بازدید 2449

تضعیف ارزش دلار طلا را گران کرد

امروز در بازار‌های جهانی، دلار دومین هفته کاهشی خود را ثبت کرد و موجب بالا رفتن ۴ دلاری قیمت طلا شد سرمایه گذارانی که با ارز‌های غیر از دلار می‌خرند امروز می‌توانستند طلای بیشتری بخرند.  
کد خبر: ۱۲۰۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، طلای جهانی امروز ۴.۲ دلار گران شد و به قیمت ۱۹۹۶ دلار در هر اونس رسید، افزایش قیمت در یکماه گذشته هم ادامه داشت و ۱۶ دلار رشدکرده است.

رویترز اعلام کرد: «قیمت طلا با ضعیف شدن ارزش دلار بالا رفته است»، تنش‌های منطقه‌ای هم تقاضا برای دلار را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، دلار که ضعیف می‌شود، سرمایه گذارانی که با ارز غیر از دلار، طلا می‌خرند برایشان ارزان تمام می‌شود و تقاضا برای این فلز گران افزایش می‌یابد.

اما تحلیلگران هنوز معتقدند که طلا در ادامه تا پایان سال میلادی از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس فراتر نخواهد رفت این را رونا کانسل تحلیلگر استونکس می‌گوید.

وی معتقد است که طلا در صورتی از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس فراتر می‌رود که تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بیشتر شود و یا فشار بانکی در آمریکا و دیگر کشور‌ها افزایش یابد. مثلا نرخ بهره اگر کاهش یابد هزینه نگهداری طلا کم می‌شود در این صورت تقاضا بیشتر خواهد شد.

ارزش دلار آمریکا امروز ۰.۱ درصد در برابر سبدی دیگر از سایر ارز‌ها کاهش یافت، این هفته دلار دومین هفته کاهشی خود را سپری کرد.

البته رویترز پیش بینی کرده که با نزدیک شدن به مراسم شکرگزاری، معاملات طلا در اکثر بازار‌های آمریکا کاهشی می‌شود.

امروز قیمت فلز اساسی پالادیوم ۴ دلار رشد کرد، اما قیمت فلزاتی مانند نقره و پلاتینوم کاهش‌هایی به ترتیب نیم و سه دلار را تجربه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست