بازدید 1887

طوفان دریای سیاه قیمت نفت را بالا برد

طوفان دریای سیاه و اختلال در صادرات نفت خام از قزاقستان و روسیه، قیمت نفت خام را به ۸۲ دلار در هر بشکه افزایش داد.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 29 November 2023

به گزارش فارس به نقل از المیادین، در نتیجه طوفان در منطقه دریای سیاه که موجب مختل شدن صادرات نفت خام قزاقستان و روسیه شده و نگرانی از کمبود عرضه نفت را افزایش داد، قیمت نفت امروز چهارشنبه با افزایش مواجه شد.

این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم قاطع ائتلاف اوپک پلاس هستند که ممکن است کاهش تولید نفت را افزایش یا تمدید کند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۸۲.۰۱ دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۴۵ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۷۶.۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

این دو شاخص دیروز سه‌شنبه، حدود ۲ درصد افزایش یافتند، زیرا احتمال می‌رود که ائتلاف اوپک پلاس، متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانشان از جمله مروسیه، کاهس عرضه را تمدید یا افزایش دهند؛ البته مسائل دیگری نظیر کاهش تولید نفت قزاقستان و ضعف ارزش دلار هم از عوامل افزایش قیمت نفت عنوان شده است.

به گفته مقامات دولتی و داده‌های کشتیرانی، طوفان شدید در منطقه دریای سیاه صادرات نفت از قزاقستان و روسیه را تا دو میلیون بشکه در روز مختل کرد.

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که بزرگترین میادین نفتی این کشور تولید روزانه نفت را تا ۲۷ نوامبر ۵۶ درصد کاهش داده است.

اوپک پلاس قرار است فردا پنجشنبه یک نشست آنلاین در سطح وزیران برای بحث در مورد اهداف تولید برای سال ۲۰۲۴ برگزار کند این نشست قرار بود در ۲۶ نوامبر برگزار شود که تا فردا به تعویق افتاد.

قیمت نفت همچنین تحت تاثیر ضعف ارزش دلار و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا قرار گرفته است.

با افزایش انتظارات درباره اینکه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در اوایل سال آینده شروع به کاهش نرخ بهره کند، دلار امروز به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته در برابر سایر ارزهای اصلی سقوط کرد. دلار ضعیف معمولاً از قیمت نفت حمایت می‌کند، زیرا آن را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان می‌کند.

در همین حال، منابع بازار با استناد به ارقام موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۸۱۷ هزار بشکه کاهش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی