بازدید 2836
۶
اینفوگرافیک

جاده‌ های ایران چند سرویس بهداشتی نیاز دارد؟

براساس طرح که «تیپ»، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با سازمان راهداری‌ها و وزارت راه توافق کرده است که به‌صورت ملی و با تأثیر از فرهنگ ایرانی- اسلامی، این مجتمع‌های رفاهی که کارکردی مثل کاروانسراهای قدیمی دارند را در جاده های ایران بسازند. در این مجتمع‌های رفاهی علاوه بر نمازخانه و سرویس بهداشتی، ۲ مجموعه فروشگاه و رستوران هم پیش‌بینی شده است
کد خبر: ۱۲۰۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 16 November 2023

به گزارش تابناک، روزنامه همشهری نوشت: بسیاری از مسافران و گردشگرانی که در راه‌ها و جاده‌های بین شهری ایران تردد می‌کنند، از کمبود سرویس بهداشتی مناسب گلایه دارند و بررسی آماری سرویس‌های بهداشتی فعال در راه‌های کشور هم از فاصله زیاد امکانات موجود در این زمینه با استانداردهای جهانی حکایت دارد.

  براساس استاندارد جهانی هر ۱۱۰۰مرد و هر ۵۵۰زن به یک چشمه سرویس بهداشتی مناسب نیاز دارند. همچنین براساس اعلام سازمان ملل، دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب، حق مسلم هر انسان است و به همین دلیل روز ۱۹نوامبر (۲۸آبان) را «روز جهانی توالت» نامگذاری کرده است.

 چدرحالی‌که در ایران بسیاری از مسافران و گردشگرانی که در راه‌ها و جاده‌های بین شهری تردد می‌کنند، از کمبود سرویس بهداشتی مناسب گلایه دارند،بررسی آماری سرویس‌های بهداشتی فعال در راه‌های کشور هم از فاصله زیاد امکانات موجود در این زمینه با استانداردهای جهانی حکایت دارد.

برهمین اساس، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ضمن تأیید کمبود سرویس‌های بهداشتی عمومی در راه‌های کشور، کمبود سرویس‌های بهداشتی را یکی از موانع توسعه صنعت گردشگری کشور می‌داند. او که شهریور ماه امسال از تشکیل «ستاد ساماندهی سرویس‌های بهداشتی» در این وزارتخانه خبر داده بود، حالا از حل معضل کمبود سرویس‌های بهداشتی در راه‌ها و جاده‌های کشور تا پایان دوره وزارتش در دولت خبر می‌دهد.

جاده‌ های ایران چند سرویس بهداشتی نیاز دارد؟
 وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت راه و شهرسازی به تازگی برای ایجاد و توسعه مجموعه مجتمع‌های رفاهی در مسیرهای گردشگری و جاده‌های مواصلاتی توافق کرده‌اند و هفته پیش این توافقنامه برای اجرا ابلاغ شده است.

براساس این طرح که «تیپ» نام دارد، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با سازمان راهداری‌ها و وزارت راه توافق کرده است که به‌صورت ملی و با تأثیر از فرهنگ ایرانی- اسلامی، این مجتمع‌های رفاهی که کارکردی مثل کاروانسراهای قدیمی دارند را بسازند.

در این طرح وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، سرمایه‌گذار را معرفی ‌می‌کند و سازمان راهداری هم در زمینه مکان‌یابی و ایمنی راه مشارکت دارد. وزارت میراث فرهنگی همچنین در زمینه سایر مسائل زیرساختی برای ایجاد مجتمع‌های رفاهی بین راهی به بخش خصوصی کمک می‌کند. در این مجتمع‌های رفاهی علاوه بر نمازخانه و سرویس بهداشتی، ۲ مجموعه فروشگاه و رستوران هم پیش‌بینی شده است تا برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
این مقوله سرویس بهداشتی در را ها باید استاندارد و سری سازی بشه که کفایت موضوع رو بکنه در عین حال که بهداشتی و با دوام باشه-دیده شده بعضی جاها سنگ کار کردند در حالی که کاشی هم جوابگو هست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
دوران رحیم مشایی یک مسالقه معماری برگزار شد که برنده طرح خوبی ارایه کرد اما دار و دسته رحیم مشایی ۵٪ جایزه رو بهشون دادن و بقیه رو دادن به یکی از آشناهای خود رحیم مشایی که طرح برنده رو ادامه بده! نتیجه هم اجرا نشد.
اگر همون طرح الان اجرا بشه خیلی از مشکلای توالت بین راهی حل میشه.
بزرگوار یک کمی از بلاد کفر آمریکا که همتون اونجا زندگی کردید یاد بگیرید در یک سری مسیرها متل درست کنید سویت های یک خوابه با حمام و سرویس بهداشتی و ارزان باور کنید استقبال زیاد و آمار تصادفات بشدت کم میشود راننده با قیمت مناسب بتونه استراحت کنه نه تو خودرو بخوابه و یا تو چادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
دروغ نگو
درب توالت ها طوری بسازید که نشود روش شعار نوشت .
توالت واقعا در کشور ی مثل ایران که ادعای تمدن مکند در جای جای ایران خیلی افتضاح و بد می باشد و هیچ کس هم جوابگو نیست و چند جایی مسجد توالت دارند که اکثر آنها بسته می باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم