احتمال هرگونه از سرگیری گفت وگو و مذاکره با آمریکا، تاکید کرد: حق حاکمیت پیونگ یانگ مذاکره پذیر نیست و هرگز بر سر این حق رو در رو با ایالات متحده به مذاکره نخواهیم نشست.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 30 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری ان‌دی‌تی‌وی، خواهر کیم جون اون رهبر کره شمالی با محکوم کردن انتقادهای ایالات متحده نسبت به پرتاب ماهواره نظامی کره شمالی و اینکه این اقدام باعث به خطر افتادن صلح و ثبات منطقه شبه جزیره کره شده است، گفت: این استانداردهای دوگانه و اقدامات خودسرانه واشنگتن است که صلح و ثبات منطقه‌ای را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش ایرنا، اداره ملی فناوری هوافضا (ناتا) کره شمالی بامداد چهارشنبه گذشته با اشاره به اینکه ماهواره شناسایی نظامی مالی گوان-۱ را با استفاده از موشک ماهواره‌بر جدید چولیما-۱ از پایگاه پرتاب ماهواره سوها با موفقیت در مدار زمین قرار داده، افزود: رهبر کره شمالی بر رویداد پرتاب این ماهواره نظارت داشته است.

این در حالی است که سئول و توکیو با این ادعا که پرتاب ماهواره نظامی از سوی پیونگ یانگ به فضا، برخلاف مصوبات پیشین شورای امنیت است که کره شمالی را از پرتاب ماهواره منع کرده و انجام این کار را پوششی برای آزمایش‌های فناوری موشکی پیونگ یانگ دانسته بود، این اقدام کره شمالی را به شدت محکوم کردند.

همچنین آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در این باره، گفت: واشنگتن به شدت کره شمالی را به دلیل شلیک این موشک محکوم کرده و پرتاب ماهواره نظامی این کشور به مدار زمین را باعث افزایش تنش و خطر بی‌ثبات کردن اوضاع امنیتی در منطقه و فراتر از آن می‌داند.

وی افزود: این پرتاب شامل فناوری‌هایی است که مستقیماً با برنامه موشک‌های بالستیک قاره‌‎پیمای کره شمالی مرتبط است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست