بازدید 2927
۳

تاکید دادستان کل کشور بر مبارزه با تحریم‌های آمریکا

دادستان کل کشور در دیدار با دادستان فدراسیون روسیه بر استفاده دو کشور از جایگاه حقوقی و حقیقی در مبارزه با تحریم‌های آمریکا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 08 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در جریان سفر حجت الاسلام و المسلمین موحدی به کشور چین، دادستان کل کشورمان با ایگور کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، با اشاره به پیوند‌های عمیق میان دو کشور و جایگاه روسیه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از همکاری کشور روسیه در امور قضایی قدردانی کرد.

وی اشاره به برگزاری دومین نشست کارگروه مشترک مبارزه با جرم و جنایت در تهران، بر تشکیل نشست سوم تاکید کرده و گفت: دستاورد‌های چنین نشست‌هایی کمک به توسعه همکاری‌ها در آینده در سطح منطقه و بین‌الملل خواهد بود.

تاکید بر همکاری‌ها به منظور حفاظت از دریای خزر
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی ادامه داد: تعمیق همکاری‌ها در حفاظت از محیط زیست دریای خزر یکی از موضوعاتی است که با کمک یکدیگر موجب ایجاد محیطی امن برای ساکنان حاشیه‌ای دریای خزر و همچنین موجودات زنده این دریا فراهم می‌نماید. قطعا همکاری دو کشور بزرگ ایران و روسیه در این زمینه می‌تواند باعث گردد کشور‌های قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان نیز در این زمینه همراهی مناسبی داشته باشند.

دادستان کل کشور در ادامه به موضوع مبارزه با تروریسم هم پرداخته و گفت: همکاری دو کشور ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی می‌تواند کمک شایانی به حفظ امنیت و صلح کشور‌های منطقه کنند. امیدورام بخش‌های مختلف مبارزه با تروریسم دو کشور تحت حمایت دادستانی‌های کل ایران و روسیه همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

مبارزه با تحریم‌های آمریکا با گسترش روابط حقوقی و اقتصادی
اشاره به تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا و اروپا نسبت به دو کشور و اینکه همکاری فی‌مابین می‌تواند آن‌ها را از ادامه این عادت غلط دور نماید موضوع دیگری بود که داستان کل کشور به آن پرداخت و گفت: دادستان‌های کل دو کشور می‌توانند با استفاده از جایگاه حقوقی و حقیقی خود شرایطی را فراهم کنند تا روابط اقتصادی دو کشور از یک تعادل منطقی و رو به گسترش برخوردار شود.

پیگیری رفع آلودگی رودخانه ارس
پیگیری رفع آلودگی رودخانه ارس، استرداد مجرمان و انتقال محکومان، توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی از دیگر محور‌های این دیدار دو جانبه در حاشیه اجلاس بیست و یکم دادستان‌های کل کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های بود.

در این دیدار دادستان کل فدراسیون روسیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و اثرگذار در منطقه دانست و گفت: از برگزاری نشست‌های حقوقی وقضایی که موجب تعمیق روابط می‌شود، استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه درباره معاضدت قضایی، استرداد مجرمان و انتقال محکومان بین کشور ایران و روسیه موافقتنامه منعقد شده است، گفت: روسیه خود را ملزم به رعایت مفاد این موافقتنامه‌ها دانسته و تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا همکاری‎‌های حقوقی و قضایی فیمابین ادامه داشته و توسعه یابد.

دعوت از دادستان کل ایران برای حضور در اجلاس گروه بریکس
قابل ذکر است در این دیدار، ایگور کراسنوف با اشاره به برگزاری نشست آتی گروه بریکس که در سال ۲۰۲۴ در کازان روسیه برگزار می‌گردد از دادستان کل ایران به منظور شرکت در این نشست دعوت بعمل آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
دادستانی خودش به تنهایی سه چار تا قوه است! قانون گذاری میکنه قوه مجریه هست نیروی انتظامی هست و ...
بقول بابا اتی احسنت احسنت احسنت
از پشت تریبون همتون مبارزید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار