بازدید 2079

ترامپ آرژانتین به دنبال انحلال بانک مرکزی

یکی از وعده‌های انتخاباتی خاویر میلی، رئیس جمهور منتخب آرژانتین در زمان مبارزات انتخاباتی انحلال بانک مرکزی این کشور بود و حالا وی می‌گوید از این تصمیمش باز نخواهد گشت.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 26 November 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، به نقل از راشاتودی، خاویر میلی، رئیس جمهور منتخب جدید آرژانتین، در دوران مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که قصد دارد بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست گذار پولی این کشور را منحل کند. وی در شبکه اجتماعی X اعلام کرده که به این قول خود عمل خواهد کرد.

در کنار وعده خصوصی سازی رسانه‌ها و توسعه استفاده از دلار در اقتصاد این کشور، انحلال بانک مرکزی یکی از اصلی‌ترین وعده‌های مبارزات انتخاباتی میلی به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد در واکنش به برخی شایعات در این باره که قصد دارد از وعده‌هایی که داده عقب نشینی کند گفت که این صحبت‌ها بی اساس هستند.

میلی که تا ۱۵ روز دیگر مسند ریاست جمهور در آرژانتین را در تصاحب خواهد کرد پیش بینی کرده که ۱۸ تا ۲۴ ماه طول خواهد کشید تا بتواند نرخ تورم ۱۵۰ درصدی این کشور را کاهش دهد.

میلی گفته که می‌خواهد با شوک درمانی اقتصاد آرژانتین را سامان دهد اما کارشناسان می‌گویند این اقدام می‌تواند این کشور را در شرایط عدم اطمینان عمیقی قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار