بازدید 1668

تأکید بر توجه به سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن دو مؤلفه سرعت و دقت در روند رسیدگی به پرونده‌ها در این نهاد نظارتی، از اصلاح برخی ساز و کارهای گذشته به منظور کاهش زمان رسیدگی در دادسرای این نهاد نظارتی خبرداد.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 28 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب در جلسه کاری مشترک با دادستان، معاونان، روسای شعب و دادیاران دادستانی در این نهاد نظارتی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، طی سخنانی اظهار داشت: رویکرد دیوان محاسبات کشور در قبال دستگاه های مختلف اجرایی، تعاملی و همدلانه است و اقدامات مختلف در این نهاد نظارتی بر همین مبنا پیش می‌رود و به طور حتم این رویکرد سبب بهره‌وری و پویایی بیشتر در کشور می‌شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به فرایند بررسی پرونده‌ها در این نهاد نظارتی بیان کرد: برخی از ساز و کارها که در گذشته وجود داشته نیازمند اصلاح است که این مهم نیز آغاز شده و در مسیر خوبی قرار گرفته است؛ البته به نتیجه رسیدن برخی از این موارد زمان بر است و برای رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب باید کار را با جدیت بیشتر پیش ببریم.

دستغیب با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده‌ها باید در زمان خودش صورت گیرد، گفت: نظارت برخط توسط دیوان محاسبات این امکان را فراهم می‌کند تا ضمن رسیدگی به موقع در مورد انحرافات احتمالی، نسبت به تکرار موارد تخلف نیز بازدارندگی به وجود آید.

وی با تاکید بر این موضوع که رسیدگی به موضوع عدم وصول منابع باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه دیوان محاسبات قاعده مهم دادرسی را مدنظر قرار داده، باید توجه داشته باشیم که ورودی‌های دادسرای دیوان محاسبات شامل مسائل مهم و اولویت‌دار کشور باشد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: باید زمینه‌سازی لازم را برای ایجاد فضای رقابتی در کشور فراهم کنیم تا بخش خصوصی بتواند در محیطی سالم در کنار سایر بخش‌ها فعالیت کند.

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دادسرای دیوان محاسبات اظهار داشت: از سیاست‌های اصلی دادسرای این نهاد نظارتی کاهش اطاله دادرسی است که برای این موضوع برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: حساسیت ‌های اجتماعی در برخی مواقع باعث می‌شود، دادسرا ورود سریع‌تر و جدی‌تر به موضوعات داشته باشد که این مسئله نیز تاثیرگذاری خوبی به دنبال داشته است.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه اثرگذاری‌های ورود دادسرا به موضوعات مختلف قابل لمس است، گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی، کم کاری‌هایی در پیگیری حقوق دولت دارند که ورود دادسرای این نهاد نظارتی به این قبیل از مسائل، باعث شده که دستگاه‌ها چنین موضوعاتی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

کامیار گفت: تخصصی شدن رسیدگی‌ها یکی از موضوعاتی است که در دادسرای دیوان محاسبات به آن توجه ویژه داریم و برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست