بازدید 2285

توضیحات زاکانی در خصوص آمادگی پایتخت در برابر زلزله

کد خبر: ۱۲۰۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 15 November 2023

شهردار تهران ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آمادگی پایتخت در برابر زلزله گفت: در تهران تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا آمادگی مقابله با زلزله احتمالی را داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی در حاشیه برگزاری مانور تمرین اسکان اضطراری کلانشهر تهران که امروز در بوستان ولایت برگزار شد، با اشاره به اینکه این مانور برای ایجاد آمادگی و شرایطی است که بتوانیم در زمان زلزله به بهترین وجه خدمات را با هماهنگی دستگاه‌ها ارائه کنیم، اظهار کرد: امروز با تلاشی که صورت گرفت 55 دستگاه، 55 همت (خدمت) ارائه کرده‌اند. این خدمات به صورت ترکیبی در 300 چادر واقع در مسیر، آمادگی عملی ارائه خدمت در بحران را به نمایش گذاشته است و این یک فرصت است که به صورت واقعی در میدان عمل ظرفیت‌ها را واکاوی و بررسی بکنیم و چنانچه مشکلی وجود دارد آنها را مرتفع بسازیم.

شهردار تهران ادامه داد: 3 هزار نفر در تمرین و مانور امروز فعال هستند و آمادگی خوبی ایجاد شد و باید روز به روز آن را تقویت و در اوج نگه بداریم تا دچار خستگی نشویم. این مانورها کمک خواهد کرد تا در مقام عمل بتوانیم با آسیب کمتر و شرایط خوبی خدمات مناسب‌تری را ارائه کنیم.

وی گفت: در تهران تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا آمادگی مقابله با زلزله احتمالی را داشته باشیم.

زاکانی با اشاره به ناپایداری در بافت فرسوده تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده و مقاوم‌سازی بافت‌ها در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار تهران در ادامه به موضوع فعالیت در حوزه مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: در گروه دوام، داوطلبانی عضو هستند که خدمات ایمنی را آموزش می‌دهند که تعداد آنها با افزایش دو برابری در این دوره از 14 هزار نفر به 28 هزار نفر رسیده است؛ ضمن اینکه در دو سال گذشته از مدیریت شهری 7 سوله جدید بحران ساخته شده است. علاوه بر اینکه بیش از 50 سوله‌ای که از گذشته در اختیار سازمان ورزش بود مجددا به سازمان مدیریت بحران برگردانده شد، البته همچنان ورزش در این سوله‌ها برای بانوان برقرار است.

وی به آمادگی تهران در برابر زلزله پرداخت و گفت: هدف‌گذاری اولیه ما این است که هر فرد از خود و خانواده خود در زلزله صیانت کند. همچنین یکی از ماموریت‌های ویژه برای سرای محلات توسعه آموزش در زمینه‌های بحران است و 28 هزار نفر گروه دوام در سطح محلات حضور دارند.

زاکانی همچنین به نصب شتاب‌نگارها در پایتخت اشاره کرد و گفت: در طی دو سال اخیر تعداد شتاب‌نگارهای نصب شده به اندازه کل تاریخ فعالیت شهرداری است. همچنین 5 لرزه‌نگار در عمق 50 متری زمین نصب شده است و 26 شتاب‌نگار از گذشته وجود داشت و 28 شتاب‌نگار شامل 24 دستگاه جدید و 4 دستگاه جابجا شده در حال کارسازی هستند و تا یک ماه آینده تامین زمین، خرید شتاب‌نگار از خارج از کشور و ایستگاه‌ها به پایان خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی