بازدید 7178
پنجاه و یکمین روز جنگ غزه

نتانیاهو مخفیانه به غزه رفت/ حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ / پایان مرحله دوم تبادل اسرا و آغاز مرحله سوم+ جزئیات/ادامه درگیری ها در کرانه باختری و شهادت 7 نفر

جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و یکمین روز خود شده است که از روز گذشته توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل وارد فاز اجرایی شده است و تعدادی از اسرای دو طرف نیز آزاد شدند و قرار است در دومین روز از آتش بس چهار روزه، اسرای دیگری نیز از سوی دو طرف آزاد شوند.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 26 November 2023

پایان مرحوم دوم تبادل اسرا و آغاز مرحله سوم+ جزئیات/

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و یکمین روز خود شده است که از روز گذشته توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل وارد فاز اجرایی شده است و تعدادی از اسرای دو طرف نیز آزاد شدند و قرار است در دومین روز از آتش بس چهار روزه، اسرای دیگری نیز از سوی دو طرف آزاد شوند.

بایدن: مبادله اسرا موفقیت‌آمیز بود و باید ادامه داشته باشد
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۲۲:۴۷

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه حماس یک کودک ۴ ساله آمریکایی را آزاد کرده است، اظهار داشت که عملیات مبادله اسرا موفقیت‌آمیز بود و باید ادامه داشته باشد.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب در سخنانی اعلام کرد: امیدواریم حماس شمار بیشتری از آمریکایی‌ها را آزاد کند.

بایدن خاطرنشان کرد، حماس یک کودک ۴ ساله آمریکایی را آزاد کرده است. عملیات مبادله اسرا موفقیت‌آمیز بود و باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: به همکاری با امیر قطر و رئیس جمهور مصر برای تضمین خروج همه «گروگان‌ها» از غزه ادامه می‌دهیم.

بایدن ادامه داد: هدف ما ادامه آتش‌بس به منظور ورود کمک‌ها به غزه و آزادی «گروگان‌ها» است.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که راهکار دودولتی تنها راه حل برای تضمین امنیت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره آتش‌بس غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۲۲:۴۷

وزرای خارجه مصر و آمریکا بر اهمیت غلبه بر موانعی که ممکن است تکمیل توافقنامه آتش‌بس در غزه را تهدید کند، تأکید کردند.

 «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر و «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر بر اهمیت تلاش برای یافتن راه حل سیاسی پایدار در خصوص فلسطین بر اساس راهکار دو دولتی تأکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، شکری و بلینکن همچنین بر غلبه بر موانعی که ممکن است تکمیل توافقنامه آتش‌بس در غزه را تهدید کند، تأکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌های مصر برای مهار بحران غزه و جلوگیری از پیامدهای این بحران و همکاری نزدیک برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس موقت تمجید کرد.

همچنین عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر یکشنبه شب در سخنانی گفت: من مشتاق همکاری‌های مشترک بیشتر برای تحقق آرمان‌های مردم برادر فلسطین و برقراری صلح فراگیر هستم.

السیسی افزود: تلاش‌های قطر در راستای تلاش‌های مصر برای تکمیل آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه و موفقیت‌آمیز بودن روند تبادل اسرا است.

اردوغان: ایران و ترکیه به همکاری برای دائمی‌کردن آتش‌بس غزه ادامه می‌دهند
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۲۲:۱۱

رئیس جمهور ترکیه گفت که تهران و آنکارا به همکاری با یکدیگر برای تبدیل کردن آتش‌بس موقت به دائمی و پایدار ادامه خواهند داد.

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب در سخنانی تصریح کرد، ایران و ترکیه برای دائمی کردن آتش بس موقت و دستیابی به صلح (سازش) پایدار میان حماس و تل‌آویو، به همکاری یکدیگر ادامه خواهند داد.

رجب طیب اردوغان اواسط ماه جاری میلادی پس از تشدید تنش‌ها میان تل آویو و آنکارا بر سر تحولات غزه و کشتار مردم بی گناه فلسطین اعلام کرد که کودکان، زنان و افراد سالخورده در غزه کشته می‌شوند و هیچ جایی در این باریکه نیست که در معرض حمله و بمباران نباشد.

وی تصریح کرد، آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد، سرآغاز جنگ نبود و هیچ تناسبی بین قدرت اسرائیل و حماس وجود ندارد.

اردوغان افزود: اسرائیل به دروغ‌پردازی متوسل شده و از خارج حمایت دریافت می‌کند و کشتار کودکان و غیرنظامیان هیچ توجیهی ندارد.

وی گفت: آیا اسرائیل اکنون سلاح اتمی در اختیار دارد؟ قطعا بله اما اگر از اسرائیلی‌ها بپرسید به آن اذعان نمی‌کنند چون آن‌ها دروغگویی را خوب بلد هستند.

اردوغان چهارشنبه گذشته نیز در سخنانی گفت، ترکیه در شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل به ابتکارعمل‌هایی در ارتباط با در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد، چون این تهدیدی برای امنیت آنکارا محسوب می‌شود.

روزنامه حریت از قول اردوغان نوشت: اسرائیل یک بمب اتمی است. ما به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط درخواست داده و به این کار ادامه می‌دهیم.

نتانیاهو مخفیانه به غزه رفت
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۲۰:۱۶

منابع اعلام کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) وارد نوار غزه شده بود.

 دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی امروز وارد نوار غزه شد و رایزنی‌های امنیتی انجام داد و تاکید کرد که ارتش این رژیم به جنگ خود در غزه و «تحقق پیروزی» ادامه می‌دهد.

نتانیاهو طی گشت‌زنی خود در نوار غزه گفت: ما سه هدف داریم که عبارت از نابودی حماس و بازگرداندن اسیران ما و تضمین این است که غزه بار دیگر تهدیدی را علیه اسرائیل ایجاد نکند.

حماس سومین گروه از اسیران اسرائیلی را تحویل داد
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۹:۴۴

مقاومت فلسطین امروز (یکشنبه) در راستای اجرای مفاد توافق آتش بس چهار روزه، سومین گروه از اسیران رژیم صهیونیستی را تحویل صلیب سرخ در غزه داد.

 یدیعوت آحارونوت گزارش داد که در حال حاضر ۱۳ اسیر اسرائیلی از جمله ۹ کودک به صلیب سرخ در غزه تحویل داده شدند.

از سوی دیگر، هیات امور اسیران و باشگاه اسیران فلسطینی اسامی ۳۹ فلسطینی را که قرار است امروز توسط رژیم صهیونیستی آزاد شوند، منتشر کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی نیز در اطراف زندان عوفر به حالت آماده باش درآمده‌اند تا مانع از جمع شدن فلسطینی‌ها برای استقبال از اسیران فلسطینی آزاد شده شوند.

جنبش حماس همچنین یک اسیر دارای تابعیت روسی را آزاد کرد.

احتمال تمدید آتش‌بس در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۹:۱۴

رسانه‌ها و مقامات آمریکایی و صهیونیستی از احتمال تمدید آتش‌بس چهار روزه در غزه خبر می‌دهند. قطر نیز می‌گوید تلاش‌ها در ابن رابطه در جریان است.

 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (یکشنبه) به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که اگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بخواهد آتش‌بس در غزه تمدید شود، باید گروگان‌های بیشتری را آزاد کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین به «ان.بی.سی» گفت انتظار می‌رود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت و تمدید آتش‌بس را بررسی کند.

آتش‌بس موقت چهار روزه و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین از روز جمعه وارد فاز اجرایی شد و تاکنون طی ۲ نویت، تبادل اسرا انجام گرفته است.

همزمان کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «کابینه جنگ امشب برای بررسی امکان تمدید آتش بس در غزه نشست برگزار می‌کند».

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» نیز امروز خبر داده مذاکره‌کنندگان امیدوار هستند آتش‌بس موقت چهار روزه در غزه احتمالا به مدت چهار روز دیگر تمدید شود.

حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۷:۳۸

روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد: یک کشتی این رژیم عصر امروز هدف حمله قرار گرفت.

 روزنامه صهیونیستی معاریو اخبار منتشر شده در خصوص حمله به یک کشتی صهیونیستی در نزدیکی سواحل یمن را تایید کرد.

سازمان نظارت کشتیرانی و شرکت امنیت دریایی بریتانیایی «آمبری» نیز این خبر را تایید و اعلام کرد که یک کشتی دیگر در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت.

منابع رسانه‌ای جزئیات بیشتری از این خبر را مخابره نکرده‌اند.

آنروا: غزه با قحطی روبروست
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۷:۱۰

عدنان ابوحسنه مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) وضعیت غزه و شمال این منطقه را به مناطق زلزله‌زده در سوریه و ترکیه تشبیه کرد و گفت: نوار غزه با قحطی روبروست.

ابوحسنه با بیان اینکه برای رساندن سوخت و کالاهای امدادی، گذرگاه رفح کافی نیست و باید گذرگاه کرم ابوسالم نیز باز شود، تأکید کرد: آنروا روزانه به ۱۲۰ تُن سوخت نیاز دارد تا بتواند تأسیسات حیاتی را به کار بیاندازد.

سازمان ملل امروز اعلام کرد که طی روز شنبه ۶۱ کامیون کمکهای بشردوستانه شامل غذا، آب و اقلام پزشکی و درمانی اضطراری به غزه ارسال شده است که بزرگترین کاروان ارسال کمکها از مرز رفح به غزه از زمان آغاز جنگ است.

طبق توافق آتش بس، باید روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال می‌شد که بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

ابوحسنه به شبکه خبری الجزیره گفت: مکانیزم ورود کامیونها از طریق گذرگاه رفح پیچیده است و نهایت ظرفیت آن، روزانه ۱۳۰ کامیون است. باید ۲۰۰ کامیون کمکهای انسانی به مدت دو ماه متوالی وارد غزه شود.

این مقام آنروا خاطر نشان کرد: مذاکرات فشرده‌ای برای وارد کردن سوخت و گاز به نوار غزه، با اسرائیلیها در جریان است.

ارسال 61 کامیون کمک‌های بشردوستانه به غزه در روز شنبه
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۶:۳۹

سازمان ملل اعلام کرد که طی روز شنبه 61 کامیون کمکهای بشردوستانه شامل غذا، آب و اقلام پزشکی و درمانی اضطراری به غزه ارسال شده است که بزرگترین کاروان ارسال کمکها از مرز رفح به غزه از زمان آغاز جنگ است.

طبق توافق آتش بس روزانه 200 کامیون حامل کمکهای بشردوستانه باید به غزه ارسال می‌شد که بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

دفتر امور هماهنگیهای بشردوستانه سازمان ملل شب گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز دوم آتش بس حماس و اسرائیل 11 آمبولانس، سه اتوبوس و یک اتوبوس با تختخواب مسطح به غزه رفتند تا سایر مجروحان باقیمانده در بیمارستان الشفاء را تخلیه کنند.  

بنا به اعلام سازمان ملل از روز اول آتش بس 200 کامیون به گذرگاه مرزری نیتزانا در مصر رفته و 187 کامیون تا ساعت 7 بعد از ظهر به وقت محلی وارد غزه شده‌اند.

سازمان ملل همچنین گفته که تا کنون 129 هزار لیتر سوخت نیز به نوار غزه ارسال شده است.

هلال احمر فلسطین پیش از این طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان 187 کامیون را تحویل گرفته و به سمت شهر غزه روانه کرده است.

«کتائب القسام» شهادت 4 فرمانده خود را اعلام کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۶:۲۴

 «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، شهادت ۴ فرمانده خود را اعلام کرد.

شاخه نظامی حماس که این بیانیه را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، شهادت «احمد الغندور» عضو شورای نظامی حماس و فرمانده تیپ شمال و همچنین شهادت «وائل رجب»، «رأفت سلمان» و «ایمن صیام» را تسلیت گفت.

در این بیانیه به تاریخ و جزئیات بیشتری درباره شهادت این فرماندهان اشاره‌ای نشده و تنها آمده است که آن‌ها در جنگ «طوفان الاقصی» به شهادت رسیده‌اند.

کتائب القسام در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است: «با خداوند عهد می‌بندیم که راه آن‌ها را ادامه دهیم و خون آن‌ها نور مجاهدان و آتش اشغالگران باشد».

کتائب القسام خبر شهادت این چهار فرمانده خود را در روز سوم آتش‌بس انسانی نوار غزه اعلام کرده است.

شهردار غزه: یک لیتر سوخت هم به ما نرسیده است
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۶:۰۱

«یحیی السراج» شهردار غزه امروز (پنج آذر) در سومین روز آتش‌بس چهار روزه، گفت که همین امروز باید سوخت به غزه برسد و فردا برای این کار دیر است.

به نوشته خبرگزاری شهاب، «یحیی السراج» شهردار غزه گفت که حجم گسترده‌ای از مشکلات همچنان به دلیل نرسیدن سوخت کافی به این منطقه هنوز پابرجاست.

اوگفت: «رژیم اشغالگر مانع رسیدن سوخت کافی برای باز کردن جاده‌ها و خیابان‌ها می‌شود، همین امروز باید سوخت به دست ما برسد و فردا دیر است. تعداد کمی از کامیون‌های حامل کمک‌ها به شمال غزه رسیده است، پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 200 کامیون حامل کمک‌ها امروز به غزه برسد که نسبت به نیازهای اولیه ناچیز است؛ حدود ۷۰۰ هزار نفر در شهر غزه و شمال منطقه به خدمات نیاز دارند».

«یحیی السراج» با بیان اینکه اسرائیل مانع بازگشت مردم به خانه‌هایشان می‌شود، خبر داد که تعدادی از ساکنان غزه زمانی که قصد بازگشت به خانه‌هایشان در منطقه «تل الهوی» را داشتند، هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

خبرنگار وفا نیز در این باره گزارش داد گروهی از فلسطینیان که برای بررسی وضعیت خانه خود به اطراف بیمارستان اندونزی در منطقه «بیت لاهیا» (شمال نوار غزه) رفته بودند، مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند. ۳ فلسطینی در پی این تیراندازی مجروح شده‌اند.

خبرگزاری تشکیلات خودگردان می‌گوید نیروهای اسرائیلی بعد از اعلام آتش‌بس به ۱.۷ میلیون آواره فلسطینی که در زمان جنگ به جنوب غزه پناه برده بودند، نه اجازه رفتن به خانه‌هایشان را می‌دهد و نه اجازه می‌دهد در زیر آوارها به دنبال اعضای مفقود‌شده خانواده‌هایشان باشند؛ خانه‌هایی که اکثر آن‌ها در جریان جنگ در شمال یا مرکز نوار غزه یا به طور کامل یا به طور جزئی ویران شده‌اند.

شهردار غزه همچنین نسبت به شیوع انواع بیماری‌ها و وبا در غزه هشدار داد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا آب و غذا و به خصوص سوخت به غزه برسانند. او از اینکه نهادهای بین المللی در غزه حضور ندارند انتقاد کرد.

او گفت که هنوز یک لیتر سوخت هم به دست شهرداری غزه نرسیده است و این نهاد برای انتقال آوار، راه‌اندازی چاهها و رساندن غذا نیاز به سوخت دارد و از سوی دیگر اسرائیل اجازه دسترسی به شرق غزه را نمی‌دهد.

از سوی دیگر «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه نیز گفت که در روزهای آتش‌بس حجم جنایتی که در این شهر رخ داده نمایان شده است.

علیرغم آتش‌بس؛ یک فلسطینی در غزه به شهادت رسید
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۵:۴۴

هلال احمر فلسطین از شهادت یک کشاورز فلسطینی در شرق اردوگاه المغازی واقع در غزه و مجروح شدن یک فلسطینی دیگر توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

المیادین اعلام کرد که آنچه در اردوگاه المغازی رخ داد ، نقض آشکار آتش‌بس است.

پیش از این منابع پزشکی فلسطینی گفتند که یک شهروند فلسطینی صبح امروز (یکشنبه) در اثر جراحت های اصابت گلوله نظامیان صهیونیست در روستای "یتما" در جنوب شهر نابلس به شهادت رسید.

اظهارات متناقض نتانیاهو درباره ترور رهبران مقاومت
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۵:۱۸

 «جورج مالبرونوت» خبرنگار روزنامه فرانسوی لوفیگاور به نقل از منابعی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قطر اطمینان داده که رهبران حماس را در این کشور ترور نخواهد کرد.

قطر یکی از اقامتگاه های رهبران در تبعید مقاومت فلسطین محسوب می شود.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته، نتانیاهو در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرده بود که دستور ترور رهبران مقاومت فلسطین توسط موساد را صادر کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی اعلام کرده بود که در دوران آتش بس نیز رهبران مقاومت در امان نخواهند بود و برنامه ترور آنها پیگیری خواهد شد.

نتانیاهو در پاسخ به این سئوال که آیا در دوران آتش بس، رهبران مقاومت فلسطین در امنیت خواهند بود، نیز گفته بود که هیچ بندی مربوط به مصونیت رهبران حماس در دوران آتش بس، در توافقنامه وجود ندارد.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز بارها خطاب به رهبران مقاومت فلسطین گفته بود که خودتان را «مُرده» فرض کنید.

اظهارات متناقض مقامات رژیم صهیونیستی درباره ترور رهبران مقاومت فلسطین در حالی رسانه ای شده که رهبران مقاومت همواره اعلام کرده اند که شهادت، آرزوی دیرینه آنهاست.

قطر: امیدواریم آتش‌بس در غزه تمدید شود
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۰:۴۳

«مجید الانصاری»، سخنگوی وزارت خارجه قطر در خصوص آتش‌بس غزه گفت: امیدواریم شتاب و جدیتی که از آزادی زندانیان و بازداشت شدگان در این دو روز و توافق چهار روزه حاصل شده، به ما امکان دهد آتش‌بس را تمدید و در مورد روزهای باقی مانده وارد بحث‌های جدی‌تری شویم.

وزیر صهیونیست: بقای حماس به معنای شکست ماست
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۰:۴۱

وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید، اگر حماس در پایان جنگ روی پای خود باقی بماند، این بدان معناست که این رژیم به شدت شکست خورده است.

 «جدعون ساعر»، وزیر جنگ طلب کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: اگر «حماس در پایان جنگ روی پای خود باقی بماند، این بدان معناست که اسرائیل به شدت شکست خورده است».

«حییم یلین»، مسوول رژیم صهیونیستی در غلاف غزه هم گفت، «یحیی سنوار»، رئیس جنبش حماس در نوار غزه همیشه این رژیم را مسخره می‌کند.

وی افزود: «همچنان معتقدم که سنوار ما را دست گرفته و مسخره می‌کند، بیایید کمی از غرور بکاهیم و بفهمیم که این فرد هر ساعت با ما بازی می‌کند و ممکن است با این کار در نهایت پیروز شود.»

پیش از این هم روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نسبت به قدرت اطلاعاتی مقاومت فلسطین و توسعه سیستم تونل‌های مقاومت در غزه اذعان کرد و نوشت، رژیم صهیونیستی انتظار چنین قابلیت‌هایی را نداشت.

ادامه درگیری ها در کرانه باختری و شهادت 7 نفر
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۰:۳۹

منابع فلسطینی اعلام کردند که ظرف چند ساعت گذشته هفت نفر به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شهید شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که ظرف چند ساعت گذشته هفت نفر به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیدند. صبح امروز(یکشنبه) در جنین و نابلس دو تن شهید و هشت تن زخمی شدند.

با این آمار طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری و قدس از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۳۹ تن رسید. تعداد مجروحان نیز به بیش از ۳۰۰۰ تن رسیده‌است.

روز گذشته باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون ۳۱۶۰ نفر بازداشت شده‌اند.

در اردوگاه جنین اسعد علی الدمج، از فرماندهان گردان جنین به شهادت رسید. همچنین شلیک یک موشک از یک پهپاد امروز منزلی در این اردوگاه را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزاتی از جمله بولدوزرهای نظامی را به این اردوگاه منتقل کرد. این نیروها حمله هوایی جدیدی را به اطراف بیمارستان دولتی جنین انجام دادند. پهپادهای رژیم صهیونیستی در اطراف این اردوگاه به پرواز درآمدند.

 تعداد شهدا در جنین و اطراف آن طی ساعات گذشته به پنج تن رسید.

در شهرک یتما در نابلس امروز عدی مصباح صنوبر، جوان ۳۰ ساله فلسطینی به همراه یک جوان دیگر ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

شهدای ساعات گذشته جنین، عمار محمد ابوالوفا ۱۷ ساله، احمد ابوالهیجا ۲۰ ساله، محمد محمود صبیحات ۲۷ ساله، محمود ابوالهیجاء ۲۱ ساله هستند.

در شهر البیره نیز محمد ریاض صالح ۱۶ ساله به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست به شهادت رسید.

منابع فلسطینی اعلام کردند که محمد ابراهیم حماده، اسیر آزاده شده از شهرک صورباهر در قدس که سخنگوی حماس در شهر قدس است، به شهادت رسید. وی در حمله چند روز پیش رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید.

همچنین فرسان خلفیه، اسیر آزاد شده از اردوگاه نورشمس در طولکرم در حمله اخیر رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان اردوگاه جنین را محاصره کرده و وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای مقاومت شده‌اند. خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی و بولدوزرهای این رژیم خیابان اردوگاه را تخریب کرده و املاک شهروندان را در شهر و اطراف اردوگاه تخریب کردند.

این نیروها بیمارستان دولتی جنین، بیمارستان ابن سینا و مقر هلال احمر را محاصره کرده و مانع ورود آمبولانس‌ها بدون هماهنگی قبلی شدند.

تک تیراندازهای این رژیم نیز در پشت بام منازل مستقر شدند.

تل‌آویو لیست اسرای گروه سوم توافق با حماس را تحویل گرفت
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۰:۳۸

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم لیستی از اسامی اسرایی را دریافت کرده که بر اساس توافق مبادله اسیران با حماس، روز یکشنبه آزاد خواهند شد.

در این بیانیه آمده‌است: «مقامات امنیتی در حال بررسی فهرست هستند.»

طبق گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین به نقل از گال هیرش، کمیسر پرونده زندانیان و مفقودین آمده‌است: «به خانواده‌های گروگان‌ها اطلاع داده شده‌است. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که در قبال این موضوع با احتیاط اطلاع‌رسانی کنند.»

دفتر نتانیاهو همچنین تاکید کرد: مقامات مربوطه «اطلاعات موثق را به موقع اعلام خواهند کرد». ما می‌خواهیم از انتشار شایعات و اطلاعات غیر رسمی خودداری شود.

مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل انجام شد

مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با چند ساعت تاخیر انجام شد و در این مرحله ۳۹ اسیر فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش الجزیره، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس ساعت ۲۳ به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳ اسیر اسرائیلی و نیز چهار نفر با ملیت‌های خارجی(تایلندی) را تحویل صلیب سرخ داده‌اند تا به گذرگاه رفح منتقل شوند.

حماس اعلام کرده که در پاسخ به تلاش‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بازداشت‌شدگان تایلندی را آزاد کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز با تایید خبر تبادل اسرا اعلام کرد که صلیب سرخ اسرای آزاد شده اسرائیلی را تحویل گرفته و این افراد به گذرگاه مرزی رفح در مرز غزه با مصر منتقل شده‌اند.

در مقابل رژیم صهیونیستی نیز ۳۹ تن از اسرای فلسطینی را از زندان عوفر آزاد و این اسرا به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. پلیس رژیم صهیونیستی مزاحمت‌هایی را برای خانواده‌ها اسیران فلسطینی و مردمی که به منظور استقبال از اسرای ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی تجمع کرده بودند، ایجاد کرد.

پیش از این وزارت خارجه قطر اعلام کرده بود که در مرحله دوم تبادل اسرا در ازای آزادی ۱۳ اسیر اسرائیلی و هفت اسیر با ملیت‌های خارجی، ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

گفت‌وگوی امیر قطر و رئیس جمهور آمریکا درباره آتش‌بس در غزه

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کرد. 

بایدن و آل ثانی در این تماس تلفنی آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین به ویژه روند اجرای توافقنامه آتش‌بس انسانی در نوار غزه را بررسی کردند. 

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش داد که بایدن و آل ثانی همچنین به بررسی تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها، حمایت از غیرنظامیان، احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و افزایش ارسال کمک‌های انساندوستانه به فلسطینیان در غزه، پرداختند. 

دو طرف همچنین روابط راهبردی دو کشور و موضوعات دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند. 

تماس تلفنی رئیس پنتاگون با وزیر جنگ تل‌آویو

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه به‌صورت تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی درباره روند توافق مبادله اسرا با حماس گفتگو کرد.

پنتاگون با اعلام این خبر گفت که آستین نقش حیاتی قطر و مصر را در دستیابی به توافقی که شاهد افزایش کمک‌های بشردوستانه و تحویل سوخت به غیرنظامیان غزه خواهد بود، ستود.

بر این اساس، آستین بار دیگر بر حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرده ولی خواستار جلوگیری از گسترش درگیری به لبنان شد.

به گفته پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا همچنین به‌روزرسانی‌هایی را درباره تلاش‌های این کشور برای محافظت از نیروها و منافع خود در منطقه غرب آسیا به گالانت ارائه کرد.

جهاد اسلامی: اجازه تخطی از توافق را به تل‌آویو نمی‌دهیم

جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» فلسطین بامداد یکشنبه در واکنش به اجرا شدن مرحله دوم تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی، گفت که اجازه تخطی از توافق را به تل‌آویو نمی‌دهند.

 جهاد اسلامی اعلام کرد: «رهبری جنبش تمامی جزئیات مربوط به رفتار صهیونیست‌ها را رصد و پیگیری می‌کند و در انجام هیچ اقدامی برای جلوگیری از هرگونه فریبکاری تعلل نخواهد کرد».

در بیانیه این جنبش آمده است: «مقاومت به دشمن اجازه نمی‌دهد آنچه را که در مورد مبادله اسرا بر سر آن توافق شده تغییر داده یا از اجرای آن طفره برود».

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۰
پایان مرحوم دوم اسرا را لطفا ترجمه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
دیروز هم نوشته بود فردا مدارس اصفهان نیست. معلوم نیست حواسشون کجاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
به کوری چشم جنگ طلبان
آتش بس برقرار شد!!
پایان مرحوم دوم تبادل اسرا و آغاز مرحله سوم !!!!!!!!!!
من موندم چرا برای حل سریع مسائل و مشکلات ، از بمب اتمی استفاده نمیشه ؟؟!
۵۰۰ تا بمب در یک روز اگه استفاده بشه و دو میلیارد نفر در کل منطقه کم بشن ، جهان روی آسایش و آرامش رو برای حد اقل صد سال آینده خواهد دید.
انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
علي بركت ا...
جنگ تازه داشت به جاهای خوبش می رسید
چرا تن به اتش بس دادید
یک ماه دیگه ادامه پبدا می کرد کلا برای همیشه در منطقه جنگ نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بعد از جنگهای مسخره و بی منطق اکر این و روسیه و اسراییل و غزه احتمالا سرگرمی بعدی چین و تایوان باشه عمو بایدن اروممممم نمیگیگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
دیگه دیدند عرضه ندارند که اهداف شون را محقق کنند و اسیران را آزاد کنند، تن به آتش بس دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
خوشحال نشو حماس کوچک ترین بازوی قدرت ایرانه ده ها بازوی دیگه هست
مغز براندازان هم اکنون
دو هفته قبل در لندن حدود ۳۰۰ هزار نفر در حمایت از فلسطین تظاهرات کردن. الان قیمت ساندیس در لندن حدود ۱.۵ پوند هستش. یعنی حکومت برای آوردن این جمعیت ۴۵۰ هزار پوند هزینه کرده که با پوند ۶۰ هزاری عددی حدود ۲۷ میلیارد میشه. به عبارت بهتر حکومت حقوق یک ماه ۳ هزار کارگر رو خرج ساندیس یک تظاهرات در لندن کرده.

تشخیص
درمان ندارد، اما تسلطش بر چهار عمل اصلی رو دوست داشتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اتفاقا به دلیل عدم ساندیس جلب توجه کرده که البته با آمدن تعطیلات سال نو هیچکدام از این لندن نشین ها نمی دانند فلسطین چی بود و نه می دانند چه گذشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ایکاش حداقل امثال شما متخصصان مغر بر حق بودید.اونوقت آدم دلش نمی سوخت.تو همین مملکت خودتون هزار جور داره ظلم و ستم میشه صداتون در نمیاد.ظلم ظلمه.هیچ فرقی نمیکنه کجا باشه.چین باشه یا آمریکا.روسیه باشه یا اوکراین.فلسطین باشه یا اسرائیل.مردم از این عصبانی هستند جناب متخصص مغز.وگرنه دل هر آزاده ای با دیدن کشته شدن زنان و بچه ها به درد میاد و میخواد خون گریه کنه.آزاد مرد بودن خیلی بهتره از اینکه دینداری متعصب باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
کامنتا رو بالا پایین کن ببین مخالفان متخصص مغز چقدر انسانیت دارن و آزاده هستن
تابناک جان
توزیع ساندیس در لندن چه توهین و افترایی داره که کامنت منو منتشر نمیکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
با افتخار ساندیس خورم همینکه جنبش فواحشی نیستم میلیاردها بار خدارو شکر میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
افترا نداره ولی کلی حقایق داره
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چه بدی داره ؟اتفاقا نشان از اقتدااااار ما و غیره و ذلک داره و نشان! از دیپلماسی مقتدرانه !!! اینا داره .عیبش چیه؟!
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ببین این براندازها چقدر باهوش هستن که اینو باور کردن تازه دارن روش اسکی هم میرن. نابغه ها، تابناک منتشر کرد. یه کامنت بالاتر.
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
برنامه امشب اینترنشنال و بی بی سی
تحلیل ابعاد توزیع ساندیس در لندن
بدین گاردین هم چاپ کنه
حماس دبه در آورده بود اسراییلیها تهدید کردند اگر طبق توافق اسرا آزاد نشوند از نیمه شب جنگ آغاز خواهد شد و تهدید کار خودش را کرد .
مرحوم دوم!!
آمریکا خیلی خویشتنداری کرد
خدا رحمت کنه "مرحوم دوم" رو...آدم خوبی بود :))...تابی جان شما توی اداره تون ویراستار هم دارید؟!
مرحوم دوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر رژیم صهیونیستی فلسطینیان در بند را آزاد کرده بود امروز شاهد چنین جنگی نبودیم
واقعا حماس حق داشت برای دفاع از خودش پیش دستی کند
هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
هنیه اعلام پیروزی کرد اسرا هم آزاد شدن حماس پیروز شد تو هنوز دنبال هنیه هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بازی تموم شد. این حرف های تکراری و هر روزه فقط دل خوش کنک صهیونیست ها است. قرار بود با کشتن حماس اسیران آزاد شوند که نتونستند غلط کنند
تابناک ، تصاویر کودکان چیست ؟!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی