بازدید 3753

قیمت گوجه فرنگی کاهشی می‌شود

مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از توزیع بار جدید گوجه فرنگی و کاهش قیمت‌ها در بازار خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 28 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، هفته گذشته قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بین ۲۱.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ تومان بود که این اعداد در هفته جاری به ۳۳.۸۰۰ تا ۳۷.۹۰۰ تومان رسید.

حسین اصغری، مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: تولید سبزی و صیفی‌جات در کشور به صورت ۴ فصل و مستمر ادامه دارد. محصولاتی مانند سیب زمینی و پیاز به دلیل قابلیت انبارداری مناسب از تولید تابستان و اوایل پاییز بارها در انبارها نگهداری و به مرور در بازارهای کشور توزیع می‌شوند. از این رو قیمت این محصولات در بازار رضایت مصرف کنندگان را نیز به دنبال داشته است.

وی درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی اظهار کرد: گوجه فرنگی به دلیل شرایط محصول، امکان انبار کردن ندارد به همین دلیل به میزان محدود در استان خوزستان نگهداری می‌شود اما مقدار آن به اندازه‌ای نیست که بازار را در شرایط مناسبی مانند سیب زمینی و پیاز تأمین کند. به همین دلیل برنامه کشت در استان‌های جنوبی در فصل پاییز انجام شده و ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به این امر اختصاص یافت.

این مسؤول دولتی افزود: امیدواریم از این حجم زمین اختصاص داده شده حدود ۲۱۵ هزار تن محصول به بازار عرضه شود.

اصغری گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده ۱۳۵ هزار تن فقط در ماه آذر به بازار عرضه خواهد شد که به دلیل بارش باران در چند روز گذشته در مناطق جنوبی و عدم امکان تردد در مزارع برداشت محصول محدود شد؛ از این رو تا حدودی حجم گوجه فرنگی در بازار کاهش پیدا کرد.

مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در پایان یادآور شد: با بهبود شرایط اقلیمی و امکان مراجعه کشاورزان به مزارع، برداشت گوجه فرنگی انجام شده و محصول با حجم بالاتری به بازار عرضه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
آره جون عمه تون ارزان میشه
چرا دروغ میگید
دارید گوجه فرنگی صادرات می کنید
مردم باید برن قیمت خداتومن بخرن
ریسی که می گفت قیمت مرغ و تخم مرغ چه ربطی به تحریم دارد و مردم با این قیمتها چطور باید زندگی کنند الان کاری کرد که املت هم غذای رؤیایی مردم شد
چرا یک دفعه از فعل شد استفاده نمی شود؟
گوشت نمیتونم بخرم هیچکدام نه گوشت مرغ نه گوشت قرمز خدا آگاهی چرا گوجه گرون کردید خدا راضی نیست همش با بدبختی و سختی زندگی تحمل میکنم خدا خودش کمکم کنه
مرگ بر گوجه
مسئولان ما در هر کاری ناتوان باشند در توجیه رودست ندارند.
پیشی گرفتن گوجه از دلار
کاهش میشود دیگه چه جور فعل فارسی است؟ حداقل بگید کاهش می یابد. بابا حداقل فارسی بلد باشید
بازم دورغ لابد مرغ هم گرون شده اونم دلیلش بارونه مث وعده برا گوشت که گفتن میخان از افریقا در ازای فروش نیسان وارد کنن ارزون میشه فقط دورغ دورغ....
هر وقت چیزی گرون میشه،،یاد رئیسی میوفتم!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار