بازدید 2886
۸

مخالفت هیلاری کلینتون با برقراری آتش‌بس در غزه

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مخالفت خود را با برقراری آتش‌بس در غزه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 15 November 2023


به گزارش تابناک، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما»، در اظهاراتی خود را مخالف برقراری آتش‌بس کامل میان رژیم صهیونیستی و حماس عنوان کرد و مدعی شد، برقراری آتش‌بس تنها به حماس این اجازه را می‌دهد تا نفسی تازه کرده و درگیری‌هایش با تل‌آویو را طولانی‌تر کند.

کلینتون استدلال‌های خود را در این رابطه در مقاله‌ای تحت عنوان «حماس باید برود» که به تازگی در نشریه آتلانتیک منتشر شده، بیان کرد. او ضمن موافقت با مواضع دولت بایدن در مخالفت با آتش‌بس، عنوان کرده این راهکار تنها فرصت تقویت و از سرگیری حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.

هیلاری کلینتون در این مقاله ضمن اشاره به این موضوع که «آتش‌بس تنها موجب پیروزی نهایی حماس می‌شود»، گفت: «چنین راهکاری موجب خواهد شد تا حماس همچنان به عنوان یک بخش کلیدی و بسیار مهم در محور مقاومت ایران باقی بماند. آتش‌بس به جای حل و فصل مناقشات، تنها آن‌ها را به حالت تعلیق درمی‌آورد».

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از پیشنهاد وقفه بشردوستانه حمایت و ادعا کرد به موجب آن طرح به راحتی می‌توان برای غیرنظامیان غزه و اسرای حماس کمک ارسال کرد. اظهارات وی در باب حمایت از طرح وقفه بشر دوستانه همانند موضع دولت بایدن است که از چنین وقفه‌ای حمایت کرده و در عین حال از پاسخ به درخواست‌های برخی دموکرات‌ها جهت برقراری آتش‌بس خودداری می‌کند.

کلینتون در مقاله مذکور نوشت: وقفه در جنگ می‌تواند به «امدادگران و پناهندگان» و همچنین «تسهیل مذاکرات مربوط به گروگان‌ها» کمک کند.

او در پایان عنوان کرد در شرایطی از برقراری آتش‌بس حمایت می‌کند که این طرح در زمان درستی اتفاق بیفتد. او در بخش دیگری از اظهاراتش بر لزوم روی کار آمدن رهبری جدید در تل‌آویو تاکید و اظهار کرد که «سیاست مهار» از سوی نتانیاهو به طور کامل شکست خورده است.

وی همچنین اظهار کرد که رژیم صهیونیستی باید از «اشغال مجدد نوار غزه دست بکشد». کلینتون در پیشنهاداتی عنوان کرد: اسرائیل باید روی کار آمدن یک دولت موقت بین‌المللی جهت اداره نوار غزه را بپذیرد و از تلاش‌های منطقه‌ای برای اصلاح و احیای تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حمایت کند.

کلینتون در پایان، تنها راه تضمین آینده رژیم صهیونیستی را در راهکار دستیابی به «ایجاد دو کشور برای دو ملت» دانست و عنوان کرد: زمانی که اسلحه‌ها به زمین گذاشته می‌شوند، اقدامات سخت برای برقراری صلح آغاز می‌شود و هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
یکی بگه واقعا چرا کشورهای اروپایی و پیشرفته وامریکا همگی پشت اسرائیل هستند

منطقی بگید لطفا

الکی و شعاری و حق پیروز است و این داستانهای کلیشه های نگید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
همه نوکر یهودیان شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
سلام. چون اسرائیل منافع آن ها را در خاورمیانه تامین می کننه. و اون ها می توانند علاوه بر اینکه نفت بزرگترین تولید کنندگان دنیا را کنترل کنند؛ همچنین می توانند قدرت های منطقه ای از جمله مصر, و ایران را نیز کنترل نمایند. همچنین نفوذ لابی یهودی که به صورت تاریخی در غرب بوده از دلایل دیگر حمایت از اسرائیل می باشد
کلینتون در پایان، تنها راه تضمین آینده رژیم صهیونیستی را در راهکار دستیابی به «ایجاد دو کشور برای دو ملت» دانست

این راهکار برای هر دو قوم بنی‌اسرائیل و کنعانیان بهترین راهکار واقع بینانه است.
او همیشه نشان داده است که سیاستمداری شایسته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
آره یه کشوری را 75 سال اشغال کنند و 10 میلیون جمعیت اون را بین کشورهای اردن، سوریه، لبنان، مصر و ... آواره کنند بدون حق برگشت بعد بیان ژست سیساستمدار شایسته بگیرند و منت بزارند و بگند البته ما طرفدار ایجاد دو کشور برای دو ملت هستیم. مسخره است. خونه تو را بگیرند بعد بگند حالا ما جلوی در و انبار را نیاز نداریم می تونی اونجا باشی
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
جنگ فلسطین و اسراییل یک جنگ قومیتی با سابقه‌ای بیش از 3000 سال است. ربطی به ایران و امریکا و اسلام و مسحیت ندارد.
بنی‌اسراییل(اجداد اسراییلی‌ها) با کنعانیان(اجداد فلسطینی‌ها) بیش از 3000 سال سابقه جنگ دارند. در برهه‌هایی از تاریخ کنعانیان در موضع برتر قرار گرفته‌اند و در برهه‌هایی بنی‌اسراییل. ولی نه بنی‌اسراییل از بین رفته‌اند و نه کنعانیان.
زن باهوشی است
قحطی عکس بود مگه تابناک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی