بازدید 2162

موشک‌های ارتش «دورزن، دقیق‌زن و نقطه‌زن» شده‌اند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در سال‌های اخیر توان بالگردهای ما ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به یک نیروی متحرک، هجومی و واکنش سریع تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 21 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز در حاشیه بازدید سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در چهار سال اخیر در ماهیت و هویت یگانی خود تغییرات عمده‌ای ایجاد کرده است با این نگاه که بتواند در محیط جنگ‌های آینده پیروز میدان باشد.

وی با بیان اینکه امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به یک نیروی متحرک، هجومی و واکنش سریع تبدیل شده است، افزود: یگان‌های ارتش با این توانمندی در مرز‌ها مستقرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در ۲۳ رسته و رشته دفاعی به خودکفایی رسیده است، افزود: امروز ما تولیدات بسیار ارزنده‌ای در چرخه دفاعی داریم که در کارخانجات نیروی زمینی ارتش و یا صنایع دفاعی وزارت دفاعی ساخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حوزه بالگردی امروز ما بزرگترین ناوگان بالگردی منطقه غرب آسیا را داریم که تا امروز هماوردی نداشته و نخواهد داشت، ادامه داد: در سال‌های اخیر توان بالگرد‌های ما ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.


امیر حیدری با بیان اینکه در گذشته بالگرد‌های ما توان ناوبری و انجام عملیات در شب را نداشتند، گفت: در حال حاضر بالگرد‌های ما به فناوری عملیات ناوبری شبانه مجهز شده‌اند و در شب هم قادرند همه عملیات‌ها را مانند روز  انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برد موشکی هوانیروز یکی دیگر از محدودیت‌های ما بود، افزود: در گذشته برد موشکی هوانیروزی ما ۲ کیلومتر بود و امروز با یک افزایش ۱۰ برابری برد موشکی که از بالگرد‌های ما شلیک می‌شود به ۲۰ کیلومتر رسیده است و این در حالی است که در حال حاضر تقریبا موشک بالگرد هوشمند با برد ۲۰ کیلومتر وجود ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ورود در عرصه تولید قطعات بالگردی حوزه دیگری است که به آن ورود کرده‌ایم، افزود: بزرگترین ناوگان بالگردی منطقه برای ایستادگی و تداوم کار به بزرگترین پشتیبانی نیاز دارد و کارخانجات نیروی زمینی ارتش امروز در این حوزه فعال هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز قریب ۸۰۰ هزار قطعه بالگردی در هوانیروز تولید می‌شود، افزود: این قطعات حتی به دیگر شرکت‌ها و جا‌هایی که به آن نیاز دارند فروخته و یا صادر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در قسمت‌های دیگر هوانیروز مخصوصا برای حفاظت الکترونیکی در محیط جنگ‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده است، بیان کرد: در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی وقتی ساختار نیرو را عوض کردیم در حال عبور از تسلیحات سنتی قدیمی و ورود به عرصه تسلیحاتی، چون ضد تانک‌ها، موشک‌های دورزن و موشک‌های دقیق‌زن که در لبه فناوری قرار دارند هستیم.

امیر حیدری با بیان اینکه چهار ویژگی را برای تسلیحاتمان در آینده تعریف کردیم و این چهار ویژگی را تعمیم داده‌ایم، گفت: از همه کارخانجاتمان محصولات دفاعی با ویژگی‌های دورزن، دقیق‌زن، نقطه زن و قابلیت شبکه شدن در حوزه هم‌افزایی را تحویل می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در برد موشک‌های دورزن و موشک ضدزره به این قابلیت رسیده‌ایم، ادامه داد: در برد انواع پهپاد‌ها که از آن به عنوان تسلیحات استراتژیک یاد می‌کنیم نیز به این قابلیت رسیده‌ایم و امروز نیروی زمینی ارتش توان تولید این پهپاد‌ها در گستره وسیعی در حوزه پهپاد‌های شناسایی، پهپاد انهدامی و پهپاد برای انجام عملیات‌های ویژه را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست