بازدید 2327
۷

کاهش ۲۹ درصدی تولید گوشت قرمز

مرکز آمار ایران گزارش داد: در مهرماه امسال ۳۸۷۶۰ تن انواع گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور تولید و عرضه شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 24 November 2023

 به گزارش تابناک؛ نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مهر سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
 

 بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲، جمعاً ۳۸۷۶۰ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ١٩٬٦٥٦ تن، ۵۰.۷ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١٤٬٧٣١ تن، بز و بزغاله با ٣٬٣٢١ تن، و سایر انواع دام با ۱۰۵۲ تن، به‌ترتیب ٣٨ درصد، ٨٫٦ درصد و ٢٫٧ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲، با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ٢٩ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۴۰ درصد، برای بز و بزغاله ١٤ درصد، برای گاو و گوساله ٢٢ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٧ درصد کاهش، و برای شتر و بچه‌شتر ٥٤ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (شهریور) در حدود ٢ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۹ درصدی تولید گوشت قرمز

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
از برکت مسوولین کاهش تولید گوشت قرمز
مردم توان خرید ندارن سرانه مصرف مردم فلسطین ۲۸ کیلو
قیمت نهاده های پرورش دام تا 50 درصد در سطح جهانی کاهش پیدا کرده اما ایران واردات رو انجام نمیده به دلایل المختلفه
آقایان مسئول دست مریزاد قبل از کاهش تولید که قادر به خرید نبودیم از این به بعد قادر به آرزوی خرید هم نخواهیم بود.
کشور یا فقران یا افاغنه
هر دو هم گوشت نمیخورتن
افاغنه که کلا گوشت ندیدن
حرفی برای گفتن ندارم... اونها که باید بشنوند خودشون را زدن به کری...
چنیدن روز است که به ویژه در فروشگاه های زنجیره ای گوشتقرمز مخصوصا گوسفندی نیست و توزیع نشده است. جای تاسف بسیار است. به این لابد میگویند برنامه ریزی. معلوم نیست تقصیر وزارت صمت است یا وزارت جهاد کشاورزی و یا هردو؟
آقایان مسئول خبر دارند اندک مردمی که توان خرید گوشت دارن برای خرید باید برن صف وایستند !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست