بازدید 7322
واکنش دبیر ستاد امر به معروف به حواشی مطرح شده درمورد گروه های تذکر لسانی:

مگر کار خیر مجوز می‌خواهد؟/وقتی کار خیر و خوبی در جامعه در حال شکل گرفتن است، باید همه حمایت کنند/حدود ۲۰۰ هزار تذکر داده شده است/ از نظر ما اختلاس، رانت، پارتی بازی و فعالیت‌های ربوی بانک‌ها و... هم منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به حوادث و حواشی پیش آمده برای آمران به معروف و ناهیان از منکر واکنش نشان داد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دستور الهی، قرآنی، شرعی و قانونی است. وقتی این‌گونه است، صحبت درباره مجوز داشتن یا نداشتن چه معنایی دارد؟!
کد خبر: ۱۲۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 26 November 2023

مگر کار خیر مجوز می‌خواهد؟/وقتی کار خیر و خوبی در جامعه در حال شکل گرفتن است، باید همه حمایت کنند/حدود ۲۰۰ هزار تذکر داده شده است

 

تابناک _ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین طاهری آکردی نسبت به حوادث و حواشی پیش آمده برای آمران به معروف و ناهیان از منکر واکنش نشان داد.

وی آیه «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ» را نشان از وجوب اقامه امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: خداوند متعال در آیه دیگری می‌فرماید «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ.» خلاصه این آیات پیاده سازی و اقامه دین الهی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اصل هشتم قانون اساسی که در آن نظارت مردم بر مردم مورد تأکید قرار گرفته و همچنین قانون حمایت از آمران و ناهیان مصوب سال ۱۳۹۴ را نیز پشتوانه قانونی بحث امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور گروه‌ها و تشکل‌های تذکر لسانی در سطح شهر تهران همانند میدان‌های ولیعصر، انقلاب، فردوسی و... تصریح داشت: اخیرا جمعی از گروه‌های انقلابی و مردم دغدغه‌مند بدون هیچ چشم داشتی آن هم در شرایطی که بسیاری از نهاد‌های دولتی گرفتار خلأ بوده و منتظر تصویب لایحه عفاف و حجاب هستند، کار خیر تذکر لسانی را با هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف همانند سپاه، بسیج، فراجا، شهرداری، دادستانی و... در سطح شهر آغاز کرده‌اند. حتی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر جهت آموزش در بحث تعامل و گفتار با دیگران مراجعه کرده و ما نیز آموزش‌های لازم را داده‌ایم.

این مقام مسئول، از گروه‌های تذکر لسانی به عنوان حرکت‌های مردمی یاد کرد و بیان داشت: اخیراً مباحثی درباره مجوز داشتن یا نداشتن این گروه‌ها مطرح شده است. مگر کار خیر مجوز می‌خواهد؟ برای نمونه اگر گروهی تصمیم بگیرد، در محله خود کار خیری انجام داده و مشکلی را حل کنند، باید مجوز بگیرد؟ مجوز برای جا‌هایی است که افراد می‌خواهند تجمع کرده و اعتراض و شعاری دهند.

وی با بیان این‌که هم عقل و هم حکومت‌ها تأکید دارند که کار خیر جمعی نیاز به مجوز ندارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دستور الهی، قرآنی، شرعی و قانونی است. وقتی این‌گونه است، صحبت درباره مجوز داشتن یا نداشتن چه معنایی دارد؟! البته ممکن است فردی نسبت به شیوه آن ایراد و اشکالی داشته باشد، خب باید ایراد را رفع و اصلاح کرد، نه این‌که آن را تعطیل کرد. وقتی کار خیر و خوبی در جامعه در حال شکل گرفتن است، باید همه حمایت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که براساس گزارشات رسیده تعداد افراد تذکر لسانی بیش از ۲۸۵۰ نیروی انقلابی و جهادی هستند که فی سبیل الله مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: براساس آخرین گزارشی که چندی پیش به ما دادند، حدود ۲۰۰ هزار تذکر داده بودند. براساس گفته خودشان مشکل بالای ۹۷ درصد افراد با تذکر اولیه حل شده و به درگیری، مشاجره و... نکشیده است.

طاهری آکردی با بیان این‌که مردم ایران دارای پیشینه تاریخی در بحث عفاف و حجاب بوده و اسلام به آن غنا بخشید، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگر مسأله حجاب و عفاف برای مردم تبیین شود، آن را می‌پذیرند و عنادی ندارند. گروه‌های تذکر لسانی نیز همین کار خیر را پیگیری می‌کنند.

وی از احتمال وجود اغراض سیاسی در مقابله و مخالفت با این تشکل‌های و گروه‌های مردمی خبر داد و اظهار داشت: برخی از گروه‌های سیاسی که اهداف پشت پرده آن‌ها نیز ممکن است به انتخابات و دیگر مسائل بازگردد، شروع به کارشکنی و طرح شبهات غیر معقول کرده‌اند. در حالی که باید از نهاد‌های همکار با این تشکل‌ها تشکر می‌کردند. بحمدالله تاکنون نیز مشکل خاصی ایجاد نشده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به این‌که تقاضای ما از مجلس، دولت، دستگاه‌های حاکمیتی، رسانه‌ها و مردم همراهی و همکاری با گروه‌ها و تشکل‌های مردمی برای رفع اشکالات و ایرادات است، بیان داشت: کار خیر جمعی نیاز به مجوز ندارد، بلکه نیاز به حمایت دارد.

این مقام مسئول با بیان این‌که نیرو‌های انقلابی نیز از فراجا، دادستانی و بسیج بابت همکاری تشکر کرده‌اند، بیان داشت: امیدواریم بقیه دستگاه‌ها و آحاد مردم هم حمایت کنند و اگر نکته‌ای وجود دارد، تذکر دهند تا اشکال کار برطرف شود نه اینکه اصل کار تعطیل شود.

وی از اقدام این گروه‌ها به عنوان کار فرهنگی یاد کرد و خاطرنشان ساخت: همواره مسئولان تأکید دارند که باید به سمت کار فرهنگی حرکت کنیم. این گروه‌ها نیز تنها تذکر لسانی می‌دهند، برخورد و بی ادبی از آن‌ها سر نمی‌زند. بلکه براساس قواعد دینی و اخلاقی در حال انجام کار خیری هستند. هماهنگی‌های لازم را نیز انجام داده‌اند. اگر این کار فرهنگی نیست، پس چه کاری فرهنگی است؟

طاهری آکردی در پاسخ به افرادی که شبهه می‌کنند به جای این کار‌ها به مبارزه با اختلاس، رانت خواری و... بپردازید، عنوان داشت: از نظر ما نیز اختلاس، رانت، پارتی بازی، گرفتار کردن مردم در بروکراسی اداری، فعالیت‌های ربوی بانک‌ها و... منکر بوده و باید با آن‌ها مقابله کرد، ولی در نظر داشته باشیم که بی حجابی هم منکر است. اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نمی‌کند، دلیل بر این نمی‌شود که دستگاه‌ دیگری نیز دست از کار بکشد و به وظیفه خود عمل نکند.

وی بیان داشت: اگر جامعه آلوده شود، همه آلوده می‌شوند. ما در فرهنگ اسلامی چیزی به نام «بی تفاوتی» نداریم. امر به معروف و نهی از منکر یعنی این‌که کسی نباید بی تفاوت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱۲
یعنی من هم میتونم برم مجلس و مجمع و قوه قضائیه و به مسئولین بابت عملکرد ضعیفشون تذکر بدم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
وقتی واسه حجاب لشکر لسانی ترتیب میدین چرا تا حالا واسه ربا رانت و ... بی تفاوتی بوده اید؟چرا این افراد جلو بانک های ربا نمیبرید؟؟؟؟؟ ما برای این موارد تونلی ندیدیم که برای حجاب درسته کرده اید!!! و چرا قیمت ها غیر قانونی افزایش میباید و ده ها چرای دیگه که حاظر به پاسخ نیستید!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
55 کشور دیگراسلامی هستند.پس چرا درهیچکدام (غیرافغانستان تحت حکومت نئاندرتال ها) داشتن یه تکه پارچه روسری روی سر زنان اجباری نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
خیر شما نمی تونی چون داری از چیز درستی انتقاد می کنی پس حق انتقاد و تذکر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
نخیر جانم مگه مملکت شهر هرته؟
بلبل بلبل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
سفره مردم رو خالی کردین+ ناترازی صندوقها+ این طرز قانون گذاریهای مالیاتی + بازی با زندگی مردم +بی ارزش کردن ریال +
دلار 4200 تومنی رو 28500 کردن و + .....
اینها همه حق الناس نیست !؟گناه نیست ؟
مراجع نظری ندارند !!!!! چیزی نمیخان بگن !؟ فقط مشکل فلسطینه ؟!
تورم 50 درصده افزایش حقوق 18 درصد !!؟؟
من هم به اندازه همون 18 درصد کار میکنم . اصلن کارها بخوابه انجام نشه
معطل بمونن مشتری به خریدش نرسه . ارباب رجو عصبی بشه و ......
به من چه
اونی که حقوق 100 میلیون تومنی بدون مالیات همراه با راننده برای خودش تصویب میکنه تشریف بیاره کارها رو انجام بده
من ازین به بعد نگاااااه
من نه ماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
کار نمیکنیم مملکت بخوابه .
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
تو کشور ما قانون نوشته شده اجرا نمیشه مثلا تا اخر متوسطه رایگان اما قانون نوشته نشده اجرا میشه
هر جا بری بهت پناهندگی میدن
جناب پس این خیریه ها که میخوان کار خیر کنن کلی مجوز نمی گیرند؟! حتی با اینکه معاف از مالیات هم هستند ولی باید اظهارنامه مالیاتی هم بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
یه چیزی گفت شما به دل نگیر
من در محل کارم با افرادی برخورد دارم که روزانه از مترو استفاده می کنند ، رفتار این به اصطلاح گروه های مردمی به جز کینه و نفرت به خصوص در میان افراد جوان چیز دیگری رو ایجاد نکرده . حتی پدر و مادر من هم که افراد بسیار مذهبی و به اصطلاح مومنی هستند از این گونه رفتارها احساس انزجار دارند . من مطمئنم که این استاد عزیز نیز به خوبی از این مسائل آگاه هستند اما مقام و منسب و جایگاه ایشان متاسفانه اجازه اینکه ایشون هم مسائل و واقعیتها رو ببینند از ایشون گرفته به امید اینکه روزی همه به انتخابهای هم احترام بگذاریم تا جایگاه هر کسی محترم باقی بمونه .
یعنی ایشون و امثال ایشون حقوق از بیت المال میگیرند که امر کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
مگرهزاران روحانی دیگر صرفا برای این حقوق نمیگیرند که در ادارات نمازبخوانند؟
سلام , حاج آقا کار خیر در مملکت مثل گرد وخاکههی این روزها سیستان بلوچستان و سرخس ریخته کسی نیست جمع کنه حاج آقا کجایند این خیرخواهان شما بیان پنبه های ما روزمینمان مانده به ما هم یک کمکی بکنند حالا اگر به ما کمک نمی کنند به مردم بیچاره و بدبخت که برای نان شبشان مندن کمک کنند
استدلال حاج آقا فوق العاده است. حالا یکی میخواهد بقالی دابرکند و به اهالی محل خیر برساند که برای خرید به جای دوری نروند برای چه باید مجوز (پروانه کسب ) بگیرد؟ مگرکارخیرمجوز میخواهد؟ وهزاران مورددیگر- تبعا این را درنظر نگرفته اگر این منطق حاکم شود دیگرسنگ روی سنگ بندنمیشود وکشورمیشود شهر...
جدی! کار خیر مجوز نمیخواد؟!!!
البته راست میگه، همین موسسات مالی اعتباری همچون برای کار خیر بود، مجوز نگرفتند‌ حالا بماند که اقتصاد کشور زو‌چطور بهم پیچیدند و میلیارد میلیارد پول مملکت به جیب یک عده خیر!!!!! رفت.
صاحبان مملکت خلاصه این حق و دارن هر کار و قانونی خواستن اجرا کنن،
ایشون چندمورد دیگر رابه منکرمنحصرقبلی یعنی بی روسری بودن اضافه کرده ولی توضیح نداده چرا بازهم صرفا آنچه امربه معروف نامیده میشود منحصر به خانمهای بی روسری است
پاسخ ها
جواد
| United States of America |
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
اعتراضهای فراوان در مورد منحصرکردن منکر به روسری باعث شد رئیس امربه معروف برای خالی نبودن عریضه چند منکر دیگر راهم اضافه کند.
ایشان یک نکته راهم بدانند که ربوی بودن منحصربانکها نیست.مثلا دادگستری محکومان مالی رابه پرداخت تاخیرتادیه (نام جدید ربا) محکوم میکند.البته همانطور که بانکها برای ربا ازنامهای اختراعی خود مثل سود وکارمزد و...استفاده میکند در دادگستری هم از نام تاخیرتادیه استفاده میشود.
اگر هر شخص بر مبنای اجتهاد خودش جلوی دیگری را بگیرد مردم به جان همدیگر می افتند .
آیا شما اجازه می دهید مردم به شما و سایر مسئولان به همین شکل تذکر بدهند؟
یعنی هیچ کی نظر نداده!!!؟؟؟
طبق آمار خود حاجی در 3 درصدموارد به درگیری ومشاجره کشیده شده که با توجه به 200 هزار مورد میشود 6000 مشاجره ودرگیری دراین مدت کوتاه. حالا از هزاران مورد 2 مورد لات ماست پاش و خانم آمرمعروف نارنجستان شیراز به تصویرکشیده شده وعمومی شده اندو 5998 مورد دیگر به علت در دید دوربینهای مداربسته یا عدم ارسال به اینترنت رسانه ای نشده اند.
از اول می گفتین خب .چرا روزنامه اعتماد را تعطیل کردین؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
خوب معلوم شد وزیر کشور دروغ گفته
بستن روزنامه ها مجوز می خواد
تورم ۳۰۰درصد
بله کار خیر و خدا پسندانه بعله. اما نه اینکه وزیر کشور نامه فوق محرمانه بزنه که بازداشت کنید و پرونده سازی کنید.
وقتی ما می گفتیم این حجاب بانها از جایی حمایت می شوند وحیدی می گفت خود جوش هستند حالا معلوم شد کار خودش بوده این آقا هم می گوید بدون حقوق کار می کنند روزی هم معلوم می شود حقوق هم می گیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
حقوق هم می گیرن .
حاجی فقط امر بمعروف مختص حجاب است ؟؟؟؟؟؟؟؟
جمع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
واقعا جمع کنید
مملکت رو به ویرانی کشیدید رفت
فرمایش شما متین.
بسم الله بفرما
ربا را از بانک ها حذف بفرمایید. و دیگر با خدا نجنگید . اگر دنبال کار خیریت.
جلوی وعده های دروغ مسئولین را بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
فکر میکنی بانک ها به کی وصلند؟مدیران ارشد و میانی بانک ها کی هستند؟
خدا خیرتان بدهد که این عمل خدا پسندانه را انجام میدهید.
فعالیت ربوی بانکی،بانکهاعملا دستشان را درجیب مردم کرده اند وبخشی ازمشکلات اقتصادی هستند.
برای کار خیر اگه زحمتی نمیشه ازاین مفسدان اقتصادی را محاکنه و پولها و دزدیهاشون را به بیت المال برگردانید و اعداااام کنید تا ملت از گرسنگی نحات پیدا کنند ثوابش خیلی بیشتره
کار خیری که نظم یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهد نیز به مجوز نیاز دارد. مانند برگزاری یک جشن بزرگ، برگزاری راهپیمایی در خصوص هر دغدغه اجتماعی و ...
اگر اینطور باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود. تصور کنید که مردم بخواهند در راستای تکلیف دینی خود متخلفان را خودشان به سزای اعمال ناشایست خود برسانند. در آن صورت آن دسته از مسئولان و نمایندگان معلوم الحالی که این ملت تا کنون دیده اند که متخلف از آب درآمده اند دیگر مصونیت سیاسی هم به کارشان نخواهد آمد.
دیگر تصور کنید که تشخیص تخلف هم را قرار باشد اینگونه انجام دهند.
یعنی قوه قضاییه ، پلیس و ... (با وجود تمام ضعف و کاستی هایی که دارند) یعنی کشک.
فرض کنید ملت شخصی را به تشخیص خود به اتهام محارب وسط خیابان اعدام کنند.
الغرض مقصود آنست که هر کاری اصولی دارد............
آقای دبیر ستاد آیا اجازه میدید ما و بچه های محلمون بیاییم دم در ستادتون هر روز یک گیری حتی از نوع حلال بهتون بدیم !!!!! قسم میخورم روز دوم زنگ میزنی پلیس بیاد ما رو جمع کنه
کار خیری که اختیار طرف را سلب کند مجوز می خواهد
حاجی خیلی زبلی.... از بخشنامه محرمانه معلومه کار خیره...
حاج آقا مراتب و شرایط امر به معروف رو اگه توضیح بدن،بد نیست.
با مسئولی که در روز روشن دروغ می گوید چکار باید کرد؟ می توان امر به معروف کرد یا سر‌از زندان در می اوریم؟
اگر بدون حقوق باشه هیچ مشکلی نداره
ولی اگر برای منافع دنیا باشه کلا ایراد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
کلا ایراد دارد چه با حقوق چه بی حقوق
اگر از نظر شما دروغ گویی مسیولین و خلف وعده ها و رانت و ماشین شاسی بلند و سیسمونی خریدن از ترکیه و ... منکر است یک مورد بگویید شخص خود شما تذکر داده باشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا این امر به معروف از بیمارستانها شروع نمیکنید که فقط پزستار زن جذب میکنن. چرا این پرستارها باید به بیماران اقا برسن. چرا تو اورژانس بیمارستانها انقدر پرستار زن هیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
ناشناس۱۹ ۴۷ برای اینکه زنها دلسوز تر ومسئولیت پذیر ترن همچنین در برابربیخوابی
واسترس مقاومتر ار آقایون هستندوقادرند بروی چندین کار همزمان تمرکز کنند
چرا ماهی دوازده میلیون می‌گیرند
بفرمایید خرج این تذکر دهنده های لسانی رو کی میده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
حقوقشون رو از جیب من وتو میدن!! ظاهرا ماهی ۱۲ ملیون بابت تذکر می گیرن !!
این خانمهای تذکر دهنده خودجوش چرا فقط ساعات اداری کار می کنند؟!!!!
بله، مجوز می خواهد،حتی انجام کار درست هم، باید درست انجام شود. اصلا قانون برای همین است.
دو خبر بالاتر تورم ۵۲ درصدی را خوندیم همش بخاطر این بی حجابیه
حاج آقا لطفا به نمایندگان مجلس هم تذکر بدید طرف ظالم رو نگیرند....ما 18 سال پول بیمه دادیم با لحاظ اینکه 30 ساله بازنشسته بشیم...پول رو بردند و ضایع کردند حالا که موعد ایفای تعهدشون نزدیک شده...با ادعای قریب الوقوع بودن ورشکستگی قانون رو به نفع خودشون تغییر دادند و حالا من باید 5 سال بیشتر حق بیمه بدم و از طرفی 5 سال دیرتر حقوق بازنشستگی دریافت کنم که فقط در مورد من با نرخ امروز بالای 700 میلیون تومان به ضررم شده...ظلم آشکارتر از این...ستاد امر به معروف لطفا ورود کنید بلکه مجلسی ها این ظلم رو برطرف کنند
فکر کن کار خیر در راه خدارو دارن میشمارن،
احتمالا دونه ای حساب میکنن، مثلا تذکر لسانی ای 100 هزار تومن.
البته در راه خدا
تذکر شمار دارن که تعداد تذکراتو میدونید؟
مگر کار خیر حقوق و مزایا دارد!؟
اگر اینها مامور نیستند پس مردم مجبور نیستند به تذکر اینها عمل کنند و نباید مجازات شوند!
خوب با همه موارد که فرمودید برخورد ششود. گرانی بان، اختلاس بان، بیکاری بان،آلودگی هوا بان، خشک سالی بان، اجاره مسکن بان و....
پس اگر مامور نیستند نباید افرادی که به تذکرشان توجه نمی کنند مجازات شوند!
دادستان بخاطر افشای نامه در روزنامه اعتماد اعلام جرم کرد. در عین حال این نامه ثابت کرد وزیر کشور دروغ گفته و منتظریم نهی از منکر بشه!!
در نامه افشا شده وزارت کشور درمورد حجاب، طبقه بندی این سند، پوششی برای ریاکاری ایشان بوده! ببینیم دبیر امر و نهی چه برخوردی با وزیر خواهد کرد!!!!
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر : مگر کار خیر مجوز می خواهد؟

موسسات خیریه الزاماً باید در وزارت کشور ثبت شوند.

هشتگ تناقض
هشتگ سواد حقوقی
اگر مردم ، خودجوش این کار خیر را انجام می دن ، شما از کجا می دونید سیصد هزار تذکر داده شده ؟ مردم هر شب به شما گزارش می دن ؟
شما همه کارهاتون خیر هستش
کلا نیاز به مجوز ندارید!!!!
خوب ، مشخص شد مجوز از کجا گرفته اند
بلاخره برای ازدواج با دختران ، اجازه پدر ضروری است؟
عجب. می بینم چند روز هست هوا هم آلوده نیست نگو ۲۰۰ هزار تذکر داده شده! حالا اینا رو چه جوری می شمارن؟ با تسبیح؟ پس کار خیر مجوز نمی خواد؟ یعنی من هر کاری که از نظر من خیر باشه می تونم بدون مجوز انجام بدم؟ راستی لیست کارهای خیر بدون نیاز به مجوز جایی نوشته شده یا لیست نداره صرفا تذکر به خانم ها خیر توش هست؟
حکم خدا مجوز نمیخواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
کجای قران نوشته برای حجاب تذکر بدید ؟! اصلا کجای قرآن حجاب رو اجبار کرده ؟
این آیه دلیل بر این نیست که ستاد تشکیل شود. بلکه این در باره خصوصیات مومنان است. کجا گفته شده که بیت المال مصرف این تشکیلات بشود؟
لطفا بشمارید چند حدیث از حضرت علی (ع) در خصوص بیت المال داریم و چند حدیث در باره حجاب؟
پس این سند محرمانه وزارت کشور که اومده بیرون و نشون می ده که هیچ حجاب بانی خودجوش نیست و همه مامور وزارت کشورند و حقوق می گیرند چیه ؟
اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نمیکند دستگاهی دیگر کار اسان را با تمام قوا انجام میدهد چه نظر جالبی
احسنت جنبش فواحش باید جمع بشه فساد اخلاقی چه سودی برای ایران داره؟ فرهنگ آمریکا سراسر کثافته به پیشرفت و علمشون نگاه کنید چیکار به فرهنگ کثیف و حیوانیشون دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
من شما را به عفت کلام امر می کنم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
احسنت اینا از دنیای غرب فقط فحشا هشو یاد گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
از کوزه همان تراود که در اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
ببین دوست عزیز اینهمه نظر مخالف دادند یکی بی ادبی نکرد شما که طرف ایشون را گرفتی نفرت از کلامت می بارید بالاخره اون دنیایی هم هست اونجا ننیشه بگی هرکی نارحته بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
من شما را از بددهنی نهی میکنم
واقعا از خشم خدا نمی ترسید !! اینهمه بدبختی و مصیبت، حتی هوای برای نفس کشیدن نیست بعد به روسری زنها گیر می دهید ،!! بابا برای پایداری همین حقوق و مواجب، کمی فکر خوب است ، مردم به ابعاد دیگر زندگی هم نیاز دارند ، منکر واقعی فساد است نه بی حجابی
ما برای ثبت یک ان‌جی‌او/ سمن که بدون هرگونه نفع مادی کار خیر انجام بده رفتیم به گابن!
سه سال و نیم طول کشید تا مجوز بگیریم اون هم محدود به دو شهر! باد حاج آقا صداشون از جای گرم بلند میشه که مگر کار نیر مجوز میخواد؟ حاجی کجا زندگی میکنی اینقد از واقعیتای جامعه دوری؟
از نظر آقایون جچاب منکر اول هست. حالا اختلاس ،دزدی، رانت، ربا(جنگ با خدا) و ... هممممم منکر هستند. اما مهم حجاب است
حدود ۲۰۰ هزار تذکر داده شده است.


حاج آقا تذکر شمار گذاشته اند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حاج آقا تذکری باهاشون حساب می کنند یا روزمزد ؟!!!!!!!!!!!!!!!
یا خدا خودت مارا نجات بده از دست این فیلسوفهای زمان
حاج أقا یه چیزی گفتی ها پس منم بیام به شما چند تا تذکر امربه معروف بدهم فقط یکی چرا از خط ویپژه استفاده میکنید
برای چندمین بار ناراستی و کژگویی دست اندرکاران ثابت شد
حاج آقا جلو قصابي بايستيد هركي پول نداشت حساب كنيد.
جلوي داروخانه بايستيد هركي پول دارو نداشت حساب كنيد.
جلوي بيمارستان بايستيد هر كي پول نداشت حساب كنيد.
جلوي نانوايي بايستيد هر كي پول نداشت حساب كنيد.
لطفا هرجا شلوغ بود تجمع نكنيد بگذاريد مردم به كارشون برسند.
خدا به شما خير بدهد.
برو ایران خودرو و تذکر بده به وزیر خالی بند صمت و ارباب بزرگ میرسلیم...
«وقتی کار خیر و خوبی در جامعه در حال شکل گرفتن است، باید همه حمایت کنند»

تو حق نداری برای همه باید تعیین کنی... این خودش یک منکر هست.
اگر منکراتی از جمله اختلاس ورشوه و پرداخت ثروت کشور به نیجریه و... در حوزه ستاد نیست پس اسم ستاد رو بذارین ستاد مبارزه با بی حجابی
خوب مردمو سرگرم کردین
اگر گروه های مردمی هستند پس تو حکومتی از کجا آمار تعداد تذکر رو می دونی؟؟؟
يه سؤال؟
تذكر لساني تا كجاش امر به معروف حساب ميشه و از كجا به بعدش ميشه مزاحمت به نوامبس؟
وزیر درغگو
بودجه سازمانهای مرتبط با حجاب و فرهنگی را جمع بزنید تقسیم بر 200 هزار تذکر بکنید ببینیم هر تذکر چقدر ابخورده است
اومدم نظر بدم دیدم مردم عزیز همه گفتنی هارو گفتن. آفرین به این شعور مردم.
سلام. بر اساس آمار ایشان که 3% تذاکرات به اختلاف کشیده، تعداد مشاجرات و منازعات 6000 مورد است.
ای اسد از من به تو اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن اسد حفظ حجاب است
1 - عکس و فیلم گرفتن از مردم و ناموس مردم هم مجوز نمی خواهد ؟!!!! تا از فردا یک دوربین بگیریم و پشت سر شما بزرگوار راه برویم و عکس بگیریم از شما و ... !!!
2 - بعد هم چرا اینقدر مامور انتظامی دورشان را احاطه کرده اند و مواظبشان هستند ؟ این بزرگواراااااان که خود جوش هستند پس چرا توسط نیروهای امنیتی محافظت می شوند ؟
3 - برادر !!! چرا نیروهای خود جوش شما در همه جا به طور خود جوش توسط نیروهای امنیتی محافظت می شوند ؟
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین طاهری آکردی،

جواب: اگر ميخواهيد اين مشكلاتي كه به گفته شما در سطح جامعه رواج پيدا كرده با خوبي و خوشي پايان پيدا كنه اول به معيشت مردم برسيد كه از هر چيزي مهمتر هست اگر ميگي نه امتحان كن ببين چه معجزه اي ايجاد ميشه آنوقت هر كس خواست بر خلاف قوانين عمل كنه باهاش برخورد كنيد.
البته ميدانم كه خود شما هم به اين واقعيت اعتقاد داريد نكنه منتظر مجوز هستيد؟
ولي زورتان به بالا دستي ها نمي رسه آنوقت مي آييد به مردم زور ميكيد پس انتظار برخورد شايسته نداشته باشيد از مردم.
مگر خیریه امام علی را که اتفاقا" کار خیر واقعی میکرد را به بهانه عدم داشتن مجوز تعطیل نکردید.؟یعنی پیامبر اسلام هم در کار شما مانده است.
کار خیر توسط خیرخواه نه...
برادر اگه کار خوب بود نیاز به زور نبود همه خودجوش انجام می دادن پس خوب نیست
من می‌خواهم یک کار خیر کنم و یک اسلحه تهیه کنم و تعدادی از خدا بی‌خبر و بی‌وجدان رو از صفحه زمین پاک کنم. به نظر شما مجوز می‌خواد یا نه؟
چرا برای مبارزه با بانکهای جمهوری اسلامی که طبق آیات قرآن کریم با ربا خواری به جنگ با خدا برخواسته اند با دوربین و لباس متحد الشکل تونل امر به معروف و نهی از منکر راه نمیاندازید ؟
اینکه با دوربین فیلمبرداری میکنند از زن و دختر مردم هم جز امربه معروف است
کی ودر کجای اسلام حجاب اجباری شده کار خیر
ما میخواهیم بریم جهنم.دست از سر ما بر میدارید.
بنده هم به عنوان یک مرد به برخی خانم های چادری امر به معروف میکنم و میگویم بوی بد عرق بدن میدهند و بهتر است چون لباس زیادی دارند خوشبوکننده بزنند و امر خیر مجوز نیاز ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی