بازدید 19500

تایید بازداشت دو فرزند معاون اول قوه قضاییه/ اژه‌ای: پدر آن‌ها اعلام کرد که تسلیم قانون است/ کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟

پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت از ریس جمهور تا رییس مجمع تشخیص مصلحت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است.
کد خبر: ۱۲۰۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 01 November 2023

تایید بازداشت دو فرزند معاون اول قوه قضاییه/ اژه‌ای: پدر آن‌ها اعلام کرد که تسلیم قانون است/ کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟رئیس دستگاه قضا با تایید بازداشت دو فرزند معاون این دستگاه، در این باره توضیحاتی ارائه کرد و تاکید داشت:  کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که در بیست‌وششمین سفر استانی خود، راهی کرمان شده،  طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان کرمان، اظهار کرد: اینکه شما مدیران از برخی ترک‌فعل‌ها، تبعیض‌ها، کم‌کاری‌ها و احیاناً فساد‌ها گلایه دارید، باید ابتدا بگویید که مخاطب این گلایه‌ها کیست؟ مگر خود شما مسئولان و تصمیم‌گیران در این استان نیستید؟! مگر به تازگی منصوب و انتخاب شده‌اید؟!

وی افزود: من بعنوان رئیس قوه قضاییه نمی‌توانم بگویم که مسئولان پیشین قوه، فلان اقدامات لازم را انجام نداده‌اند؛ خب مگر من در قوه در دوره‌های گذشته مسئولیت نداشته‌ام؟ از سویی دیگر ممکن است بگویید مسئول قبلی ترک فعل کرده و مقصر است، خب خودِ شما که الان مسئول هستید کاری کنید که مدیران بعدی از شما گلایه نکنند.

تایید بازداشت دو فرزند معاون اول قوه قضاییه/ اژه‌ای: پدر آن‌ها اعلام کرد که تسلیم قانون است/ کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟

دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان، برنامه دیگر رئیس دستگاه در این سفر بود که با اشاره به جنگ غزه آغاز شد و اژه‌ای تاکید کرد: امروز که شاهد جنایت‌های سبعانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه هستیم مشاهده می‌کنیم که روح حاج قاسم در رزمندگان جریان مقاومت، متبلور است.  

وی در ادامه با تبریک به مردم استان بابت افتخار آفرینی اخیر ورزشکارانکرمانی در مسابقات پارآسیایی هانگزو، تصریح کرد: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم، اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آن‌ها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته که «کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟»، ادامه داد: پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت از رئیس جمهور تا رییس مجمع تشخیص مصلحت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است.

اژه‌ای افزود: در این پرونده ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند، بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید دی‌ماه سال گذشته خود از پارکینگ خودرو‌های توقیفی استان کرمان گفت: از دو هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ استان کرمان که در معرض از بین رفتن بودند، طی ۱۰ ماه به میزان هزار و ۸۰۰ وسیله تعیین تکلیف و فروخته شده و مابقی نیز به مزایده گذاشته شدند.

وی افزود: امروز ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و سبب آزردگی مردم ما می‌شود؛ من بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فراجا و وزارت کشور، تاکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با همین ظرفیت‌های قانونی موجود، با آن‌ها برخورد کرد تا اینکه یک قانون جامع‌تری تصویب شود.

تذکر درباره دویان عدالت اداری، نکته مهم دیگری بود که رئیس عدلیه با اشاره به آن بیان داشت: چنانچه جایی سراغ دارید که دیوان عدالت اداری بر خلاف قانون عمل کرده، آن را اعلام کنید تا پیگیری کنیم، اما توقع نداشته باشید که دیوان، بر خلاف قانون عمل کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۲
تو را خدا اکبر طبری را اذیت نکنید اون فقط یه دزد قهاره کار سیاسی انجام نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
تابناک
توصیه میکنم لینک این صفحه رو برای آقای اژه ای ارسال کنید.
شاید با واقعیت آشنا شوند آقایان
پرونده ارشاد گیلان و اوقاف قزوین بکجا رسید .
مهم نوع برخورده
مسئولین بیشتر شامل رافت می شوند
طبزی نمونه بارز یک رافت نامعقول بود
سلام و خسته نباشید خدمت حاج لطفا در خصوص فساد در خودرو سازی و مافیا دارو. و مواد غذای هم برخورد جدی کنید که مردم در رنج و عذاب هستند
بدون رخصت پدر ؛ پسرها کاری از پیش نمیبردند
پدر باید برکنار شود
آقای اژه ای:رئیس جمعیت هلال احمرکاشان!!!؟؟؟
پدر را خلع و پسران را وارونه آویزان کنید
هزاران مسئول؟؟؟؟؟؟؟ از نماینده هایی که به مردم سیلی میزنند یا پسرانشان جاسوس از اب در می ایند تا صدها مسئول دیگر که خودشون یا بچه هاشون اختلاس میکنند و اصلا به دادگاه نمیروند
چه خبر از ثقتی؟
کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟... اصلاً کدام مسئول فسادش ثابت شد جناب اژه ای؟؟؟ و یا اگر ثابت شد مجازاتش با افراد عادی یکی بود؟؟؟
محمود احمدی نژاد
پاسخ ها
ناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
یک میلیاردی که در دوره مموتی گم شد کجا رفت ؟
کی خورد ؟ کی برد‌ ؟
پول این مردم‌ که سرپناه و سفره و کار ندارن
..
خب ماشالا مدیران زبل تر از این هستن که دم به تله بدن و قطعا اگرم فسادی دارن که حتما هم دارن ، نمیشه براحتی فسادشونو اثبات کرد ..
متوجه شدین ؟!!!
واقعا
راستی می شود توضیحی راجع به سرانحام پرونده طبری بدهید؟
طبری الآن کجاست آقای قاضی القضات؟
تاج
آقای اژه ی، هستند کسانی که با لابی گری حکمشون ناتمام ماند، مثل: طبری، نجفی، مهدی هاشمی،عوامل اختلاس فولاد مبارکه، مرتضوی، شبنم نعمت زاده، و... قولنج نشین
درستش اینه :
کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد کرد؟

نمونش برادر جهانگیر ، برادر روحانی ، قائم مقام قالیباف در شهرداری تهران ، طبری ، دختر نعمت زاده ، ابرا بدهکاران بانکی ، بابک رنجانی که به چهار وزیر دولت احمدی نژاد مرتبط شده بود ، آن دختر جان بابا که جاسوس از آب در آمد ، فرزند میرسلیم که منافق از آب درآمد و صدها مورد دیگه
اگه برخورد کردی باباش چرا هنوز معاون اولیه قوه قضاییه هست که از ترس باباش براشون حکم درست برقرار نشه شما باید همون موقع اینو عزل میکردی
آقای اژه ای

تو جواب بده با کدوم مسئول برخورد شد؟؟؟؟
خودت هم میدونی ، با کسی برخورد نشده

وگرنه یک مسئول نام ببر که بخاطر فساد اقتصادی اعدام شده باشد
معاون اولت دو تا فرزندش و گرفتن بعد پدرش هنوز عزل نشده که از نفوذش استفاده نکنه هر کجای دنیا بود الان باباش عزل شده بود
فسادشون ثابت نشده!! از چپاول ۹۰ هزار میلیاردی فولاد یا رانت شاسی بلندهای مجلس یا زمینخواری هفت سنگان و چپاول بیت المال در بورس و دعوت مردم به بورس توسط روحانی و اقامحمدی و هزار فساد دیگر که لاپوشانی شده....
تو دولت رئیسی بازداشت مسئولان فاسد ده برابر شده تو دولت قبلی بازداشتی نبود اصلا چون به هرکی دست میزدن جسغ بنفش بلند میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
قدرت فساد میاورد مگر دولت قبلی قدرتی هم داشت ؟؟؟اگر قدرت داشت در زمان تفاهم برجام موشک پرانی نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
دقیقا آقای رئیسی کمی ترمز فساد را در دولت کشیده همانطور که در قوه قضائیه زمان ایشان، فساد کمتر شد.من به عینه در بدنه دولت، ترس از فساد را در میان برخی از مدیران و کارمندان بالقوه فاسد میبینم
تمام کامنت ها ناشناس ارسال شده آقای اژه ای، معنیش چیه؟!
فساد در فولادمباركه چى شد؟

فساد در هولدينگ ها چطور؟
پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش نخوانش پسر !!!!
سلام,
از نحوه فرار خاوری و نحوه برکناری قاضی ایشان در خوزستان را هم توضیح می دادید برای رفع ابهام از اذهان عمومی بد نیست. حمایت از برادر هم بد دردی است و تاوان سنگینی هم دارد امان از برادر
هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به‌ روزي که بگندد نمک
پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران بیاید ببیند چه خبر بود و هست،
مساله این است که بالاترین فساد مسئولين رانت است که در اغلب موارد اثبات نمی شود
آقای اژه ای با عرض معذرت هنوز رشوه در دستگاه قضا بیداد می کند ، من وکیل هستم بعضی از کار چاق کن ها بیشتر از من پرونده دارند هر کس را فکر می کنیم کارش درسته یک نفر پیدا میشه میگه این با من
سلام خسته نباشی
درسته در ریاست شما تخلفات مسئولین رسیدگی میشه ولی کافی و بازدارنده نیستند.
از‌قاسم‌شریعتمداری‌چه‌خبر‌درکدام‌داوگاه‌به‌جرم‌او‌رسیدگی‌شد‌و‌چگونه‌آزاد‌شد
کدام مسئول مورد پرسش واقع شده است تا کارش به قضاوت کشیده شود ؟ اونی که به گوش سرباز سیلی زد ، محاکمه شد ؟
اصلا برای مسئولین خودی ، در مقابل رفتارشان فیلتر رافت و گذشت جناحی دارید و پرونده ای هم تشکیل نمیشود.
جمله شما کاملا درست است .
ولی حسن فریدون تخلفاتش اثبات شد و کاریش نداشتید تا حالا!!!!!! رییس جمهورسابق
دکترای قلابی- مسول شکست و فریب در برجام - مسئول ناهمهنگیمنجر به سقوط هواپیمای اوکراینی- مسدول کشته شدن 270نفربه نقل از وزیر کشور وقت در فتنه بنزینی سال98
15 ساله 13 هزار نفر از زمين خواري تعاوني برق استان تهران در شهر جديد هشنگرد شكايت كردن و هنوز به جايي نرسيدن چرا؟!!!
لطفا پاسخ ملت را بدهید.
"چرا در دستگاه قضا دربین قضات ،فارغ التحصیلان حقوق از دانشگاهها جایی ندارند یا تعدادشان بسیار اندک است"
اصلا مگر مسئولی هم داریم که مشکلی نداشته باشد!؟ کم کمش دروغ می گویند و عده های توخالی می دهند و پارتی بازی می کنند و ترک فعل و عدم شایستگی و... کاری به اختلاس و رشوه و ... ندارم که از لحاظ کمیت و کیفیت سر به آسمان می سایند!
چه جور برخوردی؟ آیا برخورد بازدارنده شده؟ وقتی طرف پدرش معاون اول است، کدام قاضی از ترس آینده اش جرات می‌کند رای محکم صادر کند؟ با قاضی مسعودی مقام و قهرمانی چه کردید؟ با آن برخوردی که با آنها شد، آیا کسی جرات می‌کند با فساد فرزندان مسئولین برخورد کند؟
آقای اژه‌ای اگه منظور شما از مسول همان ب. ا، اش، نه.و د.پ و امثال اینها هست که والا نه برخوردی صورت نگرفته اگه گرفته هم که با مردم عادی صورت گرفته تا درس عبرتی باشه برای مسولین محترم
منطقی این است که معاون اول مربوطه از سمت خود استعفا دهند و در بخش دیگری فعلا تا جاری بودن پرونده خدمت کنند.
جناب ازه ای تسلیم قانون بودن کافی نیست در همه دنیا رسم برا این است وقتی زیر دستان یک مدیر یا وزیر مرتکب جرمی میشوند مدیر آن مجموعه باید استعفا کند این یکی از اصول اخلاثی و و جدانی است خب حال اگر قرزندان یک صاحب منصب آنهم صاحب منصبی در مفام قضا مرتکب جرم میشوند به طریق اولا اخلاق و وجدان حکم میکند آن مقام اسعفا کند تا هم خو و هم مجموعه متعلق به آن از شاعبه فساد و زد وبند درامان بمانند .
همین حالا سلاح ورزی
دبروز خاوری
و بعضی ها از تاج می گویند
لطفا شفاف کنید.
همین حالا سلاح ورزی
دبروز خاوری
و بعضی ها از تاج می گویند
لطفا شفاف کنید.
ای کاش درحضور چند خبرنگار مستقل این جرفها را می زدید واجازه میدادید ایشان از شما سوال کنند.. از قدیم گفتن، یکطرفه به قاضی رفتن کار آسانی است.
سلام، جناب آقای اژه ای سرخس خراسان رضوی چه کسی وقف کرده است
باعث و بانی مشکلات شهری مثل سرخس و فقر و بدبختی و بیکاری مسئولین هر سه قوه هستن
آیا شهری با ۳۴۰۰ کیلومتر مربع اهم از مراتع و کوه و جنگل و خانه های مردم می تواند کسی وقف کند
اگر بیحجاب سوار ماشین بشه راننده را جریمه میکنند ولی جناب معاون چون که کنترلی روی فرزندش نداره همون پست و مقام را دارا هست
احسنت دمتون گرم
مرگ بر دشمن جمهوری اسلامی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست